Lähihoitaja: lasten ja NUORTEN hoito ja kasvatjs
Olen ymmärtänyt että suurin osa lanuista työskentelee päiväkodissa. Mutta mitä muita vaihtoehtoja on? Eniten kiinnostaa juurikin nuorten eli 12-17-vuotiaiden parissa työskentely.
Kommentit (12)
Ainakin kouluavustajana yläkoulussa ja nuorten psykiatrisella osastolla.
Eikö juuri ollut juttua, että 4:n päivän pikakoulutuksella voi päästä lto:ksi? 😂
Vierailija kirjoitti:
Eikö juuri ollut juttua, että 4:n päivän pikakoulutuksella voi päästä lto:ksi? 😂
Ainakin lastenhoitajaksi voi pääkaupunkiseudulla tulla tekemään sijaisuuksia 4pv:n perehdytyksellä. Vakituiseen työhön edelleen otetaan vain ammattitaitoisia hoitajia ja opettajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lastenhoitajaksi voi pääkaupunkiseudulla tulla tekemään sijaisuuksia 4pv:n perehdytyksellä. Vakituiseen työhön edelleen otetaan vain ammattitaitoisia hoitajia ja opettajia.
Olen työtön lähihoitaja, 55v, mielenterveyden suuntautuminen . Missä tälläistä 4 päivän perehdytystä järjestetään? Vai olenko liian vanha?
Minä olen ollut mm. psykiatrisella osastolla ja ammatillisessa perhekodissa, yhteistyökumppaneita lähäreitä mm. nuorisotalolla ja perhesosiaalityön/lastensuojelun perhetyössä. Oman lapsen ip-ohjaaja ja luokka-avustaja on lähäri.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut mm. psykiatrisella osastolla ja ammatillisessa perhekodissa, yhteistyökumppaneita lähäreitä mm. nuorisotalolla ja perhesosiaalityön/lastensuojelun perhetyössä. Oman lapsen ip-ohjaaja ja luokka-avustaja on lähäri.
Lastensuojelu-ohjaajien työt vaan taitaa entistä enemmän valua sosionomeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön lähihoitaja, 55v, mielenterveyden suuntautuminen . Missä tälläistä 4 päivän perehdytystä järjestetään? Vai olenko liian vanha?
Kyllähän lähihoitaja saa tehdä sijaisuuksia päiväkodeissa vaikka ei olis lasten ja nuorten osaamisalaa. Siihen ei tarvita sitä perehdytystä koska luultavasti oot tehny työharjottelun päiväkodissa opiskellessasi lähihoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lähihoitaja saa tehdä sijaisuuksia päiväkodeissa vaikka ei olis lasten ja nuorten osaamisalaa. Siihen ei tarvita sitä perehdytystä koska luultavasti oot tehny työharjottelun päiväkodissa opiskellessasi lähihoitajaksi.
Ei saa ainakaan Vantaalla. Täällä vaaditaan lasten/ nuorten suuntautuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa ainakaan Vantaalla. Täällä vaaditaan lasten/ nuorten suuntautuminen.
Aijaa, Vaasassa saa ainakin työskennellä päiväkodissa ilman sitä suuntautumista, mutta vakituiseen työhön se pitää olla.
Siis kasvatus, otsikossa kirjoitusvirhe.