Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin ”liikennefarssi” oli liikaa yrittäjälle, siirtää yhtiön Espooseen − ”Suuri huoli, että menetämme työllistäjiä”

Vierailija
22.09.2018 |

"Huoli on, että menetämme työllistäviä yrittäjiä"

Helsingin yrittäjien puheenjohtaja Mari Laaksonen mukaan Peltola pukee sanoiksi isomman yrittäjäjoukon tuntoja. Pelko on se, että hekin jättävät Helsingin.

”Meillä on suuri huoli, että menetämme työllistäviä yrittäjiä, ja Espoo ja Vantaa taputtavat käsiään.”

Yrittäjien seuraava iso huoli on vuoden 2019 alussa läpiajolta suljettava Hämeentie. Laaksosen mukaan Helsingin keskustaan pääsy on jo nyt tehty autolla lähestulkoon mahdottomaksi, ja se kurittaa erityisesti keskustan kivijalkayrittäjiä.

”Ei kukaan autoileva asiakas halua tulla kehyskunnista, kun parkkipaikkoja ei ole, tiet on revitty auki ja on jumalattomat ruuhkat. He ottavat palvelut mieluummin Espoosta tai Vantaalta.”

”Helsingin kaupungin liikennesuunnittelu on ala-arvoista, ja kaupunki rakentaa keskustasta luontopolkua”, Laaksonen lataa.

Laaksosen mukaan liikenteen sujuvuus ei ole yrittäjien ainoa ongelma vaan esimerkiksi pysäköintikustannukset ovat keskustan alueella karanneet käsistä.

”Yrityksessämme on 18 autoa, ja maksamme kaupungin kassaan 15 000 euroa vuodessa siitä, että voimme harjoittaa liikkuvaa palvelutyötä”, siivousalan yritys CleanMarinin omistaja sanoo.
Sinnemäki: Yrittäjiä kuunnellaan, kaikkia toiveita ei voi toteuttaa

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/helsingin-liikennefarssi-oli-liikaa-…

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän vihervasemmisto ajaa muissakin kaupungeissa, milläköhän jani sitten ajelee?

Vierailija
2/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Vihreät vallassa, siellä aina ongelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on monet yrittäjät Hämeenkadulla laittaneet firman kiinni viherkokkareiden takia.

Vierailija
4/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustaa pitäisi siirtää, kun se niemi on niin ahdas. Esim. Pasilaan. Tai no sekin voi olla jo liian ahdas.

Vierailija
5/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskustaa pitäisi siirtää, kun se niemi on niin ahdas. Esim. Pasilaan. Tai no sekin voi olla jo liian ahdas.

No laittoi sen minne tahansa, niin jos Vihreät tulevat perässä niin saavat ongelmia minne tahansa.

Vierailija
6/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreistä on pakko päästä eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuo Kauppalehden juttu. Aivan totta.

Vierailija
8/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on monet yrittäjät Hämeenkadulla laittaneet firman kiinni viherkokkareiden takia.

Suo siellä, vetelä täällä. Juuri aioin ehdottaa pääkaupungin siirtämistä Tampereelle. Olisiko Oululla toivoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on monet yrittäjät Hämeenkadulla laittaneet firman kiinni viherkokkareiden takia.

Suo siellä, vetelä täällä. Juuri aioin ehdottaa pääkaupungin siirtämistä Tampereelle. Olisiko Oululla toivoa?

No missä olisi vähiten punavihreitä? Sinne. Tai perustetaan uusi. Punavihreiltä kielletty.

Vierailija
10/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa vaan. Espoo tarvitsee kaikki roposet mitä liikenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku tekee perässä. Keskusta myllätään uuteen uskoon toriparkkia rakennettaessa. Teitä suljetaan ja parkkipaikat vähenevät. Kun toriparkki on valmis, keskustasta ovat asiakkaat kaikonneet aikoja sitten muualle. Rakennusfirma tulee olemaan ainoa hyötyjä, nekin rahat maksaa veronmaksaja.

Vierailija
12/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku tekee perässä. Keskusta myllätään uuteen uskoon toriparkkia rakennettaessa. Teitä suljetaan ja parkkipaikat vähenevät. Kun toriparkki on valmis, keskustasta ovat asiakkaat kaikonneet aikoja sitten muualle. Rakennusfirma tulee olemaan ainoa hyötyjä, nekin rahat maksaa veronmaksaja.

Vaimo toissa keskustassa. Asumme 3km paassa. Yleensa menee pyoralla tai jalan, mutta joskus haen tai vien niin se on sellainen 15 minuutin matka. Kerran valot olivat rikki ja olinkin perilla alle 5 minuuttia.

Tallainen ajan haaskaaminen on kansantaloudellisesti todella typeraa. Myoskin ekologisuus ei ole parhaimmillaan kun hankaloitetaan ihmisten elamaa vain siksi etta on aate.

Koko autoilun estaminen on muutenkin pelkkaa typeryytta. Vaikka Euroopassa ei kaytettaisi pisaraakan oljya, niin kaikki oljy kaytetaan. Vai kuvittelevatko vihreat etta Saudit alkavat imemaan peukaloa kun Suomi ajaa itsensa suohon.

Suomalaiset paattajat ovat surkeita. Mitenkas Nokian kavikaan ja miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa tapetaan ensin keskustan elinkeinotoiminnat, rakennetaan toriparkki (jota kukaan ei enää muutaman vuoden kuluttua tarvitse, kun siellä ei ole enää mitään) ja tehdään lisää pyöräteitä. En kyllä tiedä, kuka hyötyy siitä, että keskustan liikkeet tapetaan ja pyöräilijät ja eläkeläiset eivät kuitenkaan saa tuotua keskustaan jäljelle jääviin liikkeisiin tarpeeksi rahaa.

Vierailija
14/14 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskustaa pitäisi siirtää, kun se niemi on niin ahdas. Esim. Pasilaan. Tai no sekin voi olla jo liian ahdas.

No siis sehän siirtyy Pasilaan ensi syksynä kun Tripla valmistuu. Etkä  sitä tiennyt? Niemestä  tehdään ulkoilmamuseo Kallion viher-latte-hipteri-t. erroristeille. Ne saavat sitten pitää ydinkeskustan kivijalkaliikkeet pystyssä, eivät muut sinne enää eksy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi