Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran omista henk. koht. ongelmista pitää kertoa lapsen toiselle vanhemmalle?

Vierailija
24.09.2018 |

Jos on ero takana ja lapsilla viikko - viikko -asumissysteemi.

Jos ex-vaatii että pitää kertoa hänelle minun ei-lapsiin liittyvistä terveysongelmista ja esim. isäni sairaalaan joutumisesta, koska kaikki sellainen hänen mukaansa vaikuttaa vahvasti lapsiin ja hänen pitää tietää missä mennään. Pitkääkö kertoa?? Lapset taapero-leikki-ikäisiä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/5 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex vaatii saada tietää kaikenlaista mut epäilen et on vaan utelias ja ehkä käyttää tietoja mua vastaan?? Ero on ollut riitaisa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää on kertoa kaikki mikä liittyy lapsiin. Esim isovanhemman sairaus ja sairaalassaolo voi olla lapselle todella stressaavaa. Meillä kuopuksen kaverin isoäiti oli pitkään sairaalassa ja ko lapsi jauhoi asiasta kaikki harrastuskuskausmatkat. Jauhoi ja jauhoi. Äitinsä ei ollut ollenkaan tajunnut lapsen stressiä.

Vierailija
4/5 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman harkintasi mukaan. eli niistä asioista voi olla hyvä kertoa, jotka vaikuttavat lapseen ja erityisesti lapsen käytökseen. Jos esim itse olet hyvin ahdistunut ja stressaantunut isäsi sairastumisesta, lapset voivat kokea kanssasi turvattomuutta ja isänsä luona käyttäytyä tavalla, josta normaalitilanteessa ehkä seuraisi jokin rangaistus, mutta se ainakin lievenisi, jos toinen vanhempi tietäisi edes jollain tasolla, että lapsen  toisessa kodissa on huolta ja murhetta, joka vaikuttaa myös lapsiin.

Vierailija
5/5 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman harkintasi mukaan. eli niistä asioista voi olla hyvä kertoa, jotka vaikuttavat lapseen ja erityisesti lapsen käytökseen. Jos esim itse olet hyvin ahdistunut ja stressaantunut isäsi sairastumisesta, lapset voivat kokea kanssasi turvattomuutta ja isänsä luona käyttäytyä tavalla, josta normaalitilanteessa ehkä seuraisi jokin rangaistus, mutta se ainakin lievenisi, jos toinen vanhempi tietäisi edes jollain tasolla, että lapsen  toisessa kodissa on huolta ja murhetta, joka vaikuttaa myös lapsiin.

Lapsi saattaa salata sen oman stressinsä kun näkee että se vanhempansa on stressaantunut. Ja kertoo sitten vain muille.

3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan