JOULUJEN VIIKONLOPPU PE-SU
Kommentit (14)
Kävimme Mikan kans neuvolassa aamulla, herra täytti siis eilen 4kk:) Nyt varmaan puolet teistä pyörtyy, mutta herra oli 7790g ja 70,2cm!!?! Hurjan pitkä poika, ei isoveljetkään olleet noin pitkiä!
Lääkärin kopeloinnit nauratti pikkumiestä hurjasti, oli aivan tikahtua kun nyt kutitellaan niin kovasti.
Isoveljellä oli 5v lääkäritarkastus siinä samalla, ja todettiin lievä skolioosi. Eli ilmeisesti selkäranka mutkalla. Ei tuo kyllä sanonut mitään, sanoi vaan että seurataan ja jos on kipuja selässä niin sitten aletaan toimimaan enemmän. Onko kellään havaintoa tuollaisista että mitä on tehty?
Ei kyllä auta yhtään tähän meikäläisen olotilaan, oon nyt lähes varma että tää on vaan yksinkertaisesti masennusta. Oon viikon ajan laittanut kännykkään soitonsiirron vastaajaan. Ei jaksa kenenkään ongelmia kuunnella. Yleensä mulle soittaa kyllä vaan äiti ja sisko, jotka molemmat höpöttää vaan omia ongelmiaan eikä varsin kysele miten mulla menee. On toisaalta helpottanut kun tietää ettei se puhelin soi ja jos jollain on asiaa laittakoon vastaajaan viestin?!?
Seksikeskustelujakin oli viime pinossa... Ei paljoa innosta sekään, tosin se on nykyään menny sellaseks nyhräämiseks että ihmetyttää miten meillä onkaan 3 lasta!
Huh, säästetään jouluisia... Lämmintä kevätviikonloppua kaikille!
Todellakin IHANA ilma.
Viivukka kävi tänään 5 kk:n neuvolassa, piikin piston hakemassa!
Pituus oli sama kuin kuukausi sitten 66cm. eli ilmeisesti viimeksi mitattu väärin. Paino oli 8300g ja päänympärys. 42,8cm.
Neiti nukkunut nyt vaunuissa jo tovin aikaa kun neuvolasta kotiuduttiin leikkipuiston kautta. Vaunuissa päällä body, sukkikset, villasukat, kesähattu ja ohkanen takki ja housut, eikä mitään muuta suojaa kuin hyttyssuoja. Hyvin näyttää uni maistuvan. Ihmeen hyvin koska kahdessa naapurissa rakennetaan ja melu on melkoinen.
Joku kyseli skolioosista (meniköhän ihan oikein) mulla itsellä on todettu vasemmalle kaartuva skolioosi selkärangassa lapsena eikä sille ole koskaan mitään tehty eikä seurattu sen kummemmin. Mutta joskus ehkä kipeytyy siltä kohdin. Nyt mulla on ollut jo monta viikkoa ihan sika kipee selkä kävin jo lääkärissäkin sen takia ja fysioterapeutille napsahti lähete. Aamuyöllä jos käyn hereillä niin otan jo buranaa ennakkoon aamua varten muuten en saa tyttöä sängystä nostettua. Mulla ois Ketomex 200mg kaapissa odottamassa mutta olen yrittänyt vältellä jos buranalla selviää.
Nyt syömään kun jäi aamupalakin väliin.
Liili & Viivi huomenna 5kk
Ensinnäkin voimia Rockalle. Joskus tää arki vain tuntuu niin raskaalta. Eilen huomasin miettiväni, että jaahas, nyt nukkumaan ja huomenna edessä TAAS samanlainen päivä. Melkein minuutilleen tietää, että mitä päivä pitää sisällään. Ei siinä, mukavaa elämää tämä perhe-elämä, mutta kyllä joskus kaipaisi jotain extremeä. Ja mulla kyllä on kans monesti sellainen olo kun puhelin soi ja huomaan jonkun kaverin soittavan, että ei kertakaikkiaan jaksa vastata. Mulla on yks sellanen kaveri, joka soittaa älyttömän pitkiä maraton puheluja omasta sinkkuelämästään ja oon kyllä monesti jättänyt vastaamatta ja myöhemmin sanonut, että puhelin oli jäänyt äänettömälle tjn... Toisaalta sitä kuitenkin kaipaa sosiaalista seuraa ja sitten KUN toivoisi jonkun soittavan tai käyvän, hiljaista on.
Meillä Eetu jatkaa kokonaisia öitä, muutama yö mennyt aamuuna asti n klo 8 syömättä, muutamana yönä oon imettänyt n. klo 6.30, kun uni käynyt levottomaksi, silloinkaan ei ole herännyt ruokaa huutamaan. Mutta huono puoli näissä kokonaisissa öissä on se, että maidontulo on vähentynyt HUOMATTAVASTI. Ja kun maitoa tulee huonommin, rintaraivarit ovat jokakertaisia. Uskomatonta, miten imetys voi kääntyä aivan päälaelleen muutamassa päivässä. Enää poika suostuu suosiolla tissille 2-3 kertaa päivässä :( Oon sitten koittanut lypsää kaiken mahdollisen ja antanut loput pullosta. Oon ollut tosi suruissani tämän asian kanssa. Olin niin kuvitellut jatkavani osittaisimetystä vähintään puoli vuotta, mutta tätä menoa homma kuihtuu muutamassa viikossa. Sinnikkäästi yritän kuitenkin vielä.
Ompa teillä muutes Rocka pitkä poika. Meillä oltiin 4 kk neuvolassa 8200 ja 63,2 cm :) Poika on meillä muutes paljon lyhyempi kuin siskonsa. Tyttö samanpainoisena oli 68 cm.
Nyt täytyy valmistautua hakemaan tyttö kerhosta, palaillaan.
T.Meimi79 ja Eetu viikko vajaa 5 kk
Unohtui rocka vastata vielä tuohon skolioosi-juttuun. Eli lieviä skoliooseja pelkästään seurataan vain. Suositellaan, että selkä- ja vatsalihakset pidetään kunnossa (tukevat näin molemminpuolin selkärankaa.) Fysioterapia on joskus paikallaan, siihen saa tarvittaessa lääkäriltä lähetteen. Erittäin pahoissa skolioositapauksissa joudutaan leikkaukseen, mutta ennen sitä koitetaan ns.tukiliivihoitoa.
Onpas tosi paljon isoja joulukuisissa!
Meidän Karppuli on vain 65 cm ja 7,2 kiloa, ja kaupungilla ihmettelevät kuinka iso poika hän on. Eivät liene nähneet teidän vauvojanne :).
Tänään jäi vauvauinti väliin, kun innostuin vähentämään vaatetta liikaa. Karppu on paistunut tähän asti vaunuissa aina. Mutta sitten oli pelkällä haalarin hupulla ja ilman hanskoja sillalla, jossa tuuli, ja se taisi aiheuttaa nuhan. Muuten virkeä ja iloinen, mutta kun nokka vuotaa, niin se harmittaa kovasti. Ja kun nenä on vuotava, ei niistäjästäkään ole apua (jos ne tähän hätään löytyisikään...)
Pitää varoa siksikin, ewttä lähdetään ylihuomisaamuna Amsterdamiin! Hulluilta päiviltä ostettiin lento ja netistä varattiin asuntolalaiva. Rahaa ei tosiaan olisi, onneksi oli säästöjä. Nykyään pakollisten menojen jälkeen jää niin vähän rahaa, että loppukuussa loppuu, vaikken KOSKAAN osta itselleni MITÄÄN.
Mutta siis matkalle. Karella on nyt oma passi, oikein hiano kuvakin siinä, jota otettiin kameraliikkeessä ehkä 40 minuuttia (että pysyi paikoillaan ilman minun käsiäni kuvassa ja katsoo kameraan näyttämättä kieltään). Toivottavasti nuha helpottaa, etteivät lentokoneet nousu ja lasku satu.
Ne namopalat: juu nyt kyllä jää palat antamatta. Maissinaksuja alan antaa heti kun kiinteitäkin, mutta nyht en kyllä vielä. Ja aion aloittaa ne soseet viimeistään kuun puolivälissä.
Nyt on aikaa kirjotella kun mies on kaverinsa varpajaisissa, isompi tyttö nukkumassa ja kaksoset nukkumassa mummun kanssa:) Mä pääsen pitkästä aikaa esikoisen viekkuun, ihanaa:)
Meil on nyt kyl päivärytmit ihan hakusessa kaksosilla, en oikeen tiä koska antaisin sosetta ja koska ois tarpeeks väsyneitä nukkumaan pitkät päikkärit, joten jos viittitte laittakaas vähän teitin päivärytmejä;) kiitti!
Yöt menee ihan mukavasti jo, ja sen vuoksi uskalsin päästää mummun nukkumaan kaksosten kanssa, tuttia tarvii laittaa muutaman kerran, mut sit vasta 6-7 aikaan tarvii syöttää:)
Voi murhetta, meitin Aada meinaa sit lopettaa tissittelyn:(( Tänään vaan huus kun yritin tissiä antaa ja sit menikin 140ml Nania pullosta, eli nälkä kyl oli! Ei taida likalla hermo riittää siihen kun maito alkaa oleen vähissä kun öisin ei imetä ja pullosta saa paljon nopeemmin:( Onneks Vilma viel tykkää tisusta:) Yritän kyl viel molemmille aina tarjota, mut yks vaihtoehto sit on et Aada siirtyy korsikkelle kokonaan ja Vilmaa imetän oikein urakalla;) Soseita tytöt syö 1krt/pv ja tuntuu et joskus tuon lisäksi imetän vaan pari kertaa, no ens viikolla neuvola niin katotaan et onko tytöt kasvanu!
Hitsiläinen, mä voisin tänään lähtee kaupungille jos haluisin, mut kun en tiä jaksanko:( Kerrankin ois nyt mahkut ja sit mä oon liian väsy:(( Menisin miehen ja sen kavereitten kans sit kun ne lähtee siel varpajaisista;) On muuten meitin tuleva kummipoika:D Se on sitten PIENI, vaik 3kg olikin, kyl tuntuu et ei meitin likat ikinä niiiiin pieniä ollukkaan vaik oli viel pienempiä:O Äkkiä sitä unohtaa! Meinas vauvakuumetta pukata, mut kyl heti lykkäsin pois sellaset ajatukset!!!!
Jassoo, lipittelen täs vähän viiniä, taidan hakee vähän lisää;) jos vaik innostus johonkin lähteen:O
Niin ja on muuten ollut tosi ihanat ilmat, vaikeeta toi pukeminen! No nyt on tytöt ollu ihan sisävaatteet päällä makuupusseissa ja nekin auki. Silti tuntuu kauheen kuumilta!
Nyt sitä vinettoo....
r-p ja tytöt 1x2v7kk ja 2x5kk (kohta)
me sairasteltiin sitten oikein urakalla,enkä pahemmin jaksanut raahautua koneelle,sittemmin hyvät ilmat on pitäneet mut ulkona :)
tosiaankin,kun vesirokko alkoi hiukan helpottaa,särkylääkkeet sai kamalan ripulin kassulle,jouduttiin lopulta käymään sairaalassa nesteytyksessä,tai siis juotin sille sitä osmosalia vai mikä se nyt on. onneks virkistyi sen verran,et päästiin kotiin,oli hilkulla,ettei ottaneet sitä sisään. minä sairastuin samana päivänä korkeaan 39asteen kuumeeseen. olin ihan poikki,enkä todellakaan jaksanut edes kantaa poikaa pyllyn pesulle saati sitten tehdä muuta! en oo kyllä koskaan ennen ollut NOIN kipeä.. kun sitten itse aloin parantua,pieni kassumassu aloi itkeä sydäntäsärkevästi ja todellista kipuitkua... minä raahasin pojan sydä kurkussa lääkäriin,et mikä sillä vielä nyt on. korvatulehdus jälkitautina!!! loistavaa.... onneks nyt ollaan jo kumpainenkin terveitä ja painon tippumisen jälkeen saatiin kumpainenkin nostettua painot takaisin omiin lukemiin. minulta tippui ainakin 5kg ja aloin jo olla varsin anorektikko,mutt onneks se on takanapäin :)
innostuin tervehdyttyäni siivoamaan oikein kunnolla ja pesin kaikki ikkunat parvekelaseja myöten,nyt oon pessyt jo 2mattoo,vielä eteisen matto olis hyvä pestä (olohuoneen jätti matto saa odottaa kunnon kesää),vaihdoin järkkää,oon istutellu kukkia,vaihtanu verhoja ja siivoillu kaappeja... ja nyt sitten lenkkeilly. noi ilmat on kyllä loistavat! mun kaula tais kärähtää tänään,kun oltiin varmaan lähemmäs 3tuntia ulkona tänään. onko muuten kukaan miettiny laittaa aurinkorasvaa vauvalle? en oikein haluais laittaa harsoa siihen kuomun päälle ulkona ollessa,kun sitten siellä kuomussa on jumalattoman kuuma,mutt en oo oikein keksinyt muutakaan kovin hyvää aurinko suojaa. kun kassu on hereillä,se harso on pakko kuitenkin ottaa pois,et se näkee jotain aurinkolaseineen..kai ne kasvot täytyis jollain suojata,kun jo itsekin palan noin pienestä,niin miten se aurinko sitten vaikuttaa vauvaan,joka ei ennen oo aurinkoa nähnytkään.
