Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu hikoilu sosiaalisissa tilanteissa?

Swety
21.09.2018 |

Kainaloissa Niagara. Onko lääkitystä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lisäksi ilmenee pakaravaon kostumista, kyseessä on seksuaalinen ylivirittyneisyys.

Vierailija
2/7 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisiköhän siihen adrenaliinin kehittymiseen eli kun jännität niin kroppa varautuu joko tappelemaan tai juoksemaan karkuun?

Mulla tulee jännittäessä kanssa hirveä hiki ja se välillä nolottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressireaktio, kyllä.

Vierailija
4/7 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioaikana meille piti yhden oppitunnin joku psykologi (?). Aloittaessaan tunnin hän kertoi, että nyt jokainen tulee tänne luokan eteen kertomaan jotain itsestään. Seuraavaksi hän kutsui meidän kaikki liitutaulun eteen ja painamaan kätemme sitä vasten. Melkein jokaisella jäi hikiset kädenjäljet tauluun 😊

Emme sitten lopulta joutuneet luokan eteen, mutta tuo kertoi jännityksestä esiintymistilanteessa.

Vierailija
5/7 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin myös kertoa kuinka sain jo varhain sosiaalisten tilanteiden pelon ja kahvikuppineuroosin. Iän myötä olen jo itsevarma, enkä ajattele, mitä muut minusta tuumaa. Se varjosti kuitenkin koko aikuisikääni.

Ensimmäisen luokan kevätjuhlaan oli katettu kahvipöytä koulun liikuntasaliin. Keskellä salia oli pöytä ja reunoilla istui kaikki vanhemmat ja muut. Minä menin pöydältä ottamaan pullapalan ja opettaja tuli lyömään käsilleni ja nappasi pullan pois. Toki käyttäydyin huonosti, mutta en pahuuttani vaan ymmärtämättömyyttäni. Tämä oli siis 60-luvun alussa.

Vierailija
6/7 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme päätellä mummelin kokemuksesta, että lapsia pitää ohjata hienovaraisesti käyttäytymään oikein tilanteissa, joissa on paljon ihmisiä näkemässä.

Vierailija
7/7 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta erikoista, ettei kaikki ihmiset stressaa. Toisaalta joku läheinen henkilö voi aiheuttaa tämän reaktion. Pitäisikö stressaavaa suhteita välttää?

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi