Vauvan tulo - ahdistaa, kun nukkuminen jää
Meille syntyi juuri vauva. Vauva valvottaa enkä saa nukuttua. Olen nyt miettinyt, että jos menisin vierashuoneeseen nukkumaan. Hermostuin eilen yöllä vaimolle, kun täytyy ruveta imettämään vieressä, että se vauvan maiskutus kuuluu . Miksei olisi voinut mennä edes olohuoneeseen . Sanoin tänään vaimolle, että tähän asiaan on saatava tehtyä kompromissi. Olen työssäkäyvä ihminen, eikä voi olettaa, että vauva valvottaa joka yö. Joko imetys loppuu tai vaimo nukkuu vauvan kanssa yksin.
Naiset on kyllä itsekkäitä ihmisiä . Ei se vauvan tulo tarkoita sitä, että valvotetaan kanssaihmisiä myös joka yö. Teen joka päivä 9tunnin työpäivää ja matkoihin menee 2h/suunta. Luulisi, että olisi edes jotain kunnioitusta. Viime viikollakin meinasin ajaa ojaan , kun olin niin väsynyt. Pelkään joka päivä joutuvani onnettomuuteen, koska en saa nukuttua. Todella vaarallista ajaa liikenteessä. Ilmeisesti naisille tämä on ok?
Kommentit (29)
Voi tsiisus. Sinä olet selvinnyt koko elämäsi aikana vähemmästä kuin vaimosi viimeisen yhdeksän kuukauden ajan. Toivon todella että katujyrä ajaa ylitsesi työmatkalla niin päästään tuollaisesta roskasta eroon.
Yövalvomiset ei sillä lopu vaikka imetys loppuisi. Lapselle pitää sitten nousta lämmittämään korviketta parin tunnin välein. Nuku muualla.
Etkö sä osaa itse etsiä parempaa nukkumapaikkaa?
Kompromissi on että sinä etsit toisen paikan missä nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan vaimo menee pieneen vierashuoneeseen vauvan kanssa ja laittaa oven kiinni. Minä nukun makuuhuoneessa, koska asuntoni on minun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan vaimo menee pieneen vierashuoneeseen vauvan kanssa ja laittaa oven kiinni. Minä nukun makuuhuoneessa, koska asuntoni on minun.
Ap
Säälittää että vaimo on valinnut tuollaisen miehen. Minun minun minun...
Vierailija kirjoitti:
Voi tsiisus. Sinä olet selvinnyt koko elämäsi aikana vähemmästä kuin vaimosi viimeisen yhdeksän kuukauden ajan. Toivon todella että katujyrä ajaa ylitsesi työmatkalla niin päästään tuollaisesta roskasta eroon.
Mielenterveysongelmia.. hanki niihin apua.
Kompromissi on, että joka toinen yö vaimo nukkuu makuuhuoneessa vauvan kanssa, imettäen, ja sinä yksin vierashuoneessa. Joka toinen yö vaimo nukkuu yksin vierashuoneessa, ja pumppaa maidot, kun taas sinä nukut vauvan kanssa makuuhuoneessa, ja lämmität maidot+juotat ne vauvalle pari tunnin välein. Näin varmistetaan, että kumpikin saa nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Kompromissi on, että joka toinen yö vaimo nukkuu makuuhuoneessa vauvan kanssa, imettäen, ja sinä yksin vierashuoneessa. Joka toinen yö vaimo nukkuu yksin vierashuoneessa, ja pumppaa maidot, kun taas sinä nukut vauvan kanssa makuuhuoneessa, ja lämmität maidot+juotat ne vauvalle pari tunnin välein. Näin varmistetaan, että kumpikin saa nukkua.
Ei onnistu. Vaimo nukkuu vierashuoneessa tai hän lähtee asunnostani vauvan kanssa muualle. Minun asuntoni- minä määrään.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ihan oikeasti sitä mieltä, että tämä on oikeanmukainen systeemi? Kun meillä oli pieni vauva, saatoin kuitenkin nukkua päivisin, levätä nyt ainakin, tehdä kotitöitä vain ihan välttämättömät, en kokenut niitä kuukausia mitenkään extremelajina. Ei voi olla oikein, että puoliso, joka tekee pitkää päivää, keskittymistä vastivaa työtä, joutuu luopumaan joka toisen yön häiritsemättömistä yöunistaan. Ehkä 2 × viikko olisi sopiva.
Kappas, vaimollasi onkin uhmaikäinen miesvauva oikean vauvansa lisäksi. Minä minä minä-fanfaari raikaa kun köyhä duunari itkee parin menetetyn yöunen takia. Pahoittelut vaimollesi.
Suosittelen vaimon siirtämistä omaan asuntoon pois tieltäsi ja elatusmaksujen maksamista mukisematta. Niin, ja tietenkin eroa. Et sinä muiden ihmisten kanssa osaa olla, suosiolla yksin sitten.
Mä todella toivon, että tämä on vain onneton provo. Jos nimittäin ei ole, niin sitten ap on ällöttävä ihmispe*se.
Tunnistan selvästi provon. Älkää menkö mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu. Vaimo nukkuu vierashuoneessa tai hän lähtee asunnostani vauvan kanssa muualle. Minun asuntoni- minä määrään.
Ap.
Tämä selvä. Nyt sinun pitäis uskaltaa kertoa tämä vaimolle😂👊
Kenen se vauva on? Oletettavasti ei ainakaan sinun, ap, jos sen hoito ei kerran sinulle kuulu?
Sä hoidat töiden jälkeen iltaisin kaikki kotityöt, jotka jää helposti vaimoltasi tekemättä, koska vaimosi tarvitsee päivällä päiväunet. Vaimosi (ehkä) nukkuu sillä aikaa kun vauvakin nukkuu ja silloin ei siis siksi tee niitä kotitöitä. Muulloin vauva voi vaatii niin paljon huomiota, että kotitöiden teosta ei tule mitään. Vaimosi nukkuu päiväunet siksi että jaksaa taas seuraavan yön hoitaa teidän yhteisen pienokaisen ja että sä voit käydä pirteänä töissä. Onko selvä!
Vierailija kirjoitti:
Sä hoidat töiden jälkeen iltaisin kaikki kotityöt, jotka jää helposti vaimoltasi tekemättä, koska vaimosi tarvitsee päivällä päiväunet. Vaimosi (ehkä) nukkuu sillä aikaa kun vauvakin nukkuu ja silloin ei siis siksi tee niitä kotitöitä. Muulloin vauva voi vaatii niin paljon huomiota, että kotitöiden teosta ei tule mitään. Vaimosi nukkuu päiväunet siksi että jaksaa taas seuraavan yön hoitaa teidän yhteisen pienokaisen ja että sä voit käydä pirteänä töissä. Onko selvä!
Pakkasin vaimon ja vauvan tavarat. Otin häneltä avaimet . Ei ole pääsyä enää tänne.
Ap
Nuku muualla. Meillä mies nukkuu olohuoneen sohvalla niin vauva ei valvota sitä.