Onko tämä hame arki- vai juhlavaate?
Mietin tämän tilaamista kun mulla olisi tarvetta nätille arkihameelle, mutta onko tää liian juhlava siistiin arkipukeutumiseen? https://www.emp.fi/p/harley-50%27s-skirt/376274.html Juhlia ei ole tiedossa niin juhlahameelle ei ole nyt tarvetta. Ja tiedän, toki voin pukeutua vaikka iltapukuun arkena jos itse tykkään niin tehdä, mutta haluaisin kuitenkin tietää miten te näette tän hameen käyttötarkoituksen. :-)
Kommentit (37)
Riippuu vähän siitä millainen kunkin arki tai juhla on.
Vierailija kirjoitti:
siis ihana, käytä arjessa hillittyjen asusteiden kanssa. Mä pitäisin tuosta jos en olis niin lihava..
Työkaverini pitää usein töissä tuon tyyppisiä hameita. Ovat todella kauniita hänellä ja koko on varmaan 50+ (siis todella iso). Kun hameen koko on iso, niin piituskin kasvaa polvipituiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söpö hame nuorelle ihmiselle, arkeen tai rentoon juhlaan. Matalat mustat ballerinat ja musta paita, niin on siisti arkivaate, mustat korkokengät ja juhlavampi yksinkertainen toppi niin on astetta juhlavampi.
Ballerinat kuuluu samaan kategoriaan vyölaukkujen, salihousujen ja tuulipukujen kanssa. Kenenkään ei ikinä missään pitäisi laittaa moisia töppösiä jalkaansa. Eikä niitä tossuja taida suomalaisten ohella muut käyttääkään. Jos korkokengistä tulee "jalat kipeäksi" kuten suomalainen perusfraasi sanoo, se kertoo että niitä on tullut käytettyä liian harvoin.
Olen täysin eri mieltä kanssasi balleriinoista, mutta itse en niitä käytä, koska jalat tulevat niistä kipeiksi. Minulle ei sovi tasapohjakengät ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis ihana, käytä arjessa hillittyjen asusteiden kanssa. Mä pitäisin tuosta jos en olis niin lihava..
Työkaverini pitää usein töissä tuon tyyppisiä hameita. Ovat todella kauniita hänellä ja koko on varmaan 50+ (siis todella iso). Kun hameen koko on iso, niin piituskin kasvaa polvipituiseksi.
No ei todellakaan kasva hameen pituus isommassa koossa. Vyötärö nousee 5mm ylemmäs per koko mutta hameen pituus pysyy samassa kohdassa. Muutenhan ministä tulisi pian maxi.
T. Vaatetusalan ammattilainen
Tuleeko teistä hameesta hieman rockabilly vibat? Mietin hameen tilaamista. Itse pidän klassisesta tyylistä.
ei ap
Sanoisin, että on arkihame kumminkin. Materiaali oli puuvillaa/spandeksia. Siitä mitä muuta on päällä riippuu toki paljon miten juhlavalta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teistä hameesta hieman rockabilly vibat? Mietin hameen tilaamista. Itse pidän klassisesta tyylistä.
ei ap
No tuohan on ihan ilmeinen alakulttuurivaate. Sopivalla ihmisellä ja oikealla tavalla asustettuna todella hieno hame.
Ihan hyvin voi arjessa käyttää. Just joku teeppari ja vaikka villatakki, tennarit ja hiuksiin nauha. Juhlatyyli sitten tosiaan korkokengillä, ja hienommalla topilla ja tukka tötterölle <3 Mä olen joskus vaihdellut arkilookista juhlalookkiin suoraan töistä; toiset kengät mukaan, blazeri veks ja hiukset kampaukselle + punaa huuliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söpö hame nuorelle ihmiselle, arkeen tai rentoon juhlaan. Matalat mustat ballerinat ja musta paita, niin on siisti arkivaate, mustat korkokengät ja juhlavampi yksinkertainen toppi niin on astetta juhlavampi.
Ballerinat kuuluu samaan kategoriaan vyölaukkujen, salihousujen ja tuulipukujen kanssa. Kenenkään ei ikinä missään pitäisi laittaa moisia töppösiä jalkaansa. Eikä niitä tossuja taida suomalaisten ohella muut käyttääkään. Jos korkokengistä tulee "jalat kipeäksi" kuten suomalainen perusfraasi sanoo, se kertoo että niitä on tullut käytettyä liian harvoin.
Jännää. Asun amerikkalaisessa suurkaupungissa, ja kenkäkaupoista löytyy laajat valikoimat kansainvälisiä tunnettuja merkkejä, jotka kaikki tekevät ballerinatossuja. Vain suomalaisille. Suomella on ilmeisesti paljon suurempi painoarvo kuin osasin edes kuvitella.
No ei se nyt juhlahame ainakaan ole, kun on noin lyhyt. Ehkä joku bilehame korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä kanssasi balleriinoista, mutta itse en niitä käytä, koska jalat tulevat niistä kipeiksi. Minulle ei sovi tasapohjakengät ollenkaan.
Jos ballerinat olisivat miesten mieleen, niin eiköhän jokainen missi, malli ja playboy-tyttö käyttäisi niitä. Mutta jostain syystä he käyttävät juuri päinvastoin hyvin korkeita korkoja. Suomalainen nainenhan tottakai vastaa, että "en mä miesten mieliksi käytä yhtään mitään". Siinähän se tulee suomalaisen naisen asenne tiivistettynä. Mutta jos miestä ei kiinnosta miellyttää naista asuvalinnoillaan, se on juntti-persu-maalainen, joka ei ymmärrä mitään mistään.
50-luvun hame, joka sopii erittäin hoikalle, koska levenee vyötäröltä. Mutta itse kysymykseen, mielestäni käy arkeen esim.yksinkertaisen tyköistuvan t-paidan, neuletakin tai vaikka poolopaidan kanssa, juhlaan taas esim. hihattoman silkkipaidan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ballerinat olisivat miesten mieleen, niin eiköhän jokainen missi, malli ja playboy-tyttö käyttäisi niitä. Mutta jostain syystä he käyttävät juuri päinvastoin hyvin korkeita korkoja. Suomalainen nainenhan tottakai vastaa, että "en mä miesten mieliksi käytä yhtään mitään". Siinähän se tulee suomalaisen naisen asenne tiivistettynä. Mutta jos miestä ei kiinnosta miellyttää naista asuvalinnoillaan, se on juntti-persu-maalainen, joka ei ymmärrä mitään mistään.
Mä käytän lähes poikkeuksetta korollisia kenkiä, olivat ne sitten sandaalit, saappaat tai avokkaat. Tämä johtunee siitä, että käytän tuskin koskaan housuja, vaan aina hameita tai mekkoja.
Mutta en mä niitä miesten mieliksi käytä, tykkään vaan että mun sääret ja nilkat näyttävät paremmilta korollisissa kengissä, ja niistä tulee mulle naisellinen olo. Mun mies tykkää tietysti myös, mutta se on vaan bonus.
Makee hame, mielestäni menee arjessakin.
M30
Tää on ihan arkihame, en pukisi yhtään virallisempaan juhlaan. Kotiväen synttäreille kyllä, muttei esim. sukulaisen ylioppilasjuhliin. Sopii työvaatteeksi, jollei työpaikalla ole tiukkaa asukoodia. Itse toimistotöissä ja pukisin kyllä. Suomalaisten arkipukeutuminen on yleensä ottaen masentavan väritöntä ja neutraalia; kaikilla sama värimaailma valkoisesta harmaan kautta mustaan, rohkeammilla joku punainen väripilkku. Itse käytän rohkeasti värikkäitä vaatteita ja myös "hienompia" mekkoja. Miksi hankkia nättejä vaatteita vain kaapinpohjalle makaamaan? Käyttöön vain ja menoksi!
Arkihameena mä tuota käyttäisin. Mun mielestä kaunis hame.
Koot L-4XL ei kyllä näytä hyvältä tuossa kuosiltaan ja malliltaan lihottavassa hameessa. Tuo sopii vain XS-S-kokoisille.