Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökohtainen avustaja

Sara
19.09.2018 |

Toimin henkilökohtaisena avustajana, joka on tärkeä ihminen avustettavalle. Avustajalla on ”pelkkiä velvollisuuksia” mutta ei oikeuksia. Olen erään firman palkkalistoilla, ns. 0-sopimuksella, niin kuin kaikki avustajat. Jos ei tunteja viikossa kerry tarpeeksi, et ole oikeutettu käymään edes työterveydessä. Mikäli olet saanut vakituisen avustettavan ja tämä joutuu yht’äkkiä sairaalaan ja kuolee, olet ilman töitä. Kovin äkkiä ei löydy uusia avustettavia, jotta saamasi palkka riittäisi elämiseen. Jos sairastut, on saikkutodistus oltava, muuten poissaolo on luvaton. Tämä vain yhtenä esimerkkinä firman eduista.
On kysymys ihmisten kanssa tehtävästä työstä, jota pitäisi arvostaa enemmän. Työ on todella antoisaa, jos ja kun löytää avustettavan, jonka kanssa homma ns. pelittää.
Olen tullut siihen tulokseen, että avustus on vain itselle ”sivubisnes”. Ei tässä työssä voi luottaa toimeentuloon.
Onko muilla vastaavia kokemuksia henkilökohtaisen avustajan työstä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää pois tuon firman palkkalistoilta. Ei, ei ole kokemusta.

Vierailija
2/4 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitosta kehotettiin olla suostumatta 0-soppareihin. Vaihdoin alaa koska väsyin loputtomaan joustamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin tässä työssä on kunnollista perehdytystä.  Joskus mahdollisesti, jos on kyse jostakin konkreettisesta apuvälineestä, mutta se kaikki muu, mikä pitäisi ymmärtää ja vaan hiljaa kestää jää vain  työntekijän pikku hiljaa huomattavaksi. 

Ihmettelen myös, miksi avustajaa pyydetään paikkoihin, joissa ei oikeastaan edes tarvita avustajaa.  Olen iloinen, jos pystyn avustajan työssä olemaan edes vähän avuksi jollekin, mutta olen samaa mieltä, että tämä ei missään tapauksessa ole työ, jolla pääsee työkkäristä eroon. 

Vierailija
4/4 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan ihan riittävän hyvin samassa työssä, kun teen tarpeeksi tunteja, mutta yleinen nollasopimusten käyttö on ihan hanurista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi