Aion käyttäytyä mielenvikaisesti tulevassa työhaastattelussa. - Antakaa vinkkejä!
Kuten otsikosta voi päätellä, niin en todellakaan halua töihin, mutta nyt ollaan ajauduttu tilanteeseen, jossa joudun menemään työhaastatteluun asti, kun älytön työhakemukseni ei täyttänyt tehtäväänsä ja sain kutsun haastatteluun vastoin kaikkia ennakko-odotuksia.
Toivon teiltä vinkkejä.
Kommentit (135)
Tuijottele itseäsi taskupeiliin ja kysele peilikuvaltasi lässyttäen: "Kuulitko kulta kysymyksen, mitäs me tähän vastattaisiin?"
Vastaa jokaiseen haastattelukysymykseen vastakysymyksellä. Jos haastattelija esimerkiksi kysyy sinulta, että mitkä ovat vahvuuksiasi, niin heitä takaisin "mitkä ne SUN vahvuudet sit on?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites jos vaan menisit ja yrität saada sen työn, jolla sitten elätät itsesi.
Sellaista kun se aikuisen elämä on, otettava vastuu omasta elannostaan.
Jos ala ei nappaa, kouluttaudu muualle.
Alapeukuille kaipaisin perusteluita.
Tällä palstalla on elämäntapatyöttömien häviäjien joukko jonka mielestä muiden pitäisi niiden läskejä perseitä lihottaa vielä lisää. Itse eivät tee mitään ja elättäjiään rienaavat.
Löysää jo vähän pipoa. Mieti vaikka välillä rikollisia, vankeja ja pako laisia, kansanedustajien taksimatkoja, tupakan polttajien itseaiheuttamia sairauksia, jotka verovaroin hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä keskustelu oletettiin vitsiksi ja silloin vaikuttaa vähän oudolta, että joku kommentoi tosissaan. Minä ainakin oletin tämän vitsiksi ja annoin ap:lle ehdotuksia läpällä. En usko, että hän on oikeasti menossa työhaastatteluun esittämään mielenvikaista.
Mutta ehkä minä olen tulkinnut keskustelun väärin?
Kehuin jo työhakemuksessa olevani ahkera... saikuttaja. Muutenkin teen aina ihan älyttömiä hakemuksia ja tämä kutsu haastatteluun on kyllä täysin käsittämätöntä. Ja aion todellakin käyttäytyä haastattelussa siten, ettei minua haluta missään nimessä töihin, joten ihan samahan se on miten överiksi vedän. Ja pokkaa löytyy.
AP
Minkä alan paikka? Kuulostaa sellaiselta, että työhön itsessään haetaan henkilöä, jolla on ilmiömäinen pokka ja puhelahjat. Eli jos rupeat kovin irrottelemaan haastiksessa niin saatat jopa saada sen paikan :)
Myöhästy haastattelusta ja kerro syyksi, että sinua seurataan ja jouduit harhauttamaan seuraajasi matkalla. Tehosta vaikutelmaa kurkkimalla ikkunasta ja jähmettymällä, kun kuuluu hälytysajoneuvon ääni. Tulkitse erilaisia sinulle osoitettuja viestejä lehtiotsikoista, numerosarjoista, kahvikoneesta tms.
Karenssia tulee, jos katsotaan että olet itse aiheuttanut sen, ettei sinua valita. Älä siis myöhästy tai vedä näytelmääsi överiksi. Omituinen ja hidas voit olla, muusta narahdat helposti.
Sano, että olet paikalla vain, koska riistokapitalistinen järjestelmä ja työvoimatoimisto tyrannisoi sinut orjana tekemään kohtuutonta työnhakua kun vain haluaisit olla kotona harrastamasta vapaasti ja nukkumassa aamulla pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä keskustelu oletettiin vitsiksi ja silloin vaikuttaa vähän oudolta, että joku kommentoi tosissaan. Minä ainakin oletin tämän vitsiksi ja annoin ap:lle ehdotuksia läpällä. En usko, että hän on oikeasti menossa työhaastatteluun esittämään mielenvikaista.
Kehuin jo työhakemuksessa olevani ahkera... saikuttaja. Muutenkin teen aina ihan älyttömiä hakemuksia ja tämä kutsu haastatteluun on kyllä täysin käsittämätöntä. Ja aion todellakin käyttäytyä haastattelussa siten, ettei minua haluta missään nimessä töihin, joten ihan samahan se on miten överiksi vedän. Ja pokkaa löytyy.
AP
Minkä alan paikka? Kuulostaa sellaiselta, että työhön itsessään haetaan henkilöä, jolla on ilmiömäinen pokka ja puhelahjat. Eli jos rupeat kovin irrottelemaan haastiksessa niin saatat jopa saada sen paikan :)
Rakennusala ja "apupojan" pesti olisi tyrkyllä. Tuskin etsivät mestarin avuksi mitään sekoilijaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Aja hiukset siiliksi, värjää ne vihreäksi ja asettele muutama pääsiäistipu koristeeksi. Kerro valmistautuvasi lempipyhääsi pääsiäiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanssi
Joo voisin vaikka esitellä vahvuutenani sitä kysyttäessä moonwalkia. En ole tanssimiehiä, joten varmasti olisi aikamoinen näky.
AP
Moonwalkkaat ovesta sisään haastatteluun :D
Jos työ on pokkaa ja puhelahjoja vaativa, tietenkin vaikenet, mumiset (mielellään järjettömiä), ja vain jätät vastaamatta tai olet hirmu hidas.
Ota vinkeistä ne, jotka sulle sopii ja voisit toteuttaa, ei muuta. Ulkoasu juurikin tilanteeseen täysin sopimaton. Myöhästyminen.
Pukeutumisvinkkejä on näissä ketjussa, joissa on kamalimmat tyylit naisella/oliko myös miesketju?
Summa summarum: viestintä minimiin ja käytös hälyttäväksi, mutta ei siten että huomataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ap on ainoa hakija paikkaan, eikö ole parempi että sinne pääsee ennemmin joku toinen niistä hakijoista joka oikeasti haluaa töihin?
Vapaasti saa oloa työtön omasta halustaan, mutta silloin tulisi itse keksiä se miten rahoittaa elämänsä. Voi alkaa silloin kummasti ne työt kiinnostaa.
Sinä voit olla mitä mieltä tahansa, mutta ei se muuta sitä että Suomessa saa sosiaalitukia vaikka olisi vapaaehtoisesti työtön.
Kyllä yh äideiltä löytyi äkkiä vinkkejä miten vältellä töitä.
Juo puolet Kossupullosta juuri ennen haastattelua.
Vierailija kirjoitti:
Pidä parin minuutin hiljaisuus ennen jokaista vastaustasi ja selitä, että kuuntelet ensin mitä ”se ääni” neuvoo vastaamaan.
Tuota sais kehiteltyä sillä tavalla, että keskustelisi sen äänen, kutsuisi vaikkapa Manuksi, kanssa joko ajan ja kysyisi jokaisen kysymyksen jälkeen: "mitä tähän kuuluu vastata"
Oikein villiä, jos haluaisi ja olisi hyvät näyttelijän lahjat, vastaisi itse Manuna muuttaen ääntään. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ap on ainoa hakija paikkaan, eikö ole parempi että sinne pääsee ennemmin joku toinen niistä hakijoista joka oikeasti haluaa töihin?
Vapaasti saa oloa työtön omasta halustaan, mutta silloin tulisi itse keksiä se miten rahoittaa elämänsä. Voi alkaa silloin kummasti ne työt kiinnostaa.
Sinä voit olla mitä mieltä tahansa, mutta ei se muuta sitä että Suomessa saa sosiaalitukia vaikka olisi vapaaehtoisesti työtön.
Nämä "työttömän pitää itse elättää itsensä yms."-tyypit ovat kyllä huvittavia tapauksia. Koska he eivät pidä siitä, että työtön saa elää ilman maksimaalista kurjuutta, niin ehdotetaanpa tilalle jotain täysin älytöntä. Ei ymmärretä edes sen vertaa, että rikollisuuskin lisääntyisi valtavasti, jos köyhille ei annettaisi sosiaalikorvauksia. Ja se on näille pahin mahdollinen skenaario, jos työtön nauttii työttömyydestään. Luulevat, että kun eivät pidä siitä ajatuksesta, niin se touhu saataisiin omalla suuttumuksella loppumaan. Ei auta itkupotkut kuitenkaan.
Älä käy viikkoon suihkussa tai pese hampaitasi.
Mukavaa, että yhteiskunta voi tukea muitakin, kuin lapsia, sairaita ja vanhuksia.
Luulisin, että hyvin toimii jos kaivat nenääsi haastattelun aikana ja siirrät löydökset suuhusi. Tai pyyhit haastatteluhuoneen pöydän alapintaan. Perseen raapiminen kanssa.
AP