Suvun mökki ja minä -miniä.
Minä olen tuo miniä. Olen ollut nyt suvussa mukana 4 vuotta ja alussa minua kutsuttiin mukaan mökille, mutta..
Nyt huomaan, että mieheni sisarukset (heitä on neljä yhteensä) sopivat milloin menevät yhdessä mökille ilmoittamatta siitä miehelle. Minua etenkin harmittaa miehen puolesta.
Olen sisarusparven ainut miniä, ja olenkin ajatellut, ovatko siskot niin tiiviitä keskenään, että minä tuon mökille ns. ulkopuolisuuden? Käyttäydyn heitä kohtaan mielestäni ihan ystävällisesti ja niin heki minua kohtaan ja olen miettinytkin, että ehkä se on jotain vieraskoreutta? Eivät osaa ottaa rennosti jos ulkopuolinen on siellä? Ehkä tilanne olisi helpompi, jos olisi toinenkin miniä, niin olisimme samassa tilanteessa.
Huomaan muutenkin, että yritykset lomailla yhdessä ovat lopahtaneet ainakin minun puolelta siihen, että ehkä sosiaalisesti hieman kömpelömpi sisar on saattanut puhutella 4 päivän reissulla vain miestäni, siis kaikki aiheet on koskenut miestäni eli veljeään ja neljästään pöydässä ollessa (me sisarusten puolisot) ollaan oltu hiljaa. Tämä sisko aloittaa puheet mieheni etunimellä, jotta osoittaa kelle puhuu. Ja tätä voi tulla puolen tunnin aikana 20 kertaa. Olenkin joskus alkanut jutella tuolle sisaren puolisolle tai röyhkeästi miehelleni, koska tuo sisko on siis ihan keskeyttänyt minut välillä, oon siis vaan jatkanut juttua. Oon mielestäni aika puhelias, mutta myös toisille tilaa antava tyyppi, mutta koen, että jos oon yhteisreissulla niin en kyllä oo neljää päivää osallistumatta keskusteluihin.
Koen silti, että nämä siskot ovat kiinnostuneita minustakin, mutta se harmittaa miehen puolesta, että miestä ei kutsuta mukaan mökille, kun ehkä ei niin minua toivota mukaan. Ehkä mies toisaalta vois olla innokkaampi itsekin sopimaan ja kysymään,mutta tuo on oletus.
Nämä sisarukset ovat vähän sellaisia, että aikuisinakin mielellään viettäisivät joulut sisarusten kesken synnyinkodissaan, siten että puolisot ovat omissa synnyinkodeissaan omien vanhempien luona. Minusta se on vähän hassua, mutta olemmekin ratkaisseet asian siten, että olemme aaton minun vanhempien luona miehen kanssa, että saavat olla loput keskenään.
Mielestäni miehen suvussa kaikki ovat mukavia, mutta koen, että oon kuitenkin se ulkopuolinen.