Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä meillä nähtiin nälkää lapsena

Vierailija
19.09.2018 |

Vaikka ei ollut kuin yksi lapsi eli minä kotona, 2 sisartani oli jo maailmalla. Mikä siinä on niin ihmeellistä?tämä tapahtui 70 ja 80 luvulla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80- luvulla oli jonkinlaisia töitä joka puolella. Ihmettelen, että silloin on nälkää nähty. 70-luvulla isä oli duunari hommissa ja äiti kotona. Yhden palkalla rakennettiin omakotitaloa ja se riitti kaikkeen. Ainakaan meillä ei nähty nälkää. Minkälaisissa oloissa nähtiin nälkää? Oliko sairapäivärahat tms.tosi pieniä vai mikä?

Vierailija
2/4 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukkasurvos piti meidät terveinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mikä siinä on ihmeellistä? No se, että joku on hankkinut lapsia, vaikkei niitä ole varaa edes ruokkia.

Itse en tunne ketään 70-80-luvulla syntynyttä, joka olisi joutunut lapsena olemaan nälässä, vaikka monilla ei todellakaan mitään ylellistä lapsuutta ollutkaan.

Vierailija
4/4 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nähtiin. Olen syntynyt -60-luvun alkupuolella,kolmelapsisen perheen vanhin.Asuttiin maalla, ei edes mökissä vaan ulkorakennuksen yhteyteen rakennetussa palvelusväen asunnossa. Kaksi huonetta ja keittiö.Puulämmitys. Molemmat vanhemmat hyvin fyysisissä töissä.

Äiti toi tullessaan pieniä nyyttejä lihaa, sitä paistettiin ja perunoita lisäksi. Onneksi oli järvi josta sai kalaa, metsästä sieniä ja marjoja. Koulumatka oli kasvavalle pitkä, pihalla oltiin muutenkin koko ajan joten nälkä oli.

Kunta antoi onneksi köyhille lapsille kumisaappaat, ihan luokkaan tuotuna-muuten sossusta pysyttiin mahdollisimman kaukana. Oltiin ylpeitä ja hyvä niin- työnteon malli on sittemmin vienyt yliopiston kautta maailmalle enkä sossua ole tarvinnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan