Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: ”Harva varmaan odottaa kuulevansa työhaastattelussa tappouhkauksen, epäsuorankaan” – Moni on törmännyt töitä hakiessaan outoihin kysymyksiin, tällaisia ne ovat

Vierailija
26.09.2018 |

Artikkeli: https://www.hs.fi/ura/art-2000005841768.html

Minulta kysyttiin tyyliin heti ensimmäisenä kysymyksenä perhe-elämästä ja lasten hankinnasta. Olin aika häkeltynyt miten röyhkeästi asioita kysellään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni haki töihin firmaan, jonka omistajatvja suurin osa työntekijöistä kuuluivat täydellistä absolutismia alkoholin suhteen noudattavaan herätysliikkeeseen.

Työhaastattelussakysyttiin alkoholinkäytöstä.

Kälyni yritti hieman kaunistella totuutta, ehkä viikonloppujen baari-illoista ei tällaisessa paikassa kannata mainita...

"Hieman voin ruoan kanssa joskus viiniä ottaa"

Haastattelijan naama kääntyi nurin.

"Meidän työpaikalla sellainen ei ole mahdollista, työaikana on nollatoleranssi!"

Vierailija
2/6 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana hain osa-aikaisen analyytikon töitä. Haastattelija kysyi, että onko minulla poikaystävää, kun joskus voisi olla tarvetta myös viikonlopputöille. Oli huolissaan, että riittääkö seurustelevan aika myös työntekoon opintojen ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan kerran oon törmännyt tuollaiseen. Sanoin suoraan, että ei tällä naamalla mitään naista saa ja voin hyvin jäädä ylitöihin, kun kotona odottaa vain jääkaapin valo. Pääsin kuitenkin monesta hakijasta ekalle varasijalle, joten ei voinut ihan vihkoon mennä

Vierailija
4/6 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle totesi, olen siis mies, naispuolinen työhaastattelija kuultuaan vastasyntyneestä lapsestamme, ettei siitä sitten saa aiheutua poissaoloja työpaikalta.

Vierailija
5/6 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 18-vuotiaana kysyttiin ensimmäisen kerran parisuhteesta ja perheenperustamissuunnitelmista. Silloin sitä ei edes tajunnut, miten kieroutunutta on nähdä jo teini, vasta täysi-ikäistynyt tyttönen jonain raskauspommina. Ja kyseessä oli vuoden määräaikainen, ei edes vakituinen pesti.

Vierailija
6/6 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa taannoin haastattelussa kysyttiin, että "onko sulla jotain sairauksia?"

Olihan mulla kilpparivajaatoiminta, mutten käsitä miten se hakemaani kokin hommaan liittyy. Menin hämilleni, että saako noin edes kysyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan