Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koirat syliin liukuportaissa!!

Vierailija
24.09.2018 |

Eilen oli uutisissa, että Akateemisen liukuportaisiin oli pieni koira jäänyt kiinni jalastaan liukuportaan osiin. Tarvittiin apua, että uliseva tuskissaan olevan koiran jalka saatiin lopulta irti. Koiran valitus oli kuulunut koko kauppaan. Omistaja vei koiran heti hoitoon tapauksen jälkeen.
Joitakin viikkoja sitten olin eräässä helsinkiläisessä ostoskeskuksessa. Liukuportaiden väliin oli jäänyt niin ikään pieni (pentu?) pitkäkarvainen koira hännästään kiinni. En tiedä miten saivat pikkuraukan irti, mutta kamalaa katsottavaa se koiraraukan hätä. Toivottavasti koira selvisi pahimmilta vammoilta.
Hyvät ihmiset, ottakaa koiranne syliin liukuportaissa!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiltä puuttuu täysin terve järki kun laittavat koiransa noihin liukuportaisiin. Ei sitten tule pieneen mieleenkään että se porras on kuin giljotiini kun laskeutuu alas. 

Ei kai ihmisetkään mene siihen hiukset sojossa makaamaan???

Vierailija
2/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olis kun ei käytettäis niitä liukuportaita ollenkaan koiran kanssa niin ei sit käy sitä unohdusta nostaa se koira syliin. Portaita pitkin tai hissillä pääsee ihan hyvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lastenkin kanssa on käytettävä järkeä liukuportaissa. Voivat tehdä tyhmiä ja jäädä kiinni, kiipeillä ja pudota.

Vierailija
4/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensä koira pitää ottaa kauppaan mukaan?  Opaskoiran kyllä ymmärrän mutta tuo Akateemisen kirjakaupan tapaus on outo. 

Vierailija
5/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään hissillä. Koira on 60kg joten ei ihan syliin taivu, ja portaita ei uskalla (!) kävellä. 

Vierailija
7/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleensä koira pitää ottaa kauppaan mukaan?  Opaskoiran kyllä ymmärrän mutta tuo Akateemisen kirjakaupan tapaus on outo. 

Sosiaalistaminen. Meillä koira kulkee mukana mahdollisimman paljon, vaikka osaakin olla yksin kotona, jotta tottuu ihmisiin ja saa olla laumansa kanssa.  

Vierailija
8/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalistaminen. Meillä koira kulkee mukana mahdollisimman paljon, vaikka osaakin olla yksin kotona, jotta tottuu ihmisiin ja saa olla laumansa kanssa.  

Eikö sosiaalistuminen onnistuisi helpommin vaikka koirapuistossa tai lenkkipolulla?

Vierailija
9/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

age is just a number kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sosiaalistuminen onnistuisi helpommin vaikka koirapuistossa tai lenkkipolulla?

No toki sielläkin. Tässä enemmän kyseessä totuttelu paikkoihin, joissa paljon ihmisiä (asutaan ns. maalla joten uudet ihmiskontaktit jää siellä väliin). 

Vierailija
10/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se kun ei niitä koiria uskalla enää jättää ulos odottamaan. Olet ollut siinä Espanpuistossa koiran kanssa kävelyllä tai käynyt torilla ja sit sun täytyis hakea Akateemisesta jotain tai käydä siellä vessassa, niin sitä mennään sit koiran kanssa

Vierailija
11/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se kun ei niitä koiria uskalla enää jättää ulos odottamaan. Olet ollut siinä Espanpuistossa koiran kanssa kävelyllä tai käynyt torilla ja sit sun täytyis hakea Akateemisesta jotain tai käydä siellä vessassa, niin sitä mennään sit koiran kanssa

Asut ilmeisesti keskustassa jos Espan puisto on sun piskin vessapaikka. Vie koira kotiin ja mene sitten kauppaan. 

Vierailija
12/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei ole liukuportaat vaan rullaportaat. Askelmat eivät liu'u vaan liikkuvat rullilla. Samoin kaiteet.

Vierailija
13/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienten lastenkin kanssa on käytettävä järkeä liukuportaissa. Voivat tehdä tyhmiä ja jäädä kiinni, kiipeillä ja pudota.

Joskus muistan nähneeni uutisissa, miten pienellä lapsella oli jäänyt sormi kiinni muovisen osan alle, jossa pidetään oikeaa kättä liukuportaissa. Se oli aika paha juttu. En ole varma repeytyikö sormi irti. :(

Vierailija
14/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Anteeksi, näin se varmaankin on oikeaoppisesti. Toivottavasti viesti meni kuitenkin perille. Terv. alkuperäinen kirjoittaja

Vierailija
15/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli ihan selkeää, ettei koiraa viedä liukuportaisiin. Kaikki tiesi, että koiran anturan herkät karvat jää väkisinkin sinne väliin nipistyksiin. Itse ajattelin, että portaat on erilaisia nykyään, kun koiria näkyy niissä jatkuvasti. Ehkä koiran omistajat on erilaisia nykyään.

Vierailija
16/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asut ilmeisesti keskustassa jos Espan puisto on sun piskin vessapaikka. Vie koira kotiin ja mene sitten kauppaan. 

Mä en ymmärrä mikä ongelma siinä on, jos samalla reissulla hoitaa useamman asian kerralla. Jos mä olen menossa esim postissa käymään, en mä ota sitä koiraa mukaan. Mutta jos mä olen jo koiran kanssa liikenteessä, saatan samalla käydä postista hakee mitä ikinä tarvitsenkaan sieltä. Tai jos mä nyt tartten Akateemisesta jonkun kirjan ja kävellään siitä koiran kaa ohi, en tajua miksi mun pitäis tehdä toinen keikka.

Vierailija
17/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin pitäisi laittaa koirat kieltävä merkki ja myös normaaleja portaita joista pääsisi. Kun ei näköjään järki joillain pelaa.

Vierailija
18/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei ole liukuportaat vaan rullaportaat. Askelmat eivät liu'u vaan liikkuvat rullilla. Samoin kaiteet.

En kuulu palstan kielinipoihin, mutta minulla on käsitys, että molemmat sanat käy, mutta suositus on liukuportaat.

Vierailija
19/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei kai se koiran ensin kotiin vieminen auta mitään jos kirjottajan piti itse päästä vessaan? ja sit jos on kotiin asti päästy, niin miks lähtis sinne akateemiseen asti vessaan?

Vierailija
20/23 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockkalla on vuosikymmenten ellei vuosisatainen perinne koiraystävällisenä paikkana. Koirat ovat saaneet siellä joskus jopa herkkuja myyjiltä eikä ole koskaan tullut pahaa silmää siitä, että on koira mukana.