Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei.. Ostin liian pienen kypärän

Tiukka
25.09.2018 |

Sen siitä saa kun menee "muka asian tuntevaan liikkeeseen" ostamaan kypärää. Tarvitsin uuden kypärän moottoripyöräilyyn ja ostin liian pienen kypärän. Sovitin useampaa tarjouksessa ollutta mallia,ja myyjä neuvoi ostamaan mahdollisimman tiukan jotta on turvallinen. Kuitenkin heti parin kilometrin ajon jälkeen alkoi päänsärky,ja kypärä puristamaan aivan älyttömästi.
Oli pakko ajaa sivuun ja repiä kypärä pois päästä ettei pökerry tajuttomaksi. Kysyin vaihtoa,mutta kypärä on ale tuote eikä sillä ole vaihto oikeutta. Yritin taas ajaa tuo kypärä päässä mutta puristaa niin ikävästi ettei onnistu. Olisi pitänyt ostaa riittävän väljää kokoa oleva kypärä. Harmittaa vaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta pallo ideasta.!! Tuota konstia uskaltaa varmasti kokeilla.!! En ole kypärään tehnyt mitään muutoksia enkä aijo tehdäkkään.

Vierailija
22/28 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kypärien pehmusteet voi purkaa puhdistamista varten.

Tässä yksi esimerkki.

Purkamistapa vaihtelee tottakai kypärän merkin mukaan, mutta tarpeeksi kauan tutkimalla löydät kyllä oikean tavan tai mahdollisesti löydät ohjeet netistä.

Pura sisukset huitsinnevadaan ja poista ylimääräistä pehmustetta pois puristavista kohdista.

Kokoa takaisin ja sinulla on huomattavasti paremmin päähän sopiva kypärä.

Älä innostu vuoleskelemaan pehmusteista liian suuria siivuja, sillä olettaisin muutaman millin riittävän.

Kypärän pehmusteet myös painuvat ajan kanssa kasaan ja voi olla mahdollista että muutaman käyttökerran jälkeen nykyinen liian puristava kypärä on muotoutunut päähäsi sopivaksi.

Liian suuri kypärä on onnettomuustilanteessa vaarallisempi kuin tiukka, ei tietenkään liian tiukka.

Paskasta kaupasta muuten ostit kypäräsi ellei vaihto onnistu.

Kerro ihmeessä meillekin liikkeen nimi, että osaisimme varoa ostamasta sieltä mitään :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se metsään ja osta uusi.

Vierailija
24/28 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revi pehmusteet kokonaan irti.

Vierailija
25/28 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta...

En enää yhtään ihmettele miksi porukkaa kuolee mp onnettomuuksissa!

Sen kypärän PITÄÄ puristaa. Pehmusteet muotoutuvat muutaman ajotunnin kuluttua. Pidä sitä vaikka kotona päässä aina välillä vähän aikaa, kohta huomaat että se on kyin valettu päähäsi

Älkää missään nimessä ruvetko itse "muokkaamaan" kypärää, tai ostako kypärää mikä tuntuu "kevyeltä" päässä. Se on sama asia kun laittaisitte pyöräilykypärän päähän ja lähtisitte ajamaan mptä!

Vierailija
26/28 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt tilaa liian pieneen moottoripyöräkypärään niin, että olen leikannut pehmusteen päällyskankaan auki ja leikannut vaahtomuovipehmusteista paksuutta pois saksilla. Kankaan aukot olen ommellut kiinni pienin pistoin. Saumoja ei kannata laittaa sellaisiin kohtiin, jossa ne tulevat suoraan ihoa vasten.

Moottoripyöräkypärä kannattaa koeajaa. TÄmä onnistuu yleensä alan liikkeessä.

Paljon helpompi konsti on hakata vasaralla pehmusteita isommax

Kypärä menee siitä kyllä pilalle. Parempi konsti on hakata vasaralla päätä pienemmäksi.

Repesin 😂😂😂

Vierailija
27/28 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka kirjoitti:

Kiitos tuosta pallo ideasta.!! Tuota konstia uskaltaa varmasti kokeilla.!! En ole kypärään tehnyt mitään muutoksia enkä aijo tehdäkkään.

Mikään ilmapallo ei mitään auta, voi kiesus 🤣🤣🤣

Vierailija
28/28 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa olen pitänyt palloa kypärässä,ja konsti tuntuu tepsivän. Pehmusteet ovat jo painuneet eikä kypärä purista enää niin paljoa. Kiitos tuosta vinkistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi