Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Depersonalisaatiokokemuksia?

Vierailija
20.09.2018 |

Onko kenelläkään jäänyt tällainen olotila päälle pysyvästi tai tullut kohtauksina? Tuntuu kuin olisi itsestä irrallaan, kaikki tapahtuu jotenkin oudossa "sumussa". Välillä on sellainen olo, että asioita ei oikeasti edes tapahdu.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin tuosta olosta nuorempana ja pelkäsin myöskin kovasti, että se jää päälle - ei jäänyt. Depersonalisaatiossa on usein kyse psyyken omasta suojamekanismista, joka ikäänkuin pitää sinut kuplassasi pahimman yli (liikaa stressiä, traumaattisia kokemuksia tms). Vaikka kyseessä onkin todellatodella vaikea ja pelottavakin tunne, kannattaa ajatella se positiivisen kautta - sun oma pääkoppa vain suojaa sua. Usein nuo pahimmat epätodellisuuden tunteet hellittää, kun saat vaikeita asioita käsiteltyä ja stressi väistyy. Pikkuhiljaa. Kovasti voimia sun arkeen, ap!

Vierailija
2/3 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toisinaan. Tuntuu, kuin katselisi itseään ja jopa läheisiä ihmisiä ulkopuolelta ja vierain silmin, tyyliin "okei, mä oon tällanen tyyppi tässä ja toi on mun äiti". Vaikea selittää. Mulla liittyy pitkäaikaiseen masentuneisuuteen ja ahdistukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut 24/7 n 15 vuoden ajan. Alussa oli pahempana muutaman vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän