Kiinteistövälittäjän työ
Onko kenelläkään kokemusta kiinteistövälittäjän työstä? Olen itse IT -alalla ja haluan ehdottomasti vaihtaa alaa. Jostain syystä olen aina salaa haaveillut kiinteistövälittäjän työstä, siinä kiehtoo itsenäisyys, konkreettiset tavoitteet ja tulokset, ihmisten kanssa työskenteleminen, asunnot&sisustus. Uskon että soveltuisin alalle. Lähinnä mietityttää työajat - ja myös lomat sekä palkkaus. Mitä jos kestää ennenkuin saa oman asiakaskunnan ja kauppaa tehtyä? Entä kuinka paljon eri toimistojen välillä on eroja?
Kommentit (5)
Kertokaa kokemuksia,muakin kiinnostaa. Onko ihan susihomma?
Kannattaa olla paljon fyrkkaa säästössä kun vaihdat ammattia.
Iltatyötä ja viikonlopputyötä provikkapalkalla. Ellet ole luontainen myyntilahjakkuus tai asut pienellä paikkakunnalla (jossa ei juuri asunnot liiku), kannattaa harkita tarkkaan. Ei ole leipä helpossa. Helsingissä tai muissa kasvukeskuksissa voi jo menestyäkin!
Harkitse nyt kaksi kertaa ennen kun tohon meklari duuniin vaihdat: Paljon työtä, aina tavattavissa niin myyjälle kuin ostajalle ja provikat sen kun pienenee ajan kanssa.
Jos sinulla on löyhä moraali, alhainen itsekunnioitus ja haluat työskennellä ilman palkkaa viikonloppuisin, niin kiinteistönvälittäjän työ voi olla juuri sinulle sopiva duuni.
Itse lasken kiinteistönvälittäjät kaikkien ammattikuntien pohjasakkaan.