Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 30 v ja hiukset on harventuneet puolella! Mikä avuksi? Käytössä yaz pilleri

Vierailija
22.09.2018 |

Eli kysymys otsikossa. Hiukset alkaneet pikkuhiljaa lähtemään, ja ponnari on enää puolet vanhasta. Olen käyttänyt vuoden yaz pilleriä, voisiko olla syy? Jos pitäisi vaihtaa johonkin muuhun, mikähän se sitten olisi? Mulla olisi kotona kyllä aloituspaketti qlairaa, voisiko olla apua?
Terveydenhoitajalle varasin aikaa maanantaille, josko hän osaisi vielä sanoa mielipidettä asiaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, AP tässä. Mulla on päänahka ainakin tällä hetkellä ihan hyvässä kunnossa, ei punoita tai kutia. Aika nopeasti se rasvoittuu, mutta niin on ollut toisaalta aina.

Tällä hetkellä mietin eniten joko pillereiden vaihtoa tai lopetusta. Lopetuksesta olen kuullut, että sekin vain lisäksi hiustenlähtöä - onkohan totta? Olen myös kuullut, ettei lääkärit oikein ota tosiaan tällaista asiaa, tai että vähättelevät oireita, joten en tiedä onko kauhean järkevää tuhlata erikoislääkäreihin ihan hirveää määrää rahaa. Tosi ikävä vaiva on ja itsetunto on ainakin ihan nollissa 😔

Vierailija
22/26 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mua kiinnostaa Nisim, onko kukaan kokeillut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin yaz ja hiukset lähtee...

Vierailija
24/26 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari vuotta yasminellet, tukkaa lähti aloittaessa, välissä oli hieman tasaisempi kausi ja lopettamisen jälkeen lähti. Se oli positiivista noissa pillereissä, että päänahka ei rasvoittunut niin nopeasti, eikä kasvot (mulla on rasvoittuva iho). Tosin kuivatti limakalvot myös sieltä alapäästä - ei kiva.

Pelkäsin muuten, että kuukautiskivut palaisivat pillreiden lopettamisen jälkeen, mutta ei! (tai sitten ihan ikä on tehnyt tehtävänsä). Nuorempana mulla oli aika usein tosi kovat kuukautiskivut, pillerit poistivat ne kokonaan, ja pillereiden lopettamisen jälkeenkin kivut ovat pysyneet todella paljon pienempinä mitä parikymppisenä.

Suosittelen silti ap, että tsekkautan veren ferritiinin myös, siis varastoraudan. Raudanpuute aiheuttaa myös hiustenlähtöä.

Vierailija
25/26 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, AP tässä. Mulla on päänahka ainakin tällä hetkellä ihan hyvässä kunnossa, ei punoita tai kutia. Aika nopeasti se rasvoittuu, mutta niin on ollut toisaalta aina.

Tällä hetkellä mietin eniten joko pillereiden vaihtoa tai lopetusta. Lopetuksesta olen kuullut, että sekin vain lisäksi hiustenlähtöä - onkohan totta? Olen myös kuullut, ettei lääkärit oikein ota tosiaan tällaista asiaa, tai että vähättelevät oireita, joten en tiedä onko kauhean järkevää tuhlata erikoislääkäreihin ihan hirveää määrää rahaa. Tosi ikävä vaiva on ja itsetunto on ainakin ihan nollissa 😔

Minulla alkoi hiukset harveta pillereiden takia. Gynellä kerroin kaikista oireista kun halusin merkkiä vaihtaa. Tämä sivuutti kaikki muut oireet ja hiuksiin totesi "Onneksi sulla on varaa menettääkin hiuksia" viitaten paksuun tukkaani.

Vierailija
26/26 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ahdistava hiustenlähtö meneillään. Runsaassa kuukaudessa on lähtenyt n 1/4 hiuksista, lähtee ihan tuppoina.

Köytän vaihdevuosiin Estradot-estrogeenilastaria ja terolutia. Ovat olleet käytössö näillä annoksilka jo vuoden ja nyt yhtäkkiä tämä hiustenlähtö.

Todella masentavaa. Onko muilla kokemuksia näistä vai vain ehkäisypilkereistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi