Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikkeellä oleva kamala flunssa...

Vierailija
20.09.2018 |

Ensin alkaa kurkkukivulla, sitten tulee kamala kuiva yskä, joka muuttuu loppuvaiheessa limaiseksi. Tuntuu että henki ei kulje ja yskänkohtaukset ovat ihan kamalia. Lima on junttautunut niin syvälle eikä irtoa, vaikka on mitkä pulloonpulloonpuhalluskeinot ja limaa irottavat yskänlääkkeet käytössä, samoin avaavat suihkeet. Tosi inhottava tauti. Onko muilla vai tikahdunko yksin tähän yskään? Ja joo, lääkäriaika varattu.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta.

Vierailija
2/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyryhengitys auttoi minulla jonkin verran. Pari viikkoa silti kesti yskä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päällä juuri nyt. Koko viime yö meni taas yskiessä, mikään ei auta. Kestänyt jo toista viikkoa.

Viimeiset päivät myös kova nuha, mutta kuumetta ei ole ollut missään vaiheessa.

Vierailija
4/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo flunssa kesti kaksi viikkoa, ja vieläkin on yskää. Yöllä yskä on kuivaa ja siihen meinaa tukehtua, päivän aikana muuttuu limaiseksi.

Vierailija
5/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoveri! Mulle tuli n. 3 päivää sitten illalla kurkkukipu joka oli kuin toisesta maailmasta, en ole oikeasti ikinä kokenut niin hirveää sellaista, tuntuu kuin koko kaula olisi viillelty sisältäpäin haavoille. Sitten seuraavana päivänä vasta tuli korkea kuume, 39 astetta, ja kun se laski niin pääsin nauttimaan näistä "perusflunssan" oireista kuten kovasta yskästä, kaikki pään alueen ontelot täynnä limaa.. hyhhyh.

Vierailija
6/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi tuo mutta se loppui kuin seinään kun otin Antiwir:iä joka on luontaistuote. Ensin 4 tablettia, sitten 3 ja lopulta 2 päivässä. Netistä voi lukea tyytyväisten käyttäjien kokemuksia. Olin skeptinen mutta ostin ja kyllä kannatti!

Oreganoöljy myös hyvä flunssan ja kurkkukivun parantaja, lisäksi se tappaa elimistöstä haitallista, turvottavaa hiivaa (ei siis sama hiiva"laji" mitä on alapäässä). Oreganoöljyä laitetaan pari tippaa vesilasilliseen ja juodaan.

Vierailija
7/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuo on vaiheessa kuiva yskä ja nenä valuu jo kolmatta päivää.

Vierailija
8/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi tuo mutta se loppui kuin seinään kun otin Antiwir:iä joka on luontaistuote. Ensin 4 tablettia, sitten 3 ja lopulta 2 päivässä. Netistä voi lukea tyytyväisten käyttäjien kokemuksia. Olin skeptinen mutta ostin ja kyllä kannatti!

Oreganoöljy myös hyvä flunssan ja kurkkukivun parantaja, lisäksi se tuhoaa elimistöstä haitallista, turvottavaa hiivaa (ei siis sama hiiva"laji" mitä on alapäässä). Oreganoöljyä laitetaan pari tippaa vesilasilliseen ja juodaan.

Vierailija
9/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mist se on adenovirus, liitty kans oksentelua mulla.

Vierailija
10/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yrittänyt tulla joku flunssa, kurkku välillä kipee, vähän lämpöö, mutta ei se vaan tule. Olen kai niin vahva pullero :))) Sairastan aika harvoin flunssaa ja ennenkin se ikäänkuin on yrittänyt tulla mutta sitten on mennyt ohi.

Vierailija
11/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kolmas viikko menossa. Kurkkukipu kesti lähes viikon, nenä on ollut tukossa käytännössä koko tämän ajan. Yskä kestänyt yli 2 viikkoa. Hikoiluttaa, väsyttää, olo on huono koko ajan. Eilen todettiin poskiontelotulehdus tähän lisäksi. Alkaa tuntumaan ettei tää lopu koskaan.

Vierailija
12/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee tämä ihanuus oli mulla ensimmäisen kerran heinäkuussa. Keskiviikkona aamulla kurkku tuntui kipeältä, sitten torstaina samalta ja lääkkeiden avulla se turtui perjantaiksi.

La aamuna heräsin tukkoiseen oloon, JÄÄTÄVÄÄN kurkkukipuun ja pääsärkyyn. Siitä kuumeessa pari päivää, matalaa kuumetta. Kuiva yskä joka vaihtui limaksi viikon sairastamisen jälkeen, ja räkää tuli vielä kaksi viikkoa.

Olin sairaana koko hellejakson ja hakeuduin päivystykseen hengitysongelmien takia. Happi ei kulkenut aivoihin koska ilma-alassa ei ollut happea ja hengitystiehyeet viruksen takia ahtaalla.

Siinä meni kuukausi kesästä, se paras kesä oikeastaan, sairaslomalla olin viikon.

Nyt kaksi viikkoa sitten alkoi samoilla oireilla. Kurkku oli kipeä viikon ja nyt ensimmäinen päivä ettei ole. Räkää tulee taas niin että pää räjähtää. Päätä särkee ja väsyttää.

Olen perusterve, en tupakoi, urheilen säännöllisesti ja liikun muutenkin aktiivisesti, en käytä alkoholia oikein nimeksikään, syön suht puhtaasti ja säännöllisesti... silti tuntuu siltä, että olen koko ajan kipeä. Joka syksy menee pilalle ulkoilun suhteen kun alkaa sairastelukierre.

Kaikki vinkit otan käyttöön, jos joku osaa neuvoa. MITEN ehkäistä joka vuotinen, toistuva sairastelukierre? Tämä kesä ja syksy oli ensimmäinen tämän laatuista flunssaa, että alkaa kovalla kurkkukivulla ja jatkuu viikkoja. Aina ennen se flunssa on jysähtänyt päälle, tämä hiipii vaivihkaa.

Sinkki tehokuuria olen kokeillut heti alkaen kurkkukivun ekasta päivästä, inkivääriä olen käyttänyt niin että kurkkua kirvelee, mutta ei, mikään ei auta. :(

Vierailija
13/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kolmas viikko menossa. Kurkkukipu kesti lähes viikon, nenä on ollut tukossa käytännössä koko tämän ajan. Yskä kestänyt yli 2 viikkoa. Hikoiluttaa, väsyttää, olo on huono koko ajan. Eilen todettiin poskiontelotulehdus tähän lisäksi. Alkaa tuntumaan ettei tää lopu koskaan.

Mulla ihan sama. :( sitten kun olet sisätiloissa koko ajan niin alkaa päätä särkemään. Mutta ulkoillakaan ei voi, koska sitten yskii keuhkot pihalle. 

Vierailija
14/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma teillä on D-vitamiinin matalat tasot. En ole sairastanut 8 vuoteen, kun syön 100-200 mikrogrammaa deetä päivässä.

Vierailija
15/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut juu, pari viikkoa kesti. Aivan kamala yskä, lihasjumia ja yleissärkyä siellä sun täällä, tuntui että keuhkot täynnä limaa. Hankala kun ei voinut töitten takia jäädä lepäilemään vaan piti painaa sovittu privahomma loppuun, onneks ei tullut keuhkokuumetta :)

Vierailija
16/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan jotain teflonia sisältä, kun muhun ei tartu noi taudit. Mies ja lapset ovat vuoronperään kipeenä, nytkin mies ja yksi lapsista köhii keuhkojaan pihalle. Toinen lapsista oli pari viikkoa sitten kulkutaudissa. Olis kiva joskus sairastaa ja antaa muiden passata, mutta kun ei tartu niin ei tartu. Kunnolla flunssassa olen ollut joskus, apua, yli 14 vuotta sitten. Silloin tarvittiin saikkua ja antibioottia, koska oli bakteeritaudista kyse.

Vierailija
17/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma teillä on D-vitamiinin matalat tasot. En ole sairastanut 8 vuoteen, kun syön 100-200 mikrogrammaa deetä päivässä.

Jatka eloas omissa pikku luuloissas, kun tauti iskee, ei siinä paljoa c:t ja d:t auta :( Ei mullakaan ollut 12 vuoteen, joten odottelehan..

Vierailija
18/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestänyt 3 viikkoa, ensin nuha, kurkku kipu, yskää, äänen käheyttä. Kävin lekurissa, ei mitään muuta ku virusta ja menee ajallaan ohi :/ 

Vierailija
19/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatka eloas omissa pikku luuloissas, kun tauti iskee, ei siinä paljoa c:t ja d:t auta :( Ei mullakaan ollut 12 vuoteen, joten odottelehan..

Itseasiassa D vähentää taudin puhkeamistodennäköisyyttä, sen kestoa ja rajuutta. Nämä joilla on jokasyksyinen/talvinen/keväinen sairastelukierre, elävät puutteessa tästä elintärkeästä hormonista.

Vierailija
20/27 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa D vähentää taudin puhkeamistodennäköisyyttä, sen kestoa ja rajuutta. Nämä joilla on jokasyksyinen/talvinen/keväinen sairastelukierre, elävät puutteessa tästä elintärkeästä hormonista.

Olen syönyt D-vitamiinia säännöllisesti ja vitamiineja muutenkin, suurin osa puhtaasta ravinnosta. Olin myös sairastamatta flunssaa kymmenisen vuotta, pidin itseäni tosi terveenä.

Parin viime vuoden aikana (ikää nyt 36v) olen sairastanut kaksi tosi rajua flunssaa joka vuosi, tänä vuonna ensimmäisen kerran kesällä. Ikinä en ole kesällä ollut kipeänä. D-vitamiinin puute ei ole syy omalla kohdalla, sillä etenkin nyt olen saanut ison annoksen deetä luonnostaan, koska ulkoilin koko alkukesän ja kävin ulkomaillakin aurinkolomalla.

Joku muu tässä mättää, kuin vitamiinin puute.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän