AL: Työmatkalainen kuvasi viikon verran millaisiin vaaratilanteisiin joutuu polkupyöränsä kanssa Tampereella
https://www.aamulehti.fi/uutiset/joel-lindholm-turhautui-toistuviin-vaa…
Että näin. Ei kunnioitusta suojateitä kohtaan.
Kommentit (31)
Tässä on taas esimerkki idioottipyöräilijästä. Kun risteys lähestyy tai jos vaan on mahdollista saada aikaan konflikti auton kanssa niin vauhtia sen kuin lisää, koska "mua pitää autojen väistää koska mä olen oikeassa". Helvetin lykrapelle.
Veikkaan, että huonosti käy vielä tuolle pyöräilijälle, jos ei muuta asennettaan. Ja toivottavasti ei koskaan istu auton ratin taakse, kun ei liikenteestä ja sen sujuvuudesta tajua mitään.
Vierailija kirjoitti:
videolla ei ole yhtään vaaratilannetta. videolla on pyöräilijä joka yrittää aiheuttaa vaaratilanteita mutta onneksi autoilijat eivät provosoidu
Juuri näin.
Turkulaistoimittaja teki vuosi-pari sitten samanlaisen. Siinä taisi olla kaksi oikeaa vaaratilannetta, jotka eivät johtuneet kuvaavasta pyöräilijästä. Toisessa oli auto pysäköity pyörätielle, toisessa jalankulkija käveli pyöräilijöiden puolella. Muut olivat normaaleita liikennetapahtumia, jotka ratkeaisivat pyöräilijän joustavalla tilannenopeudella. Toimittaja tuntui ajattelevan, että tiellä ei saisi liikkua ketään muita kuin hän yksin sotkemassa hidastamatta ja pysähtymättä suoraan eteen päin.
Aina valitetaan pyöräilijöiden nopeudesta. Tuossa näkee kuinka paljon nopeammin autot ohittivat pyörän. Eli ongelma ei voi olla pyörän nopeus vaan se, että yksi rasite muille liikenteessä liikkujille lisää. Ihmisten huomiokyky ei riitä.
tälle pyöräilijälle ei näköjään kukaan ole opettanut sitä liikenteen perusasiaa että päälleajo-oikeutta ei ole
Vierailija kirjoitti:
Kommenteissa autoilijat totuttuun tapaan syyllistävät pyöräilijöitä eikä vika ole koskaan heissä itsessään! Ei koskaan!
Autoilijat tulevat risteykseen hirveällä vauhdilla ja suoraan kolmion takaa eteen! Tätä tapahtuu joka puolella kaupunkia eikä sillä ole mitään merkistystä kuinka kovaa pyörä tulee. Vaikka tulisi kävelyvauhtia niin autoilija tulee kolmion takaa eteen. Oikealle kääntyvät eivät edes katso muualle kuin vasemmalla..
Autoilijat syyllistyvät jatkuvasti "väistimisvelvollisuuden noudattamatta jättämiseen".
Kiilaavat eteen vaan, kuka on niin itsetuhoinen että haluaa jäädä alle?
Vierailija kirjoitti:
Turkulaistoimittaja teki vuosi-pari sitten samanlaisen. Siinä taisi olla kaksi oikeaa vaaratilannetta, jotka eivät johtuneet kuvaavasta pyöräilijästä. Toisessa oli auto pysäköity pyörätielle, toisessa jalankulkija käveli pyöräilijöiden puolella. Muut olivat normaaleita liikennetapahtumia, jotka ratkeaisivat pyöräilijän joustavalla tilannenopeudella. Toimittaja tuntui ajattelevan, että tiellä ei saisi liikkua ketään muita kuin hän yksin sotkemassa hidastamatta ja pysähtymättä suoraan eteen päin.
Ai että ratkeasivat pyöräilijän "joustavalla liikennenopeudella"?
Miten ratkeaa se että auto on ajettu kärkikolmion eteen pyörätielle, vaikka näkyvyyttä riittää ilmankin, ja kävelyvauhtia lähestyvää pyörää ei väistetä?
Autoilijat, katse peiliin!
Lähikadulla on kummallakin puolella kapeilla jalkakäytävällä erikseen merkintä siitä, että vain jalankulku on sallittu eli pyörillä pitäisi ajaa ajokaistaa. Siitä huolimatta siinä joutuu jatkuvasti väistelemään aikuiselta näyttäviä pyörälijöitä, joita liikennesäännöt eivät koske. Juuri äsken tulin autolla kotiin ja pyöräilijä ajoi edestäni risteyksessä punaisia valoja päin suojatietä pitkin yli tien.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on taas esimerkki idioottipyöräilijästä. Kun risteys lähestyy tai jos vaan on mahdollista saada aikaan konflikti auton kanssa niin vauhtia sen kuin lisää, koska "mua pitää autojen väistää koska mä olen oikeassa". Helvetin lykrapelle.
Veikkaan, että huonosti käy vielä tuolle pyöräilijälle, jos ei muuta asennettaan. Ja toivottavasti ei koskaan istu auton ratin taakse, kun ei liikenteestä ja sen sujuvuudesta tajua mitään.
Onko autotiellä aina kolmion takaa työntynyt rekan tai kuorma-auton nuppi keskelle ajorataa että joudut hidastamaan tai pysähtymään ajaessasi etuajo-oikeutettua tietä?
Opetelkaa noudattamaan niitä liikennesääntöjä nyt siellä auton ratissa vaan kiltisti!
Heh, on sentään parempi video kuin sen turkulaistoimittajan vastaava. Tuleehan tuo aika nopeaa risteyksiin (vaikka ehtii jarruttamaan), ja en ymmärrä mitä vikaa on siinä kohdassa missä kaksi autoa ohittaa, tietysti hitaammasta saa mennä ohi.