En kestä miesflunssaa
Mulla menee hermo aivan täysin mieheen, joka esittää kuolemansairasta saatuaan kurkkukivun. Mies valittaa kipua ja kasvoilla on sellainen traaginen kärsivä ilme ja hän kävelee jäykistynein jaloin töpöttäen, vaikken ymmärrä, miten flunssan kurkkukipu vaikuttaa kävelykykyynkin. Hän juo kuumaa mehua, mutta siitäkin pitää tehdä Suuri Numero. Hänellä on ihan erityiset miesflunssavaatteet, jotka vedetään päälle näinä elämän tähtihetkinä. Hirveä valitus ja itsensä korostus ja oireiden kuvailu jatkuvasti. Hel.. tin kovaäänistä niiskutusta, kuuluu varmaan naapuriin asti.
Jos tästä huomaatte, olen pimahtamisen äärirajoilla ärsytyksestä. Minulla on itselläni ihan sama flunssa, mutta kotityöt teen kuten normaalistikin ja muut velvollisuudet. Olen hoitanut lapsen ja kodinkin yksin aikoinaan keuhkokuumeessa, kun oli pakko. Kun olin alapääleikkauksessa, mies halusi heti sen jälkeen seksiä. Kun oli angiina, mies halusi suihinoton. Kun oli endometrioosivatsakramppi, mies halusi seksiä. Tekisi mieli repiä hiuksiä päästä ja kirkua, kun tämä kaiken toimintakyvyn lamsuttama ja suurta myötätuntoa ja ymmärrystä vaativa oikea tauti, miesflunssa, saapuu kotiin. Se vasta on vakava sairaus se.
Arghhh.
Kommentit (13)
Tuli tästä mieleen exäni, joka meni ihan toimintakyvyttömäksi aina "kuumeessa". Mies siis käyttäytyi ihan normaalisti, vaikka sanoikin, että olo tuntuu vähän flunssaiselta, mutta auta armias kun hän kokeili mitata kuumeen ja sai tietää, että sitä on 37,3 :D Saman tien mies kaatui sänkyyn, veti peiton lähes silmiin asti ja alkoi vaikertaa miten kauhean huono olo on. Tieto lisää tuskaa?
Jep, kuvailit juuri osuvasti ex-avioliittoani.
Eksän bravuuri oli vieläpä se että oikein odotti että olisin kuumeessa, koska alapää on silloin niin ihanan kuuma. Yök. Ja seksihän sitäpaitsi parantaa kaiken syövästä malariaan.
Jos eksällä oli mustelma jalassa, oli kylmäpusseja passattava sohvalle kaksi viikkoa ja mies liikkui kyynärsauvoilla tuskasta ähkien korkeintaan vessaan.
On ihan tutkittu juttu, että flunssa on miehelle paljon kivuliaampi kuin naisille. Ehkä miesflunssaa voisi verrata synnytyskipuihin.
Mua pelkkä flunssa vain ärsyttää. Lieväkin kuume aiheuttaa humalan kaltaisen sekavuuden muttei mielyttävällä tavalla. Jos lämpö nousee yli 38 niin olen ihan pihalla kuvioista. Saatan puhua ihmisille joita ei ole paikalla.
Kerran olen kuulemma nauranut hyvälle komedialle. Ex huomautti ettei sulla ole telkkari auki. Sellaista miesflunssaa mulla.
Mä NIIN ymmärrän mitä AP tarkoittaa!! Mun mies jää jopa pois töistä pikku köhköh-taudin vuoksi- VIIKOKSI. Mä en päällisin puolin edes huomaa sen olevan kipeä, mutta töihin EI voi mennä jos TUNTEE olevansa kipeä... Normaalisti on reipas työntekijä ja tekeväinen ihminen. Mutta voi varjele jos on kurkku kipeä.... Voisin kuristaa sen ihmisen sen teatterin vuoksi. Ja se selitys, "mulla on miesflunssa" ......
Oikeasti mikä hemmetti joitakin miehiä vaivaa? :D Itse en onneksi tunne kuin pari tämmöistä miesvauvaa, oma mies ei millään suostu hyväksymään jos on oikeasti kipeä.
Samaa täällä. Jos flunssa tulee kaikkiin, minä ja lapset jatkamme elämää flunssaisina. Lepäillään, juodaan mehua, otetaan rauhassa, mutta kuitenkin ollaan ihan toimintakykyisiä eli esimerkiksi saadaan se mehu tai finrexin itse otettua ja koira käytettyä ulkona, kaupasta haettua pikaisesti jotain.
Sama flunssa miehellä aiheuttaa suurta tuskaa ja vaatii täydellisen vuodelevon, huomiota ja palveluskuntaa. Terveenä on aktiivinen, toimelias, osallistuva, urheileva, kaikin puolin vahva ja ahkera mies, ja flunssassa täysi zombi.
Olen päättänyt uskoa että miesflunssa tosiaan on vakavampi tila kuin nais- tai lapsiflunssa ja hoitanut miestä vakavan tilanteen edellyttämällä tavalla. Onneksi näitä ei tule kuin kerran-pari vuodessa.
Varmaan osa on teatteria mutta onhan tuolle miesflunssalle ihan todennettu biologinen pohjakin. Miesten immunipuolustus toimii eri tavalla kuin naisten ja siksi miehet jopa kuolevat infektioihin helpommin. Sinänsä hupaisa ketju, tästä voisi vaihtaa sukupuolet päittäin ja flunssan vaikka menkkakipuihin ja samanlaista vähättelyä ja ihmettelyä olisi ketju täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan osa on teatteria mutta onhan tuolle miesflunssalle ihan todennettu biologinen pohjakin. Miesten immunipuolustus toimii eri tavalla kuin naisten ja siksi miehet jopa kuolevat infektioihin helpommin. Sinänsä hupaisa ketju, tästä voisi vaihtaa sukupuolet päittäin ja flunssan vaikka menkkakipuihin ja samanlaista vähättelyä ja ihmettelyä olisi ketju täynnä.
Olen aina miettinyt onko oikeasti olemassa naisia, jotka menkkakivuissa vain voivottelevat sängyn pohjalla ja vaativat miestä tuomaan kaupasta suklaata :D En ole tosielämässä törmännyt yhteenkään, mutta toisaalta olen myös tavannut enemmän sellaisia miehiä, jotka eivät suostu lepäämään kipeinä kuin miesflunssasta kärsiviä.
Mun miehellä kuume ei juuri ikinä flunssassa nouse kuin hitusen päälle 37, mutta jo se vie voimat niin että on samassa kunnossa kuin minä ehkä 39 asteen kuumeessa.
Ja siis terveenä ollessaan mies ei todellakaan ole mikään lusmu eikä tyhjänkitisijä, joten tässä tapauksessa pitäisin miesflunssaa aitona.
Sianjättötoimenpiteen suorittamisella tästäkin porvoolaisesta vitsauksesta pääsee eroon.
Mitäs oot kelpuuttanut elämänkoulu wt miehen..