ostettiin meille hyppykiikku ja kyllä on poika siitä tykännyt! ei kyllä vielä oikein hyppimällä hypi,mutt kuitenkin " tanssahtelee" ja naureskelee. tänään se kertoili isälleen piiiitkän aikaa juttuja,kun yritin sitä syöttää.naurettiin kyllä molemmat,kun poika ei ehtinyt kuin maistaa hiukan tississtä ja sitten piti jo aloittaa jutustelu uudelleen. ei tullut syömisestä mitään,ei =)
mutta.. nyt täytyy mennä nukkumaan,huomenna on herätys kuitenkin jo ennen 7.00:)
hauskaa viikonloppua kaikille! niin ja aurinkoista sellaista!
-annu ja kasimir 4kk ja9p (täytyi oikein tarkistaa..)-
Nukahdan kohta istualleen...
herätys oli kuuden aikaan taas ja hommia on ollut kiitettävästi,kahdeksalta aamulla aloin jo ikkunoitakin peseen,en pese kerralla kaikkia ja vielä 2 ikkunaa pesemättä.
mies ei oo kotona,mun täytyy kertoa se mitä en oo kertonut:
Juho ei syö nykyään kunnolla soseita=( se syönti on kauheeta taistelua,suuta ei aukaise,sylkee ja päristää,lihasoseita yökkii ja kakoo ja nyt alkanut kasvissoseitakin sylkemään=(
maitoa vaan haluis vaan ei noin iso jäbä enää pelkällä maidolla...
mulla menee hermot siihen syöttämiseen,aivan ahdistaa aina kun tietää että pitää taas syöttää,liki tunnin viimeksikin syötin sitä.
Puuro kelpaa ja maito ja hedelmäsoseet.
mä en jotenkin jaksa sitä takkuamista...
aamulla kun herää syö 200 ml maitoa 5 minuutissa...
eipä kummempaa,tylsistyttää ja väsyttää.mun äitikin kipee(taas) ja piti kyläillä ja MA sen olla lapsenvahtina kun mulla on hammaslääkäri(jaiks) ja jos joudun MA vasta sen perumaan,mulle tulee sakotkin,äh...
joka tapauksessa nauttikaa lämpimästä ilmasta!
äityliini ja Juho 281105 ja Katri 040801
muutto on nyt onnellisesti ohi. Koko perhe taisi olla jo väsynyt muutto touhuiluun, ollaanhan me jo monta viikkoa asuttu sekamelskan keskellä, kun aloitin pakkaamiset ihan pikku hiljaa, ettei pukkaisi kiirettä. Mua alko oikein hymyilyttää, kun alussa pakkailin niin huolellisesti, käärin papereihin ja järjestelin laatikkoon. Viimeisellä viikolla hiki hatussa heittelin tavaroita sikinsokin, hätäisesti vaan kaikki mukaan ja kiirettä piisasi... Nyt ollaan sitten koitettu rauhoittua ja lapsen ehdolla olen päiviä viettänyt ja tavaroita purkanut.
Tissi raivareita on riittänyt ihan tarpeeksi. Olenkin nyt taipunut ja antanut myös pullosta. Se kyllä kelpaa, mutta tietty kiinnostus tissiin vähenee päivä päivältä. Mulla on nyt myös todella kovat oireet siitepölystä, enkä oikein uskalla mitään lääkettä ottaa. Pitää soittaa heti maanantaina lääkärille ja kysyä asiasta. Näin ei voi jatkua!!!
Typykkä pyörii masullaan navan ympäri, hitaasti mutta ihan varmasti! Ja nyt on varpaat löytyneet ihan käsiin asti, enen niitä vain ihailtiin.
Sängyssä on kova meno, aamuisin tyttö on ihan eri asennossa kun nukkumaan laitettaessa. Ja vielä itkuista: sitä löytyy joka tarpeeseen, aitoa ja teeskenneltyä. Oikein välillä naurattaa itseä kun toinen on niin " kärsivä ja väärin ymmärretty" ...
Mutta nyt saunomaan! Hyvää loppuviikkoa kaikille!
Tähti ja tyttö ensiviikolla 5kk
Kiva kiva. Huomenna Amsterdamiin, jossa majoitutaan romanttisesti asuntolalaivalla. Tarkistin sivut uudestaan ja huomasin, ettei kylppäristä sanota tosiaankaan mitään... yleensä sanotaan jos EI ole. Nyt huomasin, että makkarin kuvassa on lavuaari... et se on sitten se pesupaikka! Ja eikun jokivettä Karpun pyllyyn.
Tänään kampaajalla. Se oli reklamaatio. Maaliskuun puolivälissä kävin ja sanoin että imetän, mutta kampaaja vaan lopussa ihmetteli, että kas kun ei tarttunut ja minä siihen että non iin kun kerran imetän ja se kipakkana että ei voi kuule, hiushan on kuollutta ihosolukkoa... ja se siis oli koulutettu kampaaja, vaikka taisikin olla alle 20-vuotias. No, sain uuden värin nyt. Pyysin vahvaa, vaikka kuontaloa on enemmän kylppärin kaivossa kuin päässä...
Meillä on meno rauhoittunut Karppulin kanssa. Tulkitsen viiime viikon noidankehäksi, joka alkoi, kun Karppu alkoi purra. Minä rupesin jännittämään imetyksiä, erikä herunut kunnolla. Vauva j' i nälkäiseksi ja oli kiukkuinen ja siksi ei meinannut nukkuakkan. Ymmärrän, miten jooissakin perheisssä loppuu imetys...
N. Orava ja N.O.Kare
Mahtava olo, kun päivä alkanut (toistaiseksi ainakin) rauhallisissa merkeissä. Eilen oli kyllä sellanen päivä, etten toivoisi sellaisia kovin useasti olevan. Mies oli jossakin työpakan koulutuksessa koko päivän ilta kaheksaan asti. Meiän pikkuisäntä aloitti juonittelun heti aamusta, mikään ei passannut, yhtään ei viihdytty yksinään, joka asialle huuettiin ja kun nälkä tuli, ei tyydytty pelkästään huutamaan vaan HUUDETTIIN. Päiväunet loppuivat kahteen tuntiin entisen neljän sijaan, tietenkin oli liian kuuma vaunuissa... sitten huudettiin väsymystä ja nälkää vuorotellen, eikä millään uudestaan nukkumaan. Loputtoman tuntuisen taistelun jälkeen nukahti seiskan jälkeen pikku-unille ja kun isukki tuli kotiin oli itse aurinko KOKO LOPPUILLAN. Ei jotenkin kuulostanut uskottavalta kun kerroin päivän kulusta :/ Ja kaiken lisäksi esikoinen oli aivan mahdoton koko päivän. On alkanut tänä vuonna laajentamaan reviiriään pihapiiristä poispäin ja tuntuu, että karkailee koko ajan. Minä kun en pystynyt olemaan ulkona, kun Eetu ei nukkunut ja tyttö oli sitten yksin pihalla. AINA ennen on voinut luottaa, ettei lähde pihasta pois... Ja kun oltiin kävelyllä, revitti pyörällään joko 300 m edellä tai loni jäljessä ja meni jokaisen pihaan, jossa näkyi lapsia, eikä millään sitten olisi lähtenyt pois, raukalla taitaa olla kaverin puute :( Ja sitten illalla rättiväsyneenä olisin halunnut mennä nukkumaan, niin poikaapa ei sitten nukuttanut yhtään, kun nukkui ne tirsat loppuillasta... Mutta sitten kun nukahti joskus 22 jälkeen, nukkuikin sitten aamuseiskaan syömättä ja sitten söi ja nukkui vielä 9. Eli kaiken kaikkiaan eilinen päivä meni kaikkien ennakko-odotusten vastaisesti ja aivan erilailla kuin yleensä... Mutta kuten sanottu, tänään näyttää paremmalta :)
Sitten taotoihin... Meillä on opittu ihana pärisyttämis-sylyn lennätys taito. Eli Eetu laittaa kielen ulos, laittaa huulet kiinni kieleen ja sitten puhaltaa niin, että sylky lentää metrin joka suuntaan. Sitten nauretaan ja katsotaan huomasiko kaikki ja sitten uudestaan. Hauskaa, vielä, en tiiä sitten jos keksii saman ruoka suussa ;)
Mulla ei ole vielä alkaneet hiukset lähteä, mutta tiedän, että sekin päivä vielä tulee. Jos menee samanlailla kun esikoisen aikana, sitä hiusten lähtöä kestääkin sitten puoli vuotta :(
Mutta nyt muihin askareisiin!
T Meimi79+Eetu viikko vajaa 5 kk+ tänään vielä hyvin käyttäytyvä esikoinen 5v
Juho on itkenyt koko aamun :(
syytä ei tiedetä,nyt nukkuu,koitin taas suuhun vahdata vaan ei näy kuin ikenet...
toivottavasti rauhoittuu,tosi rasittava päivä tähän asti ollut muutenkin mutta jospa se tästä...
on muuten kamalaa kun ei voi olla t-paidalla ulkona,minä siis...
niin sikamaisen kuuma on kun TAKIN ja rinnanlämmittimen joudun laittamaan,huh huh...
en kyllä rintatulehdustakaan halua mutta on tää tuskaa,jossain vaiheessa on pakko uskaltaa olla ilman,mä läkähdyn muuten.
mikähän Juhoa vaivaa,itki siis 2,5 tuntia putkeen ennen kun vein nukkumaan
äityliini ja Juho 5kk,viikon ja 2pv
Pistän kanssa korteni kekoon pikaisesti tässä ruuanlaiton lomassa.Olipa tosi välkky idea alkaa haudutella uunissa,kun muutenkin on niin pirun kuuma sisällä.
Liekö siitä sitten johtunut,mutta typsy valvoi yöllä 2 tuntia.Ei olekkaan valvoskellutkolmeen kuukauteen.Ei onneksi itkenyt,halusi vaan leikkiä.Siinä sitten sängyssään touhuili ja piti koitti pitää muuten meteliä,että saisi seuraa.
Meillä ei nyt kovasti ole liike puolella tullut uusia taitoja.Kehitys on nyt ennemminkin " puhe" -ja seurustelu taitoja.Typsy haluaa selvästi kanssa kovasti viihdyttää meitä vanhempia.
Perhana,kun saa koko ajan käydä vaunuja hyssyttelemässä pihalla.Jostain syystä meidän typy on kova itkeskelemään aina päiväuniaikaan.Yöllä sitä ei onneksi tee.
Mulla on kamala siitepölyallergia ja vie kyllä ilon tästä keväästä.Ei auta mitkään lääkkeet.
Samoten tukka lähtee kovasti päästä." Kiva" kuulla,että muilla sama ongelma.Olisivat voineet neuvolassa vähän vihjasta näistä synnytyksen jälkeisistä pikku vaivoista...Sitä alkoi jo olemaan hiukkasen huolissaan,että miten voikin näin karvat tippua päästä.
Värjäytin kanssa n.kuukausi sitten ja ajattelin että minkähän kevytvärin laittoi,kun on niin paljon jo haalistunut.Mutta sekin kait sitten liittyy tähän samaan hommaan.Muutenkin sojottaa mihin sattuu koko tukka.:)
Jaahas,it´s dinnertime....
Mukavaa loppuehtoota auringon parissa!
Terkuin:Liinuksi ja Aada tänään 5kk
Vastasinkin N.Oravalle tohon omaan kysymykseen ja mä en uskaltais ees antaa paloja kun pelkään muutenkin että tukehtuu kun Juho on lihaperunaa kakonut ja vetänyt henkeen kun se hitusen karkeampaa kuin 4kk soseet.
erikoisia ohjeita kyllä.
IHANA ILMA!!
oon kesäihminen vaikka nyt hikoankin hulluna pihalla kun lopetin lypsämisen tiistaina ja terkkakin sanoi että älä heti jätä rinnanlämmitintä pois,rintatulehdus voi tulla helposti ja mulle varsinkin,arvatkaa tekiskö mieli olla t-paidalla mutta pitää olla takki päällä ja suojat paidan päällä.
Oltiin jo klo 9 leikkipuistossa=) olin tytön entisen hoitotädin kanssa,he kun menee aamusta aina niin tänään ehdittiin mukaan,herätys oli 5:55(haukotus)
Nyt vein Juhon parvekkeelle kun sinne ei vielä paista aurinko.
Klo 16 kaverille kylään viemään heidän neidille 2v lahjaa.
ihanaa kesäistä viikonloppua!
äityliini ja Juho 5kk+1vkoa
p.s.hain Yasmin pillerireseptin tänään,aloitan kun ne menkat joskus alkaa(missähän nekin luuhaa)