Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö kukaan mistä vähävarainen lapsiperhe saisi apua talvivaatteiden hankintaan?

Vierailija
21.09.2018 |

Halvimmat haalarit on 40 euroa, eikä minulla ole mistään sellaista rahaa.
Miehellä on hyvät tulot, mutta häneltä turha pyytää. Asumme kuitenkin samassa taloudessa. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme siis ole eroamassa, emmekä eronneet. En vaan jaksa kerjätä mieheltä rahaa lasten vaatteisiin. Koitan hankkia vaatetta kunkin lapsilisillä tässä kuussa ja syödään vaikka kiviä. Mieheltä en enää kerjää.

22/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilta tekee edullisia löytöjä. Katso vaikkapa netistä teitä lähin MLL:n lastenvaatekirppis. Myös UFF ja Fida ovat hyviä paikkoja tehdä löytöjä. 

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla vähävarainen perhe jos toisella on hyvät tulot ??

Onnistuu mainiosti. Isällä hyvät tulot, jota kompensoi negatiivisesti äidin alhainen äo.

Miten mun äo kompensoi miehen tuloja? :D

Kiitos piristyksestä mustaan aamuun, melkein jo tyrskähdin.

Ihan siten kompensoi, ettei itselläsi tullut mieleenkään, että kirpparilta saa talvivaatteita. Mut hienoa, että täältä vauvapalstalta saa apua vähän yksinkertaisemmatkin ihmiset.

Vierailija
24/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme siis ole eroamassa, emmekä eronneet. En vaan jaksa kerjätä mieheltä rahaa lasten vaatteisiin. Koitan hankkia vaatetta kunkin lapsilisillä tässä kuussa ja syödään vaikka kiviä. Mieheltä en enää kerjää.

Ette te mikään perhekään kyllä ole. Suosittelen edelleen sitä omaa asuntoa mahdollisimman pikaisesti.

Tai suosittelisin jos uskoisin että tämä on todellinen tilanne...

Vierailija
25/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskalava ryhmästä saa ilmaiseksi, kannattaa odottaa kuitenkin kevääseen jolloin ihmisen antavat pieneksi jääneitä vaatteita pois.

Vierailija
26/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko etsineet vaatteita kirpputoreilta? Kyselleet sukulaisilta tai tuttavilta heidän lastensa vanhoja? Entä jos tekisit vaatteet itse?

Olen jonkin verran, ei ole löytynyt oikeastaan mitään käyttökelpoista täältä meiltä päin. Vanhoja vaatteita saadaan kyllä sukulaisilta, mutta haalareita ei ole ollut kellään edes myydä halvalla.

Vierailija
27/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskalava ryhmästä saa ilmaiseksi, kannattaa odottaa kuitenkin kevääseen jolloin ihmisen antavat pieneksi jääneitä vaatteita pois.

Ensi viikolla luvattu räntää...

Vierailija
28/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu mainiosti. Isällä hyvät tulot, jota kompensoi negatiivisesti äidin alhainen äo.

Ihan siten kompensoi, ettei itselläsi tullut mieleenkään, että kirpparilta saa talvivaatteita. Mut hienoa, että täältä vauvapalstalta saa apua vähän yksinkertaisemmatkin ihmiset.

Minun mielestäni taas kompensoi lähinnä sillä tavalla että äo ero voi olla kovin suuri jos elää tuollaisessa tilanteessa tajuamatta että miehen velvollisuus ostaa lapsille niitä haalareita on ihan yhtä suuri kun hänen itsensä, ja jos tienaa vielä hyvin niin jopa suurempi velvollisuus.

Jos tuollaisesta tilanteesta ei lähde jo lastensa takia niin äo on oltava todella matala...

Vierailija
29/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi ole lastesi elättäjä? Vai ovatko lapset jonkun muun? Jos ovat miehesi, kuuluu hänen ne haalarit kustantaa.

Mistä ihmeestä näitä tossukoita äitejä oikein sikiää. Avioliitossa on elatusvelvollisuus toista kohtaan.

Vierailija
30/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mun alhainen äo kompensoi miehen hyviä tuloja kun en ole löytänyt kirppareilta vaatetta? Oletko sä nyt ihan varma mitä kompensoi tarkoittaa?

Vierailija
31/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mun alhainen äo kompensoi miehen hyviä tuloja kun en ole löytänyt kirppareilta vaatetta? Oletko sä nyt ihan varma mitä kompensoi tarkoittaa?

Oletko sä varma mitä tarkoittaa perhe?

Vierailija
32/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä ymmärrä. Miksi mies ei voi ostaa lapselle talvivaatteita? Tai edes maksaa niistä puolet, jos noin olette raha-asianne erotelleet? Onhan ne sen miehenkin lapsia! Jos olisin sinä, niin kertoisin miehelle, kuinka paljon elatusmaksut tulevat olemaan, kun pakkaat tavarasi ja lapset ja lähdet. Siinäpä sitten miettii, olisko kuitenkin halvempaa vaan ostaa talvivaatteet.

Vierailija
33/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta kommentteja vastaan diakonia. Minulle maksoivat putkiremontin myötä tulleen vesieristyksen, kun asia oli kunnolla perusteltu. Olen siitä edelleen kiitollinen.

Vierailija
34/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin erikoiselta parisuhteelta, mutta epävakaalta lasten kannalta.  Mies ei itse tajua osallistua lasten talvivaatteiden hankintaan ja sinä et halua ottaa asiaa puheeksi. Mielummin kerjäät täällä? Vai miksi teit aloituksen? Kuvittelitko, että joku taho antaa sinulle rahaa (vaikka teidän taloudessa sitä jo on). Onko se mielestäsi reilua?  On olemassa ihan oikeasti vähävaraisia perheitä.

Veikkaampa että sinä tarvitset sitä rahaa johonkin muuhun juttuun ja siksi et kehtaa pyytää mieheltäsi, koska hän pystyisi heti näkemään, että talvivaatteita ei ole hankittu.

Vierailija
35/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normitilanne monessa perheessä, jossa on ollut "sun ja mun rahat" jo ennen lastenhankintaa. Äiti ja lapset ovat yksi yksikkö, mies itsekseen toinen.

On edelleen paljon naisia jotka moiseen järjestelyyn alistuvat, en tiedä onko syynä aina se tyhmyyskään, jotenkin moni vain ajautuu tilanteeseen josta kuitenkin vaikea lähteä. Kulissit ovat yleensä kunnossa, omakotitalo (miehen nimissä tottakai koska hän lyhentää yksin lainaa), asiallinen auto, lemmikki (se on naisen).

Moni ulkopuolinen tuskin arvaa että nainen etsii itselleen kirpparivaatteita ja säästää liharuuat muulle perheelle syöden itse kaurapuuroa ja lainaa vanhemmiltaan rahaa perusmenoihinsa, kun someen kuitenkin päivitetään kivoja kuvia ;)

Vierailija
36/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua noi pariskuntien omat rahat. Kyllä perhe on yhteinen "yritys" joka on molempien vastuulla.

Meillä on aina ollut yhteiset rahat vaikka mies tienaa tuplasti enemmän. Hoitovapaalla maksoin miehen kortilla tai siirsimme minun tilille rahaa. Omat hömppä ostokset ja nettishoppailut olen aina kuitenkin halunnut maksaa omalta tililtä.

Lapsille ostetaan vaatteet kun ne niitä tarvitsevat ja se maksaa kumpi jaksaa tai se kenellä on rahaa. Ei pidä tehdä arjesta liian hankalaa...

Vierailija
37/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap ajatellut töihin menemistä? Se voisi auttaa tuohon sinun omaan akuuttiin rahapulaan? Tosin kuten kaikki edellä ovat jo sanoneet, miehellä on elatusvastuu sinusta ja lapsista, eli hänen kuuluisi nuo maksaa. 

Vierailija
38/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hankkinut paljon ulkovaatetta, kenkiä ja harrastusvälineitä käytettynä. Facebook-kirppareilla en hirveästi ehdi päivystää, joten mulle on sopineet paremmin esim. Vähänkäytetty, Rekki ja huuto.net (ne ilmoitukset, jossa voi ostaa tuotteen myös heti). Yllättävän hyvälaatuista tavaraa olen noista löytänyt. Lapset kasvaa niin nopeasti ja maailma on jo valmiiksi niin täynnä tavaraa, että olisi hölmöä ostaa kaikki lasten kamppeet uutena joka vuosi.

Voimia ap:lle raha-asioiden selvittämiseen. Jos et nyt jaksa käydä rahakeskustelua miehesi kanssa, ala kuitenkin suunnitella, milloin sen käytte ja mitä haluat miehellesi sanoa. Kyllä lasten elatus ja hyvinvointi on teidän molempien velvollisuus.

Vierailija
39/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita saa ilmankin eestä. Torista ja facesta :p

Ps. Koitan vielä näin aikuisiälläkin katsoa ensin lahjoitettavat ennen kuin päätän ostaa

Vierailija
40/58 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb kirppiksillä saa ihan siistejä, jopa ilmaiseksi. Vai pitääkö olla uusi?