Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuntaharrastus 14-vuotiaalle tytölle

Vierailija
22.09.2018 |

14-vuotias kasiluokkalainen tyttö on pelannut jalkapalloa 10 vuotta ja haluaa nyt lopettaa harrastuksen. Haluaa kuitenkin harrastaa liikuntaa. Mitä vinkkejä tilalle? Tyttö on liikunnallinen ja tosi hyvä joukkuelajeissa. Ei ole erityisen notkea, mutta osaa voltit ja kärrynpyörät kyllä. Tytöllä on nyt menossa kovin spurtti kasvupyrähdyksessä ja on ollut aika väsynyt.

Mihin lajiin pääsisi vielä mukaan tässä vaiheessa? Itselleni tärkeintä olisi hyvä henki ja että nuori otettaisiin ilolla vastaan ja mukaan porukkaan. Asumme pk-seudulla, joten tarjontaa on kyllä hyvin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kamppailulaji, karate, taekwondo, judo..? Ovat yksilölajeja, mutta niitä treenataan porukalla.

Vierailija
2/24 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No karaten tai jonkun muun kamppailulajin voi aloittaa kyllä tuon ikäisenäkin:) ei kyllä ole joukkuelaji mutta porukalla siinäkin harjoitellaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, noita kamppailulajeja pitää tutkailla! Olisiko vielä muita ideoita?

Vierailija
4/24 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riksan vetäjä. Siis sellainen missä yksi tai kaksi istuu kyydissä ja sitä kärryä vedetään juosten tai polkupyörällä.

Näitä ekolookisia kuljetuksia saisi olla varsinkin kesäisin. Itse laittaisin yhdyskuntapalvelussa olevat vetämään niitä rattaita.

Vierailija
5/24 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 15v tyttö ja oon nyt harrastanu 5v motocrossia. :) Itse tykkään lajista kovasti, mutta en sitten tiedä onko se kaikkien mieleen. Treenaaminen on aika itsenäistä, mutta ohjattuja treenejä löytyy myös paljon. Olen löytänyt vaikka kuinka paljon uusia kivoja kavereita. Mukaan vaan, jos siltä tuntuu! :)

Vierailija
6/24 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla itsekin ehdottamaan motocrossia, jos vaan semmonen yhtään kiinnostaa.

Vierailija
7/24 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa kysyisit ihan tytöltä itseltään..

Vierailija
8/24 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jospa kysyisit ihan tytöltä itseltään..

Tuo on järkevin ehdotus.

Vierailija
9/24 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golf. Jos siihen hurahtaa, niin on terveysvaikutuksiltaan aivan mahtava laji koko loppuelämäksi. On myös niin haastavaa, että kehittyminenkin jatkuu pitkään. Toisaalta kehittyminen vaatii sitten myös vähän työtä ja sitkeyttä, eikä pinnakaan saa olla kovin herkässä, että jaksaa palata kentälle uudestaan ja uudestaan.

Sopii myös kilpailuhenkiselle, ja erityisesti tyttögolfissa olisi hyvin mahdollisuuksia päästä vaikka kuinka pitkälle. Mitä olen omien lasteni kanssa juniorikisoja kiertänyt, niin niissä vaikuttaa olevan tosi hyvä ja kannustava ilmapiiri pelaajien kesken.

Fyysisestihän golfissa ei mennä mitenkään äärirajoille, vaikkakin 3-5 tunnin, 10+ kilometrin kierros bägiä lykkien ja keskittymistä ylläpitäen on omalla tavallaan vaativa. Puhtaasti liikuntana on matalatempoista ja pitkäkestoista, joten ainakin tällaisella keski-ikäisellä äijällä toimii parhaiten painonhallinnan ja pohjakunnon ylläpidon välineenä. Rinnalle sopii hyvin jokin fyysisempikin harjoittelu, kuten juoksu, voimaharjoittelu jne.

Vierailija
10/24 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseseksi

Vierailija
11/24 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Tyttö on itse miettinyt noita budolajeja. Motocross voisi varmasti kiinnostaa, siinä hirvittää vain kuskaus ja hinta. Golf on ollut haaveissa jo pitkään, sitä onkin jo jonkin verran pelannut.

Itse ehdotin säbää, mutta luulen, että olisi kiva kokeilla jotain ihan muuta vaihteeksi.

Tyttö on kilpailuhenkinen, joten olisi tosiaan kiva, että olisi laji, jossa pääsisi myös kisaamaan.

Mutta siis tämä oli hyvä keskustelu. Tytöllä on kaksi muutakin harrastusta, joten sikäli ei ole pakko löytää mitään, mutta haluaa tosiaan itse urheilla jollain muotoa edelleen.

T. ap

Vierailija
12/24 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläkin saa laittaa vinkkejä, erityisesti jos on tiedossa joku pääkaupunkiseudulla toimiva hyvä urheiluseura. Tyttö on miettinyt tosiaan niitä kamppailulajeja ja salilla käymistä.

Saa rauhassa miettiä ja kannustamme kokeilemaan eri lajeja.

T. ap

Vierailija
13/24 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan Moottorikerholla pääsee kokeilemaan motocrossia, jos se nyt sattuu alkaa kiinnostamaan enemmän! :) Lisätietoja löytyy varmaan kerhon nettisivuilta/facebookista. Ja toki kisoja, yms. saa aina tulla seuraamaan! Olisi hienoa, mikäli tyttökuskeja saataisiin lisää! :)

Vierailija
14/24 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koripallo on hyvä harrastus.

Vierailija
15/24 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 14 v tyttöni harrastaa pk seudulla triathlonia josta pitää kovasti. Kisamaan pääsee kesäisin ympäri suomea ja vantaalta ainakin löytyy nuorille hyvä seura!

Vierailija
16/24 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä voi harrastaa thriatlonia???

Vierailija
17/24 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sitä uutta harrastusta niin keksimällä keksiä? Eiköhän se tule itsestään kun sattuu jokin mielenkiintoinen laji tulemaan vastaan. Hyvä välillä pitääkin taukoa aikataulutetuista harrastuksista niin paremmin taas jaksaa.

Sillä aikaa voi vaikka harrastaa ihan tavallista lenkkeilyä.

Vierailija
18/24 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppailulajit olikin ehdotettu. Entä nyrkkeily?

Käsipalloa.

Seinäkiipely.

Sulkkis.

Lippupallo.

Miekkailu.

Roller derby.

Vierailija
19/24 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisurheilu 👍👍👍

Vierailija