Raudanpuute ja hiustenlähtö! (vinkkejä elvyttämiseksi)
Vuosikausia jatkuneen hiustenlähdön syyksi on löytynyt raudanpuute (ferritiini oli 10). Normaalitaso ferritiinille on 70-100 ainakin.
Pitkä rautakuuri edessä.
Mitä muita vinkkejä olisi?
Muita vitamiineja, joita voisi käyttää?
Entä shampoot, hoitoaineet?
Hiuspohjaan jätettävät hiusnesteet?
Priorin extra tai jotain vastaavaa?
Kokemuksia hiusten elvyttämiseen!! Kiitos.
Kommentit (149)
Ryppyrasvatkin ihan humpuukia kun se vain hetkellisesti turvottaa ihon pintaa mutta tuleehan siitä äärettömän hyvä olo hetkeksi kun rahakukkaro ainakin kevenee.
No ainakin yhdellä tutulla kasvoi uusi tukka kuin ruohomattona siellä muun tukan joukossa kun oli säännöllisesti hieronut päänahkaansa sellaista seerumia
Syökää ruisleipää. Pysyy rauta-arvot kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
"Olen ammatissani sisätauti- ja veritautilääkärinä (hematologi) huomannut, että raudanpuute varsinkin ilman anemiaa on hyvin yleistä ja alidiagnostisoitu ongelma naisilla.
Jep, minulla oli ferritiini 20 ja hemoglobiini 145.
Mulla taas ferritiini 22 ja hemoglobiini 152, takana vuuuuuosien järkyttävä väsymys ja aivosumu. Nyt on Ferrodania popsittu kuukausi (joka toinen päivä), ja olo on paljon selkeämpi.
Mulla on kynnet olleet jo pitkään pystyviiruilla, saa nähdä vaikuttaako rauta tähän.
Minulla lähti hiukset tukkoina. Käytin kuurit Priorinia, shampoo, hoitoaine ja suun kautta otettava tabletti. Se auttoi ehkä hieman. Mutta sain kuulla, että Piimax c kalkki d ihan ruokakaupasta ostettuna tehoaa. Ja toden totta, hiukset ovat jo aika tuuheat eivätkä lähde pesun jälkeen kammatessa.
Kuinka kauan lisäraudan aloittamisesta hiustenlähtö on teillä vähentynyt? Itse olen käyttänyt yli kuukauden, eikä muutosta ole. Kuivuiko hiuspohja hiustenlähdön yhteydessä?
Nestemäinen rautavalmiste imeytyy parhaiten.ihan marketeista ja luontaistutekaupoista saa. Eikä aiheuta sivuvaikutuksia.
Miehet ovat kokeilleet sellaista kaljuun mutta en ole nähnyt kenellekkään auttavan. Ei pillereillä eikä seerumeilla, en ole nähnyt kenelläkään mitään vaikutusta. Vai onko jollain tullut tuloksia niillä muuta kuin rahapussi keventynyt.