Roaccutan/Isotretinoin kuuri: loppua kohti vähitellen vähentäminen, vai täysillä loppuun asti?
Lähestyn 4kk kuurin loppua (pari viikkoa jäljellä). Kuulin ulkomaalaiselta kaverilta että heillä aina vähennetään vähitellen eikä yhtäkkiä, eli esim. puolitetaan annos per päivä jne. muutama viikko ainakin loppua kohti.
Onko ketään joka käyttänyt ja jolla ollut sellaisia ohjeita?
Itse en oikein luota tuohon omaan lääkäriin joka määräsi, ei antanut paljon mitään ohjeita ja myöskin unohti kertoa että pitää tarkkailla maksa-arvoja. Apteekissa neuvoivat että on tärkeää... Ei sanonut selkeästi myöskään että syödäänkö koko kuuri loppuuun vai miten kun antoi monta pakettia.
Kommentit (5)
Ja siis lääkärin ohjeen mukaan tein vähennyksen.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis lääkärin ohjeen mukaan tein vähennyksen.
OK, kiitos. Pitääpä mietitä tuota sitten. Minun lääkäri ei tosiaan sanonut yhtään mitään noista jatko-ohjeista.
En tiedä jos haluaa kysellä (yksityinen kun oli) niin pitääkö maksaa taas erikseen puhelinajasta...
AP
Minulla otettiin maksa-arvot vasta,kun aloitin toisen kuurin.Toisen kuurin jälkeen jatkoin tarvittaessa Epiduorasvalla.Toimi hyvin.
Kysy siltä lääkäriltä!!Nämä ovat niin kovan tason lääkkeitä,että ei kannata itse alkaa soveltaa. :) Minun yksityinen ihotautilääkärini ei ota ainakaan puhelinkonsultaatiosta mitään.Sitten otta pienen palkkion,jos kirjoittaa reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla otettiin maksa-arvot vasta,kun aloitin toisen kuurin.Toisen kuurin jälkeen jatkoin tarvittaessa Epiduorasvalla.Toimi hyvin.
Kysy siltä lääkäriltä!!Nämä ovat niin kovan tason lääkkeitä,että ei kannata itse alkaa soveltaa. :) Minun yksityinen ihotautilääkärini ei ota ainakaan puhelinkonsultaatiosta mitään.Sitten otta pienen palkkion,jos kirjoittaa reseptin.
Ok kiitos. Minulla oli mieto mutta krooninen ongelma joka vain jatkui ja jatkui joten pistivät tuon, eli pitäisi pysyä poissa kyllä nyt ilman rasvoja jne.
Koitan kysellä puhelinaikapolitiikasta. Sattumoisin kävin lääkärintarkastuksessa tuossa ja olivat ihan normaalit arvot vielä 3kk jälkeen.
AP
Mulla vähennettiin pikkuhiljaa ja lopulta oli tosi pieni annos. En muista tarkkaan, mutta tyyliin kaksi nappia viikossa. Toimi hyvin.