Lapsiperheen vanhempi, odotatko että lapseton antaa sinulle paikan kassajonossa?
Kommentit (19)
Öö mistä minä tiedän kuka on lapseton ja kuka ei..
No en tietenkään odota. Miksi ihmeessä? Yleensä itse päästän jonkun nuoren jannun sipsipusseineen edelleni, koska itselläni on autokärryssä taaperon lisäksi koko perheen viikon ostokset, eikä niiden käyttäminen hihnan kautta mene ihan hetkessä.
En mene kauppaan väsyneen tai nälkäisen lapsen kanssa.
Onko ap ihan sekaisin? Mistä kukakin kassajonossa tietää kenellä on lapsia ja kellä ei? Maitopurkkien määrästäkö?
Miksi pitäisi? Kyllä minä ainakin päästän yhden salaatin ostan edelle, jos itsellä on kärryt täynnä tavaraa.
En. Mutta arvostan jos joku päästää ohi jos lapsi kitisee syystä x
No en odota. Päinvastoin, jos oon jonkun viikkokuorman kanssa menossa kassalle niin päästän monesti pikkuostoksia tekevän ensin.
Odotan, mutta hienovaraisten vihjailujenkaan jälkeen ei usein päästetä :(
En h%**%issä, miksi antaisin?! Mammalomalaisilla on aikaa jonottaa.. Sitäpaitsi, ärsyttää sellainen asenne nykymaailmassa että kaikki pitäisi pyöriä lastenympärillä.. Lasten pitäisi päästä jokapaikkaan, tantataan kapeilla käytävillä vaunujen kanssa kun maailmahan pyörii meidän irmapetterin ympärillä..
En ole ikinä ajatellut et pitäisi antaa paikka jollekin muulle kuin huonosti liikkuville vanhemmille ihmisille tai niille joilla on huomattavasti vähemmän ostoksia kuin minulla.
Häh? En tietenkään odota. En ymmärrä kysymystä.
Kysymyksen asettelu on täysin järjetön. Tätä kai haetaan: "Lapsen tai lasten kanssa kaupassa käyvå, odotatko että yksin kaupassa käyvä antaa sinulle paikan kassajonossa"? Sillä eihän se, että on lapsiperheen vanhempi, automaattisesti tarkoita että aina käy lasten kanssa kaupassa. Vastaavasti myös lapsettomalla saattaa joskus olla lapsi tai lapsia kaupassa mukana, jos esim. on lastenvahtina ystävän tai sisaruksen vanhemmille.
Ja vastauksena että käyn yleensä yksin kaupassa, ja jos huomaisin että takanani on ihminen jolla on pieni lapsi tai useampi mukana, niin melko varmasti laskisin hänet ensin. Varsinkin jos lapset selvästi osoittaisivat että alkavat olla väsyneitä ja kiukkuisia.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksen asettelu on täysin järjetön. Tätä kai haetaan: "Lapsen tai lasten kanssa kaupassa käyvå, odotatko että yksin kaupassa käyvä antaa sinulle paikan kassajonossa"? Sillä eihän se, että on lapsiperheen vanhempi, automaattisesti tarkoita että aina käy lasten kanssa kaupassa. Vastaavasti myös lapsettomalla saattaa joskus olla lapsi tai lapsia kaupassa mukana, jos esim. on lastenvahtina ystävän tai sisaruksen vanhemmille.
Ja vastauksena että käyn yleensä yksin kaupassa, ja jos huomaisin että takanani on ihminen jolla on pieni lapsi tai useampi mukana, niin melko varmasti laskisin hänet ensin. Varsinkin jos lapset selvästi osoittaisivat että alkavat olla väsyneitä ja kiukkuisia.
"Vastaavasti myös lapsettomalla saattaa joskus olla lapsi tai lapsia kaupassa mukana, jos esim. on lastenvahtina ystävän tai sisaruksen vanhemmille."
:-DDD Mistähän tuokin tuohon putkahti. Hauska virhe, mutta tarkoitin kyllä että ollaan lastenvahtina LAPSILLE.. :-)
Vierailija kirjoitti:
En h%**%issä, miksi antaisin?! Mammalomalaisilla on aikaa jonottaa.. Sitäpaitsi, ärsyttää sellainen asenne nykymaailmassa että kaikki pitäisi pyöriä lastenympärillä.. Lasten pitäisi päästä jokapaikkaan, tantataan kapeilla käytävillä vaunujen kanssa kun maailmahan pyörii meidän irmapetterin ympärillä..
No KUMMANKOHAN ON HELPOMPI olla siinä jonossa hetki pidempään - sinun pakastepizzaa ja sipsejä ostavan surullisen yksinäisen ihmisraunion vai minun jolla on mukana LAPSI!!!!
Onpa hassu kysymys.
Yleensähän juuri perheellisillä on koko kärryn edestä lastattavaa. Tulevana perheellisenä annan jatkossakin sellaisten ohittaa minut, joilla on tyyliin vain yksi ostos.
En näe minään etuoikeutena päästä muiden ohi jonossa, jos on lapsia. Päinvastoin, lapsille on hyvä opettaa kärsivällisyyttä jonossa - pienestä pitäen.
Minä kuljen aina laput silmillä, en sivuilleni vilkuile.
Ei kiinnosta vieraat ihmiset ja niiden tekemiset.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, lapsettomilla on aikaa jonotella.
Äitiyslomalla olevalla mammalla on enemmän aikaa jonotella kuin mahdollisesti ruokatunnilla olevalla työssäkäyvällä.
Itse päästän ohi sellaisen jolla on pienet ostokset tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No KUMMANKOHAN ON HELPOMPI olla siinä jonossa hetki pidempään - sinun pakastepizzaa ja sipsejä ostavan surullisen yksinäisen ihmisraunion vai minun jolla on mukana LAPSI!!!!
Yleensä mulla on muutakin ruokaa kun käyn vain kerran viikossa kaupassa. Ai nii ja meitä on kaksi siinä jonossa kun olen parisuhteessa.
Eri ja lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole muiden ihmisten ongelma jos sinulla on lapsi. Et ole mitenkään ainutlaatuinen.
Tottakai, lapsettomilla on aikaa jonotella.