Kauppakeskus Redi ja vuoden päästä valmistuva Tripla
Miten ihmeessä noissa voi riittää asiakkaita, kun sijaitsevat pari kilometrin päässä toisistaan. Eikös tuo Tripla tule olemaan suomen suurin kauppakeskus?
Sitten vielä Sello, johon pääsee suoraan Triplasta junalla alle vartissa...
Kommentit (25)
Juu ja vielä Kamppikeskus. Redi, Tripla ja tuo Kamppi kaikki taitaa olla alle viiden kilometrin säteellä toisistaan.
Olen aina ollut shoppailuhullu, koko ajan uusia vaatteita itselle, miehelle ja lapsille, lapsille leluja, sisustus uusiksi monta kertaa vuodessa jne.
Alkuvuodesta tuttavapiirissä alettiin yhdessä pohtimaan muiden shoppailuhullujen kanssa kuluttamista, ekologisia vaihtoehtoja, kierrätystä ja rahan säästämistä sekä konmarittamista. Kaikille meille on tapahtunut suuri muutos kuluvan vuoden aikana. Tottakai hankitaan tarpeellista tavaraa, mutta heräteostokset ja ns turha shopppailu on loppunut täysin ja ollaan tätä ajatusmaailmaa jaettu paljon muillekin onnistuneesti.
Vuosi sitten olisin innokkaana ollut jonottamassa Rediin ja tullut kotiin auton takaboksi täynnä uutta tavaraa. Mutta, eipä ole kiinnostanut Redi, ehkä voin joskus piipahtaa ja ostaa sen jonkun oikesti tarvitseman jutun. Se on jännä huomata miten ajatusmaailma on muuttunut täysin.
Kyllä minä ihmettelen miten näihin Redeihin ja Triploihin riittää maksavia asikkaita.
Nuo kaksi ovat ns. eri ratojen varressa. Lisäksi messukeksus-, tai hartwall areena vierailijat, jotka ovat ennen menneet keskustaan, jäävät ehkä jatkossa triplaan.
Siinä olen samaa mieltä, että on tylsää että niissä on samat liikkeet. ESimerkiksi isossa omenassa on jotain pienempiä liikkeitä niiden lisäksi, joten valikoimaa ja valinnanvaraa on enemmän. Keskusta kaipaisi myös kipeästi suurta ruokamarkettia, pitää toivoa että sellainen tulisi triplaan.
Ne onkin nykyään nuorisotaloja. Ohjaajina toimivat liikkeiden henkilökunnat ja poliisi.
Kampin, Itiksen ja Sellon olen jo vuosia kiertänyt kaukaa, minä, maksukykyinen aikuinen. Kauppakeskus Kaari on pysynyt ihan asiallisena. Johtuu ilmeisesti siitä, että sinne ei pääse metrolla eikä junalla. Lue: ilmaiseksi.
Toivottavasti Triplaan tulis tosiaan Prisma. Asutaan keskustan tuntumassa ja ainoa mitä kaipaan on Prisma. Lähin kai on Viikki, liian pitkä matka. Ketjuliikkeet löytyy kaikkialta eikä niitä niin usein tarvi kuin ruokaa yms perustarviketta.
Vierailija kirjoitti:
Kampin, Itiksen ja Sellon olen jo vuosia kiertänyt kaukaa, minä, maksukykyinen aikuinen. Kauppakeskus Kaari on pysynyt ihan asiallisena. Johtuu ilmeisesti siitä, että sinne ei pääse metrolla eikä junalla. Lue: ilmaiseksi.
Kaari on onneton paikka ja surkeat liikkeet. Sokoksen kosmetiikka osasto ainut ok paikka.
Haluaisin myös Prisman johonkin lähelle keskustaa! Ei noita Mangoja, HM:ä jne tarvita joka nurkalla.
En ymmärrä kuka jaksaa ainaista H&M:ää ja Cubusta. Pelkkää huonolaatuista pask**.
Uuudet isot kauppakeskukset onkin tulevaisuuden lähikauppoja. Olette varmaan huomanneet, minkälaiset asuntomassat nousevat näitten uusien keskusten kylkeen. Kerrankin palveluita saatavana heti asunnon valmistuttua. Ei myöskään tarvitse täältä Helsingistä liikahtaa mihinkään kehätien varteen, jos jotain osteltavaa on.
Kyllähän tämä tietää Stokkalle hiljaista hiipumista ja ehkä jopa stokkan kuolemaa .
Itäkeskus on nykyään kauppakeskuksena hirveen meluisa, koko ajan jostakin kuuluu kun ihmiset kovaäänisesti hälisee. Hermot siellä menee.
REDI:ssä ei ollut tuota ihmishäilinää .Ihmiset osasivat liikkua hälisemättä .
Parasta tässä kehityksessä nyt kuitenkin on se että kaupunkien keskustat hiljentyvät ja rauhoittuvat kokonaan asumiselle, eli ei tarvitse häiriintyö mölyävistä shoppaajista ja humalaisista baarista hillujista.
USA:ssa trendi on, että kauppakeskuksia jo suljetaan ja puretaan. Nettikaupat ovat tulleet ja vieneet markkinat.
Kun Amazon avaa Suomeenkin ruoan kotiinkuljetuksen (kylmäkuljetus), niin se on menoa monelle marketillekin.
Ajat muuttuu, markkinat ovat murroksessa .
Tosi outoa että niitä nyt tehään kuin sieniä sateella. EIkö sitä enemmn ole uumoitu että kauppakeskusten aika alkaa olla jo ohi... ei ne ole tätä päivää. Ja miten riittää asiakkaita kun joka kauppakeskusessa on tasan samantyyppiset liikkeet.
Miksi ihmeessä mennä tuhlaamaan rahojaan kauppakeskuksiin. Yksi pieni cookie keksi oli REDI:ssä 2,7 euroa ! Pieni karjalanpiirakka irtomyynnissä yhdessä tiskissä (siis sellainen sulhaspiirakka) euron.
REDI on tehty ympyrän muotoon sisältä, että on pakko kävellä koko ympyrä löytääkseen jotakin. Ihan selvästi yrittävät ,että tekisin heräteostoksia. Ihan kuin joku IKEA !
Ei kiitos. En anna varojani toisille.
forum on kyllä nykyään pahin nuorisotalo, samoin kamppi. 20v myyjät katselevat ihmeissään ja nyrpistellen kun keski-ikäinen nainen sinne tulee ostoksille. No toivottavasti sillä nuorisolla riittää ostovoimaa maksaa teidän palkat, minä siirryn mielellään jonnekkin aikuisempiin paikkoihin ostoksille.
Triplaan tulee prisma. Kävin lukemassa nettisivuja yks päivä, niin siellä mainittiin.
Kyllä Suomi vielä kompastuu tähän. Nettikauppa kasvaa kasvuaan ja yhtä useampi vähentää uuden tavaran ostamista. Kauppakeskuksia om jo nyt liikaa.
Samaa mieltä että pk-seudulla on järjettömän paljon kauppakeskuksia. Ja kaikissa vielä samat tylsät liikkeet:(