Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perutko suunnitelmat jos on suunniteltu ulkotekemistä ja tuleekin sadepäivä?

Vierailija
22.09.2018 |

Eli on suunniteltu vaikkapa lähteä retkelle metsään mutta kun pitäisi lähteä niin sataakin vettä kuin aisaa. Perutko suunnitelmat?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt riippiu vähä mitä ollaan tekemässä,mihin asti menossa jne.

Viimeviikolla olin pikkulasten kans retkellä, ku vettä tuli ihan kohtuudella. Olin luvannu retken mehtään ja tiesin että lapset hyppii seinille jos ei ei saa riittävästi purkaa energiaa ulkona/metsässä.

Syötiin sitte vähä vettyneitä eväitä puun alla suojassa, oli ihan hauskaa :D

Kastuitte varmaan ihan kunnolla. Meilläkin oltiin viikolla retkellä kunnon vesisateessa. Mulla meni tuuliasusta vesi läpi niin että olin ihan läpimärkänä ja loppumatkasta ei enää ollut kivaa kun tuulitakin  läpi kastunut märkä huppari liimautui hartioihin ja niskaan.

Huoh. Taas tämä "tuulipukuni ei pidä vettä"-jankkaaja. Uskoisit jo, että tuulipuvun ei ole tarkoituskaan pitää vettä.

Mulla on vettähylkivä tuulipuku sadepäiviä varten. Kyllähän se jonkun aikaa piti kun vesi helmeili sen liukasta pintaa mutta kun sade vain jatkui ja jatkui niin lopulta se imaisi pisarat ja vesi meni läpi. Vettä satoi koko retken ajan ja tunnin jälkeen mulla oli vettähylkivän tuulitakin alla huppari likomärkänä aluspaitaan asti.

Joo, tiedetään, olet kertonut tämän saman jo noin 1000 kertaa. Miksi ei mene jakeluun, että tuulipuvun ei ole tarkoituskaan pitää kunnolla vettä? Sitä varten on eri vaatteet.

Entä sun oma ulkoilupukusi? Jos sä itse olet tunnin ajan ulkona, sulla on ulkoilupuku päällä, sulla ei ole erillisiä sadevaatteita ja koko ajan sataa reippaasti vettä niin tunnetko olosi kuivaksi ja lämpimäksi vielä tunnin vesisateessa likoamisen jälkeen? Vai alkaakohan jo tulla vesi läpi ja vaatteet kastua?

En ole niin tyhmä, että menisin tunniksi sateeseen tuulipuvussa. Sitä varten on sadevaatteet.

Onko sulla ihan perinteinen kuminen sadetakki ja -housut sateessa ulkoilua varten?

Miten tää voi olla niin vaikeaa sinulle.

Eikö sulla itselläsikään ole niin hyviä sadevaatteita joilla pärjäisi tunnin reippaassa vesisateessa kuivana? Kerro nyt ihmeessä mitä laitat päällesi vai pysytkö kenties kokonaan sisällä sadepäivänä?

Minulla on

1) vedenpitämättömät hyvin ilmastoituvat ns. tuulipuvun kaltaisia ulkovaatteet

2) vedenpitävät kalvovaatteet, jotka hengittää vähän, mutta ei niin hyvin kuin tuulipuku

3) täysin vedenpitävät sadevaatteet (materiaali samaa kuin lasten kuravaatteissa)

Näitä sitten sään ja tilanteen mukaan päälle. Luulin, että kaikille aikuisille on selvää, miten Suomen keleissä pukeudutaan, mutta näköjään ei ole...

No minkä näistä olisit valinnut tunnin kävelyretkelle osin metsään ja osin kadulle kun vettä satoi puuskaisen tuulen kanssa kunnolla ropisemalla?

3 tai sitten 3:n housut ja 2:n takki.

Kun sun kalvopuvun takki ei kastu läpi asti vaikka se likoaa tunnin vesisateessa niin täytyy kyllä tunnustaa että se pitää paljon paremmin vettä kuin mun tuulitakkini. Minähän olin jo aivan läpimärkänä tunnin sateessa.

Vierailija
62/67 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt riippiu vähä mitä ollaan tekemässä,mihin asti menossa jne.

Viimeviikolla olin pikkulasten kans retkellä, ku vettä tuli ihan kohtuudella. Olin luvannu retken mehtään ja tiesin että lapset hyppii seinille jos ei ei saa riittävästi purkaa energiaa ulkona/metsässä.

Syötiin sitte vähä vettyneitä eväitä puun alla suojassa, oli ihan hauskaa :D

Kastuitte varmaan ihan kunnolla. Meilläkin oltiin viikolla retkellä kunnon vesisateessa. Mulla meni tuuliasusta vesi läpi niin että olin ihan läpimärkänä ja loppumatkasta ei enää ollut kivaa kun tuulitakin  läpi kastunut märkä huppari liimautui hartioihin ja niskaan.

Huoh. Taas tämä "tuulipukuni ei pidä vettä"-jankkaaja. Uskoisit jo, että tuulipuvun ei ole tarkoituskaan pitää vettä.

Mulla on vettähylkivä tuulipuku sadepäiviä varten. Kyllähän se jonkun aikaa piti kun vesi helmeili sen liukasta pintaa mutta kun sade vain jatkui ja jatkui niin lopulta se imaisi pisarat ja vesi meni läpi. Vettä satoi koko retken ajan ja tunnin jälkeen mulla oli vettähylkivän tuulitakin alla huppari likomärkänä aluspaitaan asti.

Eli pukusi toimi juuri kuten oli luvattu: se HYLKI vettä. Siis pitää pienen tihkusateen, mutta enempää ei ole tarkoituskaan.

Tarkoitatko että mun vettähylkivä tuulipukuni ei ole ollenkaan sadeasu ja että oli mulle ihan oikein että kylmä sadevesi pääsi käsiksi mun huppariini ja kasteli sen niin että sain palella märissä vaatteissa retken loppuosan?

Sinulla ei taida olla lapsia, koska kelin mukainen pukeutuminen ei sinulta suju. Jos olisi lapsia, tietäisit kyllä, mitä mikäkin vaate kestää tai ei kestä.

Ei tämä asia koske lapsia. Lapsillahan on kurikset jotka kestää vaikka millaisen sateen, aikuisilla ei yleensä ole muuta kuin ulkoiluvaatteet.

Ai "yleensä" ei ole? Älä kuule yleistä oma idioottiuttasi muihin. Kyllä kuule yleensä aikuisilla on erilaisia ulkovaatteita, osa vedenpitäviä, osa ei. Ja yleensä aikuiset osaavat niitä käyttää sään mukaan.

No "ei yleensä" kyllä olekaan. En minä ainakaan tunne ketään aikuista joka omistaisi vastaavat kuravaatteet kuin lapsilla on. Tosi harvoin sellaiseen törmää kadulla tai puistossakaan vaikka olisi kunnon sadepäivä. Kyllä niitä joskus näkee mutta yleensä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadesuojapuvut hikoiluttaa niin peevelisti, että mielummin jään kotia treenaamaan punteilla sitten.

Vierailija
64/67 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihan käsittämätöntä jankkausta. Mä oon ratkaissut ongelman ostamalla muutamalla eurolla pieneen tilaan menevän sadeviitan, jonka voi laittaa yhtä lailla tuulitakin kuin mekonkin päälle, kävelylle kaupunkiin tai metsään ja ottaa keikoille mukaan sateen varalta. Ei se nätti oo mutta pitää kuivana. Jos pitää näyttää jotenkin viralliselta eikä käsien tarvitse olla vapaana, käytän sateenvarjoa.

Vierailija
65/67 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän ulkoilupuvut pidä vettä kun pitää perua?

Masokismi ei ole muodissa ja järjen käyttö on sallittua.

En edes omista ulkoilupukua.

Höh! Jos on kunnon sadevaatteet joista ei mene vesi yhtään läpi ja lämpimät vaatteet sielä alla niin ulkoilu sateisessa metsässä on virkistävä kokemus. Aina vouhotetaan kuinka on kiva ulkoilla kun on hellettä tai kirpeä pakkanen mutta eihän vesisade ole säänä sen huonompi.

Vierailija
66/67 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään peruta ulkoilua tai metsäretkeä sateen takia. Meillä ulkoillaan kalenterin ja kellon mukaan säällä kuin säällä. Siinähän menee koko arjen rytmi sekaisin jos ulkoiluja aletaan säiden mukaan järjestämään. Ainoastaan jos voimassa on Ilmatieteenlaitoksen antama, sade, tuuli, helle tai pakkasvaroitus niin voidaan harkinnanvaraisesti ulkoilua lyhentää tai se voidaan yksittäisessä tapauksessa jättää väliin.

Vierailija
67/67 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ratkaissut ongelman ostamalla muutamalla eurolla pieneen tilaan menevän sadeviitan, jonka voi laittaa yhtä lailla tuulitakin kuin mekonkin päälle, kävelylle kaupunkiin tai metsään ja ottaa keikoille mukaan sateen varalta.

Mullakin on ollut sadeviitta pyöräillessä tuulipuvun päällä. Siinä on vain se puute että se suojaa ainoastaan keskivartalon. Polvien päälliset, hihat ja huppu kastuivat läpi viitasta huolimatta kun se lepatti kuin purje :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän