Miksi kahvilassani käy vain valkoihoisia nuoria naisia?
Omistan pienen kahvilan keskustasta. Jos näkyy vanhempia ihmisiä tai muunvärisiä niin se on harvinainen tapaus. Asiakaskunta koostuu vain valkoihoisista nuorista (15-25v) naisista. Sanoisin että 90% asiakkaista menee tuohon kategoriaan.
Miksi asiakaskuntaani yhdistää tämä seikka? Ovatko nuoret valkoiset naiset yksinkertaisesti enemmän kahvilaihmisiä??
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkä värisiä siellä sitten pitäisi käydä, arvon racisti?
Ei vaan huomaan tässä ongelman koska Suomessa on selvästi prosentuaalisesti yhtä suuri määrä miehiä ja naisia. Joten miksi vain naisia ja samaa ihonväriä kun Suomessa ollaan aika suvaitsevaisia? En mielestäni ole tehnyt mitään suututtaakseni muunvärisiä tai vaikka miehiä. Ap
Muita ei varmaankaan kiinnosta käyttää rahaansa toisen keittämään kahviin.
Mielestäni on aika rasistista olettaa, että vain valkoihoisilla naisilla olisi varaa toisten keittämään kahviin. Minähän en tällaista olettamusta tehnyt ja senhän huomaa jo tästä avauksesta. Ap
Hinta?
Meillä Turussa mummot ja papat käy sankoin joukoin ’kahvilassa’ Citymarketissa (kahvi 20snt ja leivos kaupan hinta, takuuvarmasti myös juttuseuraa
Pieni kahvi 2 euroa, iso kahvi 2,50. Ap
Teemmekö jonkun kauppislaisen koulutehtävää?
Ulkomaalaisia nuoria miehiä käy paljon suosimissani kahviloissa, välillä myös ulkomaalaisia opiskelijanaisia. Usein m-muuttajaäidit ovat kotona kiinni lapsiensa kanssa, heidän miehensä käyvät ulkona enemmän ja sinkkunaiset myös.
Minulla on kotona Moccamaster, eikä yksikään kahvilasi asiakkaista ole koskaan käynyt edes kylässä. Pitäisikö minun siis alkaa laskuttamaan kahvistani jotta saisin naisvieraita?
Ongelma ei ole ne nuoret naiset vaan se, että joku muu ryhmä puuttuu? Eli kenet sinne haluaisit? Onko käsityksesi se, että muut eivät ole edes käyneet kääntymässä sisällä?
Syitä keksin ainakin ziljoona...
-sijainti
-esteettömyys
-parkkipaikat
-aukioloajat
- sisustus (esim matalat lepoleeliat eivät houkuta ikääntyneempiä jotka pelkäävät etteivät pääse ylös tuoleista )
- valikoima (perus-juhlamokkaa / baristakehveja ja onko baakkelssit itse tehtyjä vs samaa kuin naapurillakin ?)
- hinnat (vrt mitä sillä rahalla saa...)
- musiikki
- muut asiakkaat / kahvilan profiloituminen
- lähistön muu kahvilatarjonta / seurustelupaikat
- tuntemattomuus? = mainonta? (Esim jos painottaa painostuksen somekanaviin saa nuorempia asiakkaita - Maire tuskin Instagramia seuraa)
- ei ole mitään syytä tulla???
- ei tunne itseään tervetulleeksi (kaiken edellisen mahdollinen yhdistelmä, kiireisen ärtynyt työntekijä, miltä kahvila ulospäin vaikuttaa jne )
Kahvilayrittäjänä kannattaa käydä matkoillaan paljon muissa kahviloissa maistelemassa ja fiilistelemässä mikä siellä toimii ja pohtia miksi.
Toki, nuoret naiset lienevät kahvilayrittäjän kultakaivos (käyttävät huolettomasti rahaa hengailuun) joten älä tee mitään sellaista, mikä saa heidät häipymään :)
Jostain kumman syystä tietyt kahvilat vain profiloituvat tietyn tyyppiset käyttäjäkunnan kantapaikoiksi. Niihin voi olla syynä tarjonta, omistajan/henkilökunnan asenne, sijainti, aukioloajat ja paikkakunta. Kahviloissa, joissa tarjotaan salaatteja, ja juustokakun tapaisia leivonnaisia, on juuri paljon nuoria naisia. Jäätelöannokset, letut, mokkapalat ja helppo kulku vaunuilla on perheiden suosiossa. Työmaaäijille pitää olla tuhtia sämpylää ja rehellistä pullaa tai korv apuusteja. Huoltoasemat, varsinkin keskustassa, on erilaisten äijäryhmien paikkoja. Ulkomaalaiset tykkäävät nähdäkseni kauppakeskuksista aika paljon.
Olen huomannut, että asiakaskunta määräytyy sen mukaan kuinka rauhassa kahvilassa saa olla.
Jos nuori nainen saa olla kahvilassa ilmaan ahdistelua tulee sinne muutkin.
Jos kahvilassa käy äijiä joista esim. yksin kahvia juova nainen on tuijottelun ja mahdollisesti lähemmäs hivuttautumisen kohde katoaa kahvilasta naiset jotka tulevat kirjoittamaan postikortteja yms.
Tämä ei nyt tarkoita, että kaikki äijät tuota tekevät. Voi olla luosakoiden äijien suosimia paikkoja jos lähellä työmaa vaikka.
Kuulostaa erikoiselta. Taitaa olla puppua.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, jopas on yliherkkä poistatuslinja, kun viestini #23 poistatettiin. Kirjoitan sen poistattajan iloksi ja riemuksi suurinpiirtein uudestaan.
Itse käyn kahviloissa vain naisen seurassa (olen siis mies). Omillani en viitsi niissä käydä, ne ovat minulle vähän kuin seurustelupaikkoja. Itsekseni liikkeellä ollessani menen mieluummin vaikka hampurilaiselle.
Mitä muihin rotuihin tulee, niin mu sli mei lla on omat paikkansa missä tykkäävät käydä. Kahvilastasi ei ehkä ole tullut sellainen. Jos sinulla on tarjolla vaikkapa kinkkuvoileipiä, niin keittiösi ei ole ha lal, eli rituaalisesti puhdas mu sli min mielestä.
Tosi hölmö vastaus. Ei muslimeja kiinnosta se kunhan et niitä heille tarjoa. Siis näkeehän muslimeja espresso housessa ja siellä myydään kinkku krosaanttei.
P.s olen ex muslimi ja harvemmin heidän kahvilan valintoihin uskonto vaikuttaa.
Käy katsomassa mikä on asiakkaiden koostumus jossain kehä3:n tms.liikenneasemalla.Siellä 90% on miehiä ,joukossa myös jokunen eri värinen.
Muut eivät maksa kahvista törkeää ylihintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan huomaan tässä ongelman koska Suomessa on selvästi prosentuaalisesti yhtä suuri määrä miehiä ja naisia. Joten miksi vain naisia ja samaa ihonväriä kun Suomessa ollaan aika suvaitsevaisia? En mielestäni ole tehnyt mitään suututtaakseni muunvärisiä tai vaikka miehiä. Ap
Akat tykkää juoruta kahvikupin ääressä
Onneksi olkoon ! Olet luonu lepakkoluolan uudelleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, jopas on yliherkkä poistatuslinja, kun viestini #23 poistatettiin. Kirjoitan sen poistattajan iloksi ja riemuksi suurinpiirtein uudestaan.
Itse käyn kahviloissa vain naisen seurassa (olen siis mies). Omillani en viitsi niissä käydä, ne ovat minulle vähän kuin seurustelupaikkoja. Itsekseni liikkeellä ollessani menen mieluummin vaikka hampurilaiselle.
Mitä muihin rotuihin tulee, niin mu sli mei lla on omat paikkansa missä tykkäävät käydä. Kahvilastasi ei ehkä ole tullut sellainen. Jos sinulla on tarjolla vaikkapa kinkkuvoileipiä, niin keittiösi ei ole ha lal, eli rituaalisesti puhdas mu sli min mielestä.
Tosi hölmö vastaus. Ei muslimeja kiinnosta se kunhan et niitä heille tarjoa. Siis näkeehän muslimeja espresso housessa ja siellä myydään kinkku krosaanttei.
P.s olen ex muslimi ja harvemmin heidän kahvilan valintoihin uskonto vaikuttaa.
Hesessä ja Mäkkärissä näkee muslimeja, samoin oman paikkakuntani eri kahviloissa, joissa on tarjolla kinkkuvoileipiä.
Onko teillä feministi tai we can do it paidat siellä kuppilassa ? Se kyllä karkottaa miespuoliset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita ei varmaankaan kiinnosta käyttää rahaansa toisen keittämään kahviin.
Mielestäni on aika rasistista olettaa, että vain valkoihoisilla naisilla olisi varaa toisten keittämään kahviin. Minähän en tällaista olettamusta tehnyt ja senhän huomaa jo tästä avauksesta. Ap
Hinta?
Meillä Turussa mummot ja papat käy sankoin joukoin ’kahvilassa’ Citymarketissa (kahvi 20snt ja leivos kaupan hinta, takuuvarmasti myös juttuseuraa
Totta. Yhden juttelun koin iskuyritykseksi ja sanoin, että olen ostoksilla ja on vähän kiire. Kun lähdin kärryni kanssa, näin että pappa oli jo siirtynyt jonkun toisen naisen kylkeen juttelemaan. Ja mummoikäinen olen itsekin. Keskustassa käyn myös aika lailla samoissa paikoissa, joissa käy myös vanhempia ihmisiä. En varmaan edes uskaltaisi mennä sisään mihinkään, missä istuu vain nuoria.
On eri asia kiinnostaako käyttää rahaa, vai voiko käyttää. Kyllä mullakin olisi rahaa käydä pikaruokaloissa. Mutta mua ei kiinnosta käydä niissä, koska en halua pikaruokaa. On se ihan ok joskus, mut ei niin hyvää, että haluaisin sitä usein syödä. Ihan yhtä lailla nuo kaikki muut ihmisryhmät kuin valkoinen nuori nainen ei varmaankaan välitä kahvilakahvista niin paljon.