Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet tehnyt, jos työkkärin työllisyyssuunnitelmassa lukee: ”Haen aktiivisesti työpaikkoja eri työnhakukanavia apuna käyttäen sekä osallistun TE-palvelujen järjestämiin soveltuviin rekrytointitilaisuuksiin”?

Vierailija
19.09.2018 |

Ja määräpäivä laitettu 3kk päähän?

Riittääkö pelkkä rastin laittaminen työkkärin sivuille vai pitääkö oikeasti noudattaa kirjaimellisesti kyseistä ohjetta?

Onko työkkäristä soitettu määräpäivänä että oletko toiminut suunnitelman mukaisesti?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti haen töitä silloin harvoin kun niitä avoinna on joita minä voisin tehdä. Ja olen tuohon kohtaan vaan kuitannut sen tehdyksi, se kun pitää aina siellä olla, sitä ei virkailija voi jättää siitä pois vaikka haluaisikin. Ei mulla ole koskaan ollut työkkärin kanssa mitään ongelmia.

Onko sulle soitettu työkkäristä heti sen jälkeen kun tuo työllistymissuunnitelmasi päivämäärä ( siihen ja siihen päivään mennessä) on mennyt umpeen? Vai onko työnhakusi jatkunut automaattisesti?

Miksi ne soittaisi?

Kysyäkseen että oletko noudattanut työnhakusuunnitelmaa.

Ei se noin toimi, sä itse päivität sen tietosi, että olet noudattanut työnhakusuunnitelmaa. Ei ne perään soittele. Jos et päivitä sitä tietoa, saat selvityspyynnön, ei ne silloinkaan soittele. Olet itse vastuussa. Miten sä et tätä jo tiedä, jos kerran työtön olet.

Vierailija
22/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti haen töitä silloin harvoin kun niitä avoinna on joita minä voisin tehdä. Ja olen tuohon kohtaan vaan kuitannut sen tehdyksi, se kun pitää aina siellä olla, sitä ei virkailija voi jättää siitä pois vaikka haluaisikin. Ei mulla ole koskaan ollut työkkärin kanssa mitään ongelmia.

Onko sulle soitettu työkkäristä heti sen jälkeen kun tuo työllistymissuunnitelmasi päivämäärä ( siihen ja siihen päivään mennessä) on mennyt umpeen? Vai onko työnhakusi jatkunut automaattisesti?

Miksi ne soittaisi?

Ei kai ne siellä vahdi aikuisia ihmisiä. Sinähän sitä työtä olet vailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on hallitus ajanut te-palvelut että työllistymissuunnitelmatkin tehdään copy-paste -menetelmällä kun ennen asiakaan tilanteeseen paneuduttiin kunnolla.

Vierailija
24/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne soittaisi?

Ei se noin toimi, sä itse päivität sen tietosi, että olet noudattanut työnhakusuunnitelmaa. Ei ne perään soittele. Jos et päivitä sitä tietoa, saat selvityspyynnön, ei ne silloinkaan soittele. Olet itse vastuussa. Miten sä et tätä jo tiedä, jos kerran työtön olet.

No kun viime kerralla käydessäni työkkärin sivuilla ei siellä ollut vielä tuollaista tekstiä. Nyt vasta ensimmäistä kertaa huomasin tuon.

Vierailija
25/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkukesästä ja nyt loppukesästä soitti joku nainen, ei ollut täältä meidän omalta toimistolta selvästikään, jotain kyseli ja se oli siinä, ne on niitä 3kk välein tehtäviä soittoja, tosin olen ollut jo marraskuun alusta asti työttömänä eli ei heti alkaneet soittelemaan. Se mun oma tyyppi omassa työkkärissä on yleensä soittanut kun olen laittanut soittopyynnön jostain asiasta. Käyn aina joskus katsomassa siellä että onko jotain uutta laitettu, mutta eipä yleensä ole. Eikä ole tullut mitään katkoja maksamiseen, ei edes silloin kun aktiivileikkuri alkoi leikata ansiosidonnaista.

Vierailija
26/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen hakenut työpaikkoja. Sitä en tiedä, mitä "eri kanavat" tarkoittaa, enkä ole välittänyt ottaa selvää. Olen hakenut sillä tavoin kuin mikä järkevältä on tuntunut.

Lisäksi olen hakenut työvoimakoulutuksiin, mutta en ole päässyt, joten en ole voinut niihin osallistua.

Vierailija
27/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne soittaisi?

Kyllä ne sen verran vahtii, että kolmen kuukauden välein soittaa.

Vierailija
28/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuten eri työnhakukanavat käytännössä tarkoittaa?

Sitä että virkailija saa sulan hattuunsa.

Eikä ole pikkupomon hampaissa.

Ei se virkailija mitään sulkaa saa siitä että laittaa sen pakollisen diibadaaban siihen, miksi saisi. Kai nyt ihmiset tajuaa että netissä on erilaisia paikkoja muitakin kui mol missä on työpaikkoja (tosin yleensä ne samat kaikissa) ja myös sanomalehdissä on niitä samoja jne. Se sanamuoto vaan tarkoittaa sitä että niitä työpaikkoja pitää etsiä vähän muualtakin kuin mollista.

Vierailija
29/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne soittaisi?

Joo, mutta ei sinne tarvi mitään todistella että olen tehnyt näin ja näin. Minä olen sanonut kyllä kaikki ihan totuudenmukaisesti mitä olen tehnyt ja mitä aion tehdä ja se on aina riittänyt.

Vierailija
30/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne soittaisi?

Jaa, kerran ovat soittaneet, viime maaliskuussa. Työttömänä tammikuusta alkaen olen. Muuten ihan netin kautta menty ja toimittu.

Vierailija
31/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu selittämään puhelimessa tai sähköpostissa, miten olet noudattanut suunnitelmaa. Tärkeintä on antaa kyselyihin vakuuttava vastaus määräaikaan mennessä.

"Eri työhakukanavia" tarkoittaa vähintään kahta eri kanavaa. Toinