Onko mac and cheese niin hyvää kun nuo amerikkalaiset hehkuttaa?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
No ei se ihan makaronilooraa ole.
Eikö se ole, vähemmän kuivaa vain, koska on enemmän juustoa/kermaa?
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on kaupoissa myynnissä joku valmispaketti, tyyliin lisää maito tms. En ostanut, nyt harmittaa. Suomessa en ole kaupassa tähän törmännyt, onko joku muu? Sitäkin voisi testata ennenkuin itse kokkaa.
Olen nähnyt joidenkin kauppojen amerikkahyllyissä. Sittareissahan niitä on ainakin.
Sitä on tarkoitus syödä lisukkeena toisten joukossa eikä sellaisenaan. Muut eteläisen keittiön lisukkeet ovat terveellisempiä.
No mitä sen kanssa sitten syödään?
Meillä tehtiin kotona suomalaisittain makaroonivelliä. Ihan vastine! Aina oli hyvää! Jokuhan kypsentää makaroonit laatikkoon maidossa.
Jenkkien lohturuokaa. Vähän samantapaista syödään Alpeilla, Itävallassa pannuruoka Kasnocken tai Käsespätzle nimellä, onhan se hyvää, rasvaista ja täyttävää. Juustoa ja makaronia löytyy lähes joka kaapista ja on helppo tehdä, kokeilkaa ripaus muskottipähkinää mausteeksi.
Makaroonilaatikko hakkaa 6-0 tuon lihattoman version 👍
Vierailija kirjoitti:
No mitä sen kanssa sitten syödään?
Vaikka friteerattua kanaa ja muina lisukkeina esim paistettua okraa, papuja, coleslawta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä juustoa pitää tunkea kaikkeen? Juustohan on pilaantunutta maitoa ei se mitään muuta ole.
Juusto on äärimmäisen tärkeä K-vitamiinien lähde.
Se on pahaa, makeaa. Ostin kerran kaupan "USA-osastolta" sellaisen tv-dinnerin eli einesaterian. Siinä on juustoa ja makaronia, mutta se ei ole sellaista suolaista vaan ihan kuin sekaan olisi kaadettu desi hienosokeria ja lisäksi koko mössö maistuu oudon eineksiselle eikä edes juustolle saati makaronille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä juustoa pitää tunkea kaikkeen? Juustohan on pilaantunutta maitoa ei se mitään muuta ole.
Juusto on äärimmäisen tärkeä K-vitamiinien lähde.
Mutta kun se on pahaa. Ei kukaan halua syödä sitä liisterimäistä haisevaa tahnaa. :(
Vierailija kirjoitti:
Se on pahaa, makeaa. Ostin kerran kaupan "USA-osastolta" sellaisen tv-dinnerin eli einesaterian. Siinä on juustoa ja makaronia, mutta se ei ole sellaista suolaista vaan ihan kuin sekaan olisi kaadettu desi hienosokeria ja lisäksi koko mössö maistuu oudon eineksiselle eikä edes juustolle saati makaronille.
Oma vikasi kun ostit mac&cheesen pahvilaatikossa. Ties kuinka kauan se oli siella kaupan hyllylla ollut.
Oikeaan reseptiin tulee itseraastettu cheddar eika sokeria ollenkaan.
Kerran maistoin enkä pitänyt. Oli kuin jotain taaperoiden purkkiruokaa.
Olen tehnyt muutaman kerran. Tuhtia tavaraa, joten kovin usein tuota ei viitsi tehdäkään. Keitän sarvimakaronit ja kaadan ne uunivuokaan, hämmentelen joukkoon valkopippurijauhetta, mustapippurirouhetta, suolaa, cheddarraastetta ja parmesanraastetta. Päälle kermamaitoa niin, että peittyy. Pintaan vielä korppujauhoa, juustoraastetta ja muutama voinokare. Paistetaan 175 asteessa n. 45 min. Olen myös varioinut tätä niin, että lisään joukkoon vielä rapeaksi paistettua pekonisilppua ja kuullotettua sipulisilppua.
20 vuotias amerikkalainen tyyppi on syönyt 17 vuotta pelkästään Mac & Cheese.
Näinkin yksinkertainen asia, juusto ja makaroni pitääkö selittää. Ei voisi yksinkertaisempaa lämmintä syötävää olla. Mutta joo, juusto ei ole terveellistä päivittäin syötynä.
On paljon parempaa kuin mitä hehkutetaan
Ruotsissa on kaupoissa myynnissä joku valmispaketti, tyyliin lisää maito tms. En ostanut, nyt harmittaa. Suomessa en ole kaupassa tähän törmännyt, onko joku muu? Sitäkin voisi testata ennenkuin itse kokkaa.