Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei ole koskaan joutunut soittamaan ambulanssia?

Vierailija
19.09.2018 |

Itse en muista enkä pysty edes laskemaan montako kertaa olen soittanut ja ollut kyydissäkin. Ikää 30v.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ihminen

Vierailija
2/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä odotat tähän saavasi vastaukseksi? Sellainen ihminen, joka ei ole sattunut paikalle tapaturman/sairaskohtauksen sattuessa. 

Vastaapa itse tähän: Millainen ihminen on soittanut ambulanssin niin usein, ettei pysty edes laskemaan montako kertaa näin on käynyt? No? Miten vastaisit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no se. Itselle se terveys on ollut lapsesta alkaen vieras käsite. Ap

Vierailija
4/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekas?

Vierailija
5/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47-vuotias, akateeminen, töissä käyvä, äiti, naimisissa, keskituloinen, asun keskikokoisessa kaupungissa, tykkään laittaa ruokaa ja harrastan liikuntaa kun jaksan, vähän äkäinen mutta hyväntahtoinen, lyhyt, ristiverinen, pari kiloa ylipainoinen.

Vierailija
6/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen!

.

.

M 44

Vierailija
7/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä odotat tähän saavasi vastaukseksi? Sellainen ihminen, joka ei ole sattunut paikalle tapaturman/sairaskohtauksen sattuessa. 

Vastaapa itse tähän: Millainen ihminen on soittanut ambulanssin niin usein, ettei pysty edes laskemaan montako kertaa näin on käynyt? No? Miten vastaisit?

Voin vastata. Sellainen, joka on joutunut pieleenmenneeseen leikkaukseen ja potilasvahingon uhriksi. Sen jälkeen kotiutettiin monta kertaa, mutta aina pillit vinkuen takaisin. Lisäksi kärsin äkäisistä sappivaivoista. Pari kertaa lähtenyt jalat alta ihmisten ilmoilla. Kerran olen joutunut lapselle soittamaan ja lisäksi olen todistanut paria ikävää tapahtumaa. Eipä ole tullut elettyä kuplassa. Ap

Vierailija
8/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut ensimmäisenä onnettomuus tms. paikalla. Läheiseni ei ole saanut sairaskohtausta. "Huolta herättäviä" nukkujia nähnyt vain bussin ikkunasta (ne joita lähestynyt ovat havahtuneet).

Vierailija
9/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläthän sä kuplassa. Elät siinä omien sairauksien aiheuttamassa katkeruuden kuplassa, kun kerran terveys on ollut jo lapsena vierasta. Kuvittelet että ihminen joka ei ole joutunut hälyttämään itselleen lanssia, on jotenkin huonompi.

Vierailija
10/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä joutunut soittamaan. Ai millainen olen, no, normaali 55 v töissä käyvä aikuinen nainen. Olen ollut aina terve, kuten myös läheiseni ja en ole joutunut tilanteeseen missä olisi pitänyt soittaa. Mitä ihmeellistä siinä on??! 

Vierailija
11/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kolme tapausta, joissa apua on tarvittu ja olen ollut näkemässä. Yhdessä sairaanhoitajat olivat jo valmiiksi paikalla. Kahdessa ollaan oltu keskellä korpea, joku on kantanut potilaan autoon ja lähtenyt ajamaan sairaalaan. Mahdollisesti soittaneet ambulanssin matkalta? Olen ollut lapsi/nuori, ja aikuisia paikalla.

Vierailija
12/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran soittanut noin nelikymppisenä muuttofirman miehen saatua sairauskohtauksen. Itselleni sen soitti mieheni ollessani 55-v.

Ihan normaaleja, perusterveitä ihmisiä olemme. Emme ole koskaan edes joutuneet onnettomuuspaikalle ensimmäisinä.

Vierailija
13/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista ap paska!

Vierailija
14/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kerran viety ambulanssilla mutta en ole kertaakaan joutunut tilanteeseen että olisin soittanut ambulanssia tai edes poliisia. Nainen 38v.

Vierailija
15/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen tekee aloituksen koskien ambulanssin käyttöä? Koska eikös se ole ihan oma asia montako kertaa on piipaa auto hakenut.

Vierailija
16/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja kerran lapsena soitin itse kun isäni pieksi minut sairaalaan. Ap

Vierailija
17/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja kerran lapsena soitin itse kun isäni pieksi minut sairaalaan. Ap

Oikein tehty. Hyvä kun pieksi!

Vierailija
18/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kerran siirretty sappitulehduksen takia ambulanssilla tk:sta sairaalaan, mutta itse ei oo ikinä tarvinnut ambulanssia soittaa (tai hätäkeskukseen muutenkaan).

Vierailija
19/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olen kyllä joskus soittanut hätäkeskukseen, kun kadulta löytyi tokkurainen tyyppi takaraivo ihan veressä, mutta paikalle tulikin poliisiauto. Itse jotenkin ajattelin, että ambolanssi sopisi paremmin. Olenko siis soittanut ambulanssin vai en? 

Ja sitten toinen kerta niin oli terveysasema ihan vieressä, kävin sinne ilmoittamassa että tuossa bussipysäkillä nuokkuu joku mahdollisesti kyllä jossain aineissa, mutta on sillä se epilepsiarannekekin, että voi kai olla kohtauskin. Jos ei olisi ollut sitä terveysasemaa niin ehkä olisin soittanut hätäkeskukseen taas.

Luulisin, että jos liikkuisin enemmän autolla sen sijaan että kävelen, noita tapauksia ei olisi ollut. Tai jos asuisin maalla, niin en kohtaisi kaduilla apua tarvitsevia tuntemattomia. Itselleni tai perheenjäsenille tai ystäville, työkavereille ei ole koskaan tarvinnut soittaa, on kai oltu niin terveitä. Minulla on kyllä ystäviä, joille joskus on ambyulanssi soitettu, mutta en ole ollut paikalla.

Vierailija
20/24 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on tullut soiteltua sairasasioissa, useamman kerran olen tainnut kaipailla poliisia. Olen M42.

Ekan kerran soitin silloiseen aluehälytyskeskukseen joskus  90-luvulla 18-19-vuotiaana kaupungilla pyöriessä, kun päihtynyt vieraspaikkakuntalainen mummo tuli valittelemaan sydänvaivoja ja kyseli terveydenhoitoa.

Ennen kännyköiden ekspansiota tähän tarvittiin viereisen kymppikioskin puhelinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän