Miksi työuupumus tai masennus ei ole pätevä syy työntekijän irtisanimiseen?
Työntekijä ei kuitenkaan ole työkykyinen joten on täysin järjetöntä roikuttaa saikuttelijaa palkkalistoilla.
Kommentit (12)
Ei muidenkaan sairauksien vuoksi saa irtisanoa.
Ennemminkin se on työnantajalle hyvä hetki tarkastella, mikä työoloissa on vialla ennen kuin muutkin uupuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ei muidenkaan sairauksien vuoksi saa irtisanoa.
Kyllä saa ja vielä ihan laillisesti.
Kyllä voi, kun sairastaminen on jatkunut pitkään, työnantaja voi pyytää todistuksen työkyvystä, jos todetaan, ettei sitä ole, voi irtisanoa. Pitää muistaa, että työntekijä on "myynyt" työpanoksen palkkaa vastaan. Jos sitä ei voi enää tarjota, on se peruste irtisanomiselle. Kyse siis pitkästä sairastelusta, ei mitään parin viikon juttu.
Jos tuntuu kovalta, niin vaihtakaa osia, yritys ei toimi normaalisti, kun muut joutuvat paikkaamaan tai hyvää sijaista ei voi palkata.
Lopuksi, kukaan ei voi kieltää lomia, ellei työntekijä suostu. Jos itse ei pysty pitämään puoliaan: luottamusmies tai liitto auttaa.
Yleensä uupunut tai masentunut vaihtaa työpaikkaa, koska siinä entissä saattaa olla (on) jotain joka sairastuttaa työntekijän. Silloin ei työntekijän ja työpaikan kemiat kohtaa, turha alkaa päätä seinään lyömään enempää.
Ei tippurikaan ole, vaikka muu firma saisi sen sinulta pikkujouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijä ei kuitenkaan ole työkykyinen joten on täysin järjetöntä roikuttaa saikuttelijaa palkkalistoilla.
Täysin järjetöntä tosiaan olla niin huonossa työpaikassa, missä ei ole mitään inhimillisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ty;uupumuksen aiheuttaja on yleensä työnantaja itse. Itse sairastuin burn outtiin, koska minulta kiellettiin lomapäivät yli vuodeksi. Olin sitten kolme kuukautta sairaslomalla ja sen jälkeen kolme vuotta muilla lomilla kunnes irtisanouduin.
Miten lomat voi kieltää? Meillä ne on lähinnä pakko pitää.
Masennuksella vuosia sohvalla maanneet palstapersut pelkää ""työnsä"" puolesta mutta ei keksi katsoa sinne peiliin vaan syyttävät työnantajaa lorvikatarri"sairaudestaan". Vituttaako kun loisiminen loppuu tästä lähtien ekaan saikkuun paskantärkeät juntit. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin järjetöntä tosiaan olla niin huonossa työpaikassa, missä ei ole mitään inhimillisyyttä.
Entä kun muualtakaan ei saa parempaa paikkaa? Itse olen tuollaisessa paikassa ja yrittänyt hakea uutta työtä. Haastatteluihin pääsen, pari kertaa olen päässyt kahden parhaan joukkoon ja sitten se toinen on palkattu. Tarvitsen rahaa, joten pakko olla töissä. Ja mistä etukäteen tietää millainen se uusi työpaikkakaan on, vaikka samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kun muualtakaan ei saa parempaa paikkaa? Itse olen tuollaisessa paikassa ja yrittänyt hakea uutta työtä. Haastatteluihin pääsen, pari kertaa olen päässyt kahden parhaan joukkoon ja sitten se toinen on palkattu. Tarvitsen rahaa, joten pakko olla töissä. Ja mistä etukäteen tietää millainen se uusi työpaikkakaan on, vaikka samanlainen.
Sama juttu. Elämä on välillä paskaa.
Ty;uupumuksen aiheuttaja on yleensä työnantaja itse. Itse sairastuin burn outtiin, koska minulta kiellettiin lomapäivät yli vuodeksi. Olin sitten kolme kuukautta sairaslomalla ja sen jälkeen kolme vuotta muilla lomilla kunnes irtisanouduin.