Onko toinen synnytys nopeampi kuin ensimmäinen?
Esikoinen syntyi 40+5, supistukset alkoivat klo 13 ja 18.30 oli tyttö pihalla. Olen lukenut (ja tosi moni on kertonut) että toinen on entistä nopeampi. Kuinkahan nopeasti tämä lapsonen tulee sitten ulos. :o
Kommentit (21)
Yritä edes ehtiä sairaalaan seuraavalla kerralla. Pihalla synnyttäminen on kurjaa.
Joo, kyllä näin ainakin omalla kohdalla ollut. Nyt meni vain 5h, en tiedä uskallanko enää synnyttää kun aina vaan nopeampaa ja kivuliaampaa synnytys.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Miksi jouduit hätäsektioon?:(
Lapsivettä oli vähän ja lapsen vointi alkoi siksi heikentyä supistusten aikana. Mutta toivuin hätäsektiosta jopa paremmin kuin aiemmasta alatiesynnytyksestä. Ja lääkärin nopean toiminnan ansiosta lapsi oli todella hyvässä kunnossa.
Eipä välttämättä, kovin paljon vaihtelee synnytysten kestot ja niin moni asia vaikuttaa. Mulla tytöt oli nopeita, muutama tunti vain, mutta pikkuveljiään sain punnertaa toista vuorokautta.
Äitini on myös kertonut, että meistä sisaruksista nuorimman synnytys oli pisin ja vaikein.
Mulla jokainen synnytys oli edellistä synnytystä 15-30 min pidempi.
Yleensä kai seuraavat synnytykset ovat lyhyempiä mutta ei tämäkään mitenkään kiveen kirjoitettu juttu ole.
Sukulainen synnytti ensimmäistä jotain 7 h, seuraavaa 4 h ja kolmas tuli syöksyllä eteisen lattialle. 😬
Ekassa synnytyksessä menin varmaan liian helposti sairaalaan, vaikka kipeää tekikin. Ehdin siellä olla ennen lapsen syntymää n. 19h. En nyt muista mitä papereissa luki synnytyksen kestosta, mutta silloin kun menin, niin olin n.2cm auki ja vedet oli menny. Toisen synnytyksen kestoksi on laitettu 5h. Sairaalan kun menin olin auki 5cm ja siitä kesti reilu 4h, kunnes lapsi syntyi.
Olis kyllä kiva, jos toinen synnytys olisi nopeampi. Esikoisen kanssa meni 30h....
Yleensä on nopeampi, mee nopeasti sairaalaan
Oli nopeampi. Onneksi sisko oli neuvonut, ettet jää sitten odottelemaan mitään vaan lähdet sairaalaan, kun synnytys alkaa.
On nopeampi varsinkin jos edellisestä synnytyksestä ei ole monia vuosia aikaa. Paikat on valmiiksi levinneet.
Ensimmäinen 7 tuntia, toinen 36 tuntia
Ensimmäinen 6 tuntia toinen kolme ja puoli, alusta loppuun.
Meillä on jotenkin "suvussa" nopeat synnytykset, niin äidilläni kuin minulla ja kolmella sisarellani.
Mulla oli, eka 10h ja toinen 1h 20 min.
Eikä seuraavat olleet sen hitaampia, 6v myöhemmin 1h 15min ja siitä 12v myöhemmin vain 42 min:D
Eka 5h, toinen 8h ja hirvittävän paljon kivuliaampaa oli toinen.
Ehkä pahinta oli juuri tuo oletus, että toinen on helpompi, viimeisen parin tunnin ajan olin lähinnä paniikissa mitä tämä on, onko kaikki hyvin. Kätilön totesi vain iso poika, 3900/50, pienet paikat.
Ensimmäinen 9h ja toinen 4h, aika alusta loppuun.
Kyllä oli, kun tokalla kertaa päädyttiin hätäsektioon.