Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myrskyssä risteilylle

Santtu
20.09.2018 |

Olen lähdössä huomenna kahden teinin kanssa Helsinki-Tukholma risteilylle. Hieman arveluttaa lähtö koska myrskyä luvattu ainakin lauantaiksi.

Kokemuksia laivalla olosta kovassa myräkässä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Estonian upotessa ollut aikamoinen myrkkä. Aika moni ruotsinlaivoistakin lienee törmänyt karikolle myrskyssä ja joskus jotkut laituriin.

Vierailija
2/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä ei haaksirikkoa kuitenkaan tarvitse pelätä, mutta kyllä se voi olla epämiellyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene, se uppoaa kuin Estonia

Vierailija
4/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa se on, varsinkin, jos on taipumusta matkapahoinvointiin. 

Vierailija
5/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla unohtumaton kokemus, joten siitä vaan.

Vierailija
6/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailut voi jättaa valiin

Vierailija
7/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä järkeäsi.

Vierailija
8/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paatti keinahtelee tavallista enemmän, ei sen kummempaa.

Vierailija
9/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimasi niin kamalasti etten pystynyt kuin makaamaan sängyssä. Karmea olo kaiken kaikkiaan. Välillä kävin oksentamassa ja naapurihytissä olijat huusivat ja mekastivat minkä ehtivät, vaikkei edes mitään rupuhyttiä oltu otettu. 

Vierailija
10/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran aivan kamalassa myrskyssä Helsingistä Tukholmaan. Nuukana ja muualla kuin hyvissä viihtyvänä olin ottanut halvan hytin autokannen alta. Merenkäynti oli niin kovaa, että uima-altaan vesi laihehti saunaosastossa ja ihmiset oksentivat yläkansilla.

Autokannen alla keinunta tuntui todella vaimealta. Jos tulet merisairaaksi, kannattaa siis mennä laivan pohjalle parantelemaan oloa.

Vierailija
11/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran ja matkapahoinvoinnista kärsivänä tuntui (tai toivoin), että kuolen vaikka oli pahoinvointilääkkeet otettu. Se oli jotain ihan järkyttävää, makasin hytin lattialla ja meinasin saada jonkun paniikkikohtauksen kun ”pakotietä” ei ollut, ei auttanut kuin kestää 🤢 Eipä ole sen jälkeen tullut käytyä risteilyllä enkä mene, 100x kamalampi kokemus kuin synnytys 😂

Vierailija
12/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivaa ja kesken ei pääse pois.

Vierailija
13/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se kamalaa. Olen kerran ollut 30m/s myrskyssä juurikin Tukholman risteilyllä. En nukkunut sekuntiakaan sinä yönä kun olin varma, että laiva uppoaa. Ihmiset oksenteli ympäriinsä, pullot ja lasit lenteli, irtotuolit liukui ympäriinsä. Toista kertaa en enää mene myrskyssä.