Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin käytit viimeksi yleiskonetta?

Veitsivain
21.09.2018 |

Milloin viimeksi olet käyttänyt yleiskonetta? Me sellainen saatiin jo vuosia sitten lahjaksi mutta kertaakaan se ei ole ollut käytössä. Taikanat tekee mielumin käsin ja raastamista ei ole niin suuria määriä, että siihen konetta tarvitsisi. En keksi ainoatakaan syytä miksi ja mihin käyttäisin mokamaa härpäkettä. Veitsi riittää aika pitkälle ja ei tule sitten sitä tiskiäkään niin paljoa. On jotenkin sellainen kutina, että monelta se löytyy mutta harva sitä kuitenkaan kovin usein käyttää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paripäivää sitten kun piti lukea sähköpostit.

Vierailija
2/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen kun leivoin pullaa. Mä käytän sitä useinkin leivontaan. Helpottaa ja nopeuttaa asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kuin leivoin viimeksi eli pari viikkoa sitten. Se vaivaa taikinan ja nyppii rasvan jauhoihin tehokkaammin kuin minä käsin. Meillä on toinen kone teholeikkurina, ja sitä käytetään paljon harvemmin muttei sekään ole täysin käyttämättä.

Vierailija
4/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirtelöosaa joka päivä.

Vierailija
5/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikoulussa vuonna 2003...

Vierailija
6/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vuonna 2007, kun mutsi raahasi sen mulle komerostaan kysymättä, jostain syystä käyttää minua ja siskoa kaatopaikkanaan. Sinne se jäi komeron perälle. Vein sen 2016 muutossa kirpparille, enkä ole kaivannut.

Tykkään tehdä taikinat käsin, ja raastamiseen minulla on ihan perinteinen peltinen raastin. Sauvasekoitin hoitaa loput sotkemistarpeet.

Vierailija
7/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen. Tein porkkanaraastetta. Tiistaina leivoin sillä kakun. Vähintään kolme kertaa viikossa käytän.

Vierailija
8/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kahteen otteeseen. Ensin tein muusin ruualle ja myöhemmin käytin apuna ruuanlaitossa.

Vierailija
9/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen kahteen otteeseen. Ensin tein muusin ruualle ja myöhemmin käytin apuna ruuanlaitossa.

Piti kirjoittaa apuna kakun teossa.. :D

Vierailija
10/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010. Edellisessä avioliitossani. Pullantuoksuinen ja kotiäiti hävisi erossa.

Vierailija
11/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyylikkään näköinen kone joka aina esillä ja istuu keittiössä käden ulottuvilla. Ollut todella käytännöllinen jo noin 10 vuotta. Kaikki siihen kuuluvat härpäkkeet ovat lähellä olevassa laatikossa.

Käytän sitä todella usein, koska koen sen olevan todella käytännöllinen ja aikaa säästävä.

Teen sillä kaiken smoothieista, taikinoihin, raasteisiin ja omiin herkullisiin raakamakkaroihin.

Meillä ruoat tehdään alusta loppuun itse paitsi pitsailtoina jolloin tilataan.

Lapsetkin tykkäävät tehdä sillä leipomuksiaan.

Ennen lapsia silloin, kun meillä vielä pidettiin illanistujaisia käytin sitä myös jäähile coctaileihin.

Taidanpa tänään tehdä pitkästä aikaa margharitaa 😊

Vierailija
12/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista yleiskonetta vaan monitoimikoneen. Käytin viimeksi ehkä vuosi sitten.

Vierailija
13/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitaloustunnilla 70-luvulla.

Vierailija
14/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt, olen keski-ikäinen nainen. Inhoan ruoanlaittoa. Smoothieblenderin ostin viime keväänä, se on ollut kovassa käytössä.

Vierailija
15/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain monitoimikoneen lahjaksi, ja meni viitisen vuotta ennen kuin ensimmäisen kerran avasin sen laatikon katsoakseni millainen se on, mutta käyttö vaikutti niin vaivalloiselta, että tein kaiken kuitenkin mieluummin käsin. Nyt tuostakin on jo useampi vuosi, enkä ole vieläkään käyttänyt sitä kertaakaan.

Vierailija
16/16 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2010. Edellisessä avioliitossani. Pullantuoksuinen ja kotiäiti hävisi erossa.

Nyt vain pilluntuoksuinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi