Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisherkän oikeudet

Vierailija
25.09.2018 |

Minulla on itseään erityisherkäksi tituleeraava kollega. Hän loukkaantuu helposti, ei siedä arvostelua, uupuu ja stressaantuu herkästi.

Jos jokin työ ei häneltä syystä tai toisesta onnistu, niin joko saikuttaa, pyytää työn siirtoa jollekin muulle tai uhkaa lopputilillä.

Me muut olemme ottaneet kaikki hänen ns. vaikeat hommat itsellemme ja nyt hän kertoi juuri saaneensa palkankorotuksen. Miten tämä voi olla oikein! Kuinka tuoda asia esimiehen tietoon vaikuttamatta itse tampiolta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kuten asia on, ei mitään erityiskohtelua. Miksi muut aina joutuvat joustamaan?

Vierailija
2/16 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tätä ei nyt yleistetä muihin erit.herkkiin.

Eivät kaikki ole tuollaisia, tyyliin ; Kaikki naiset, kaikki miehet /nuoret / työttömät jne.

Lista on loputon...

Eihän tuollainen ole oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kaikki on nykyään erityisherkkiä. Eihän kenestäkään kaikki hommat kivoja ole mutta jonkun ne vaan on tehtävä, harmitti tai ei.

Vierailija
4/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta toisen töiden teko

Vierailija
5/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita hyväksikäyttäjiä saa noteerata. Jokaisella on oma ristinsä kannettavanaan.

Vierailija
6/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh, tiedän tunteen. Meillä on tuollainen ihminen töissä. Ei siis herkkä, mutta takana miljoona burn outia ja erinäisiä muita sairauksia, joista suurin osa ihan keksittyjä. Oikeat vaivat ovat tupakka ja ylipaino. Mutta hän valitsee, mitä tekee, muut tekee ne, mitä hän ei halua. Ja koko työpaikka tietää hänen erinäiset vaivansa ja ongelmansa, joita riittää ... Kesälomissa etuilee, on kylläkin perheetön, eli itseäni harmittaa, kun aina perheellisiä syytetään moisesta, kyllä perheettömätkin osaa ja hyvin osaavatkin. Ylitöitä kertyy kauheasti, osa taitaa olla ihan höpöä, on jatkuvasti saldovapaalla. En oikein tajua, miten tähän on tultu. Olen tästä yrittänyt puhua ja saanut jotain aikaankin, mutta ilmeisesti kohdellaan silkkihansikkain, kun tuo 100 kg on niin hauras.

Vierailija
7/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana lopetatte toisen töiden tekemisen. Jos ei kehtaa suoraan sanoa, niin aina voi vedota kiireeseen.

Vierailija
8/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo on tuota ihmistyyppiä jolta löytyy tekosyy joka asiaan mikä ei huvita tai aiheuttaisi vähän vaivaa. Aloittajan kuvaaman henkilön takia minua vähän huvittaa ja vtuttaa nää itsediagnosoidut erityisherkkyydetkin, kun iso osa siitä porukasta tuntuu vain tuollaisella tekosyyllä oikeuttavansa sen että halutaan luistaa kaikesta normaalin aikuisen vastuusta.

"MUTQ MÄ OON NIIN HERGGÄ! :'( "

En ota vakavissani kyllä yhtään ihmistä, joka tulee selittämään netistä löytämäänsä erityisherkkyyttään.

Vierailija
9/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin se erityisherkkyydestä voimaantuminen menee yli. Aiheesta on jonkin verran kirjallisuutta ja netissä sitä myös oikein korostetaan kuinka erityisherkällä on lupa olla herkkä. No on tietenkin, vaikka kyseessä on lupa hyväksyä itsensä sellaisena kun on, ei vaatia erityiskohtelua sen takia että on herkkä.

Moni erityisherkkä ei oikein tahdo sopia mihinkään työyhteisöön, siksi kannattaisi miettiä muita vaihtoehtoja itsensä työllistämiseksi.

Vierailija
10/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin GHOVA et mun pitää valittaa koko ajan.

.......ja iltasin itken sänkyssä itseni uneen

11/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo erityisherkkyys on vain uusi nimi hysterialle. Ikävää, että naiset lähtevät mukaan tällaiseen hevonp*skaan.

Ja sitten vielä ihmetellään, miksi naisia ei oteta vakavasti tieteessä, taiteessa ja politiikassa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
12/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Tuo erityisherkkyys on vain uusi nimi hysterialle. Ikävää, että naiset lähtevät mukaan tällaiseen hevonp*skaan.

Ja sitten vielä ihmetellään, miksi naisia ei oteta vakavasti tieteessä, taiteessa ja politiikassa.

Oletko tyypillinen miesten mielistelijä ja näet aina kaikki muut naiset peikkoina? Nimittäin kaikki minun tuntemat eritysisherkkikset ovat miehiä, ja heitä on 6 kpl joista 4 työpaikalla.

Vierailija
13/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tyypillä ei ole mitään tekemistä erityisherkän kanssa. Kyseessä on ainoastaan veemäinen marttyyriluonne.

14/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkuvasti tulee työtehtäviä, joita ei pysty tekemään, on väärällä alalla tai väärässä työpaikassa. Sillä ei ole väliä onko ns. erityisherkkä vai ei.

Vierailija
15/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyyttä ei saa käyttää tekosyynä pärjäämättömyydelle (en tosin väitä että tässä tapauksessa näin olisi käynyt). Herkkyys kyllä tuo mukanaan haasteita, mutta ei ole reilua jos muut saavat kärsiä. Se (herkkyys siis) tuo mukanaan myös suuria etuja, joten ei pitäisi olla valittamista.

Vierailija
16/16 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä tuossa kyse enemmän työuupumuksesta kuin erityisherkkyydestä, koska henkilön stressinsieto noin olematon.

Erityisherkkyys on enemmän sellaista että ei esim. siedä meteliä tai puheensorinaa työpaikalla kun menee kaikki keskittymiskyky ja alkaa särkeä päätä, hänellä on enemmän tuntemuksia esim. iholla että ei kestä pienintäkään ilmastointilaitteen aiheuttamaa ilmavirtaa (kokee sen vetona) ja että vaatteiden kankaat ja niskalaput tuntuvat epämukavilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi