Kerrotteko puolisoillenne ketä äänestätte?
Miksi/miksi ette?
Itse kerron koska en häpeä sitä ja mies kertoo myös. Kertoi viimeksi suureen ääneen myös äänestyspaikalla ketä aikoo äänestää. Vaalivirkailija uhkasi poistaa miehen paikalta enkä tajua miksi. Miksi omaa ehdokastaan pitäisi hävetä?
Kommentit (13)
Ei tarvitse kertoa, koska kampanjoin julkisesti ehdokkaani puolesta eli sen tietää moni muukin kuin puolisoni, ketä äänestän.
Joo, yleensä äänestän itseäni paitsi presidentin vaaleissa, myös mies on äänestänyt itseään. Ja tytär itseään.
Vaalipaikalla ei saa puhua omasta ehdokkaastaan siksi koska siellä ei saa tehdä vaalityötä, eli ei kukaan saa huudella siellä kenenkään ehdokkaan nimeä tai numeroa koska se olisi mainostamista. Vaaliuurnalla ei enää yritetä vaikuttaa toisten mielipiteeseen millään lailla koska äänestäminen on yksityinen asia.
Villi veikkaus, että äänestätte persuja. Miehellä on vaimonhakkaajapaita, tatuointeja ja leijonakoru, sinulla musta-pinkki räväkkä tukka ja lävistyksiä.
Kyllä me asioista puhutaan yhdessä myös poliitiikasta ja ehdokkaista.
Olen tainnut kertoa, mutta kyllä hän tietäisi sen kertomattakin. Puhumme politiikasta joka päivä.
En kerro. Ei myöskään kysy, en minäkään.
Kerrn, ja kerron kaikille muillekin, jos haluavat tietää.
En kysy enkä kerro. Jos kysyy niin valehtelen.
Syy: ei kuulu hänelle tai kenellekään muulle.
Meillä on puoluekuri, joten näin ollen vaimoni äänestää mitä käsken.
Minun mieheni päättää meillä koko perheen äänestämisestä!
aasinsiltana: vaaleissa pitäisi saada antaa yksi plus-ääni ja yksi-miinus-ääni
Pelottaa jos joku äänestää vielä Toivolaa tai tiettyjä Persuja.
Puhumme kyllä aiheesta mutta en ikinä kehtaisi missään äänestyspaikalla huutaa ehdokkaan nimeä. Ei siksi, että häpeäisin vaan siksi että se kuuluu normaaleihin käytöstapoihin.
Kerron, en näe syytä olla kertomatta. En salaile sitä muiltakaan ihmisiltä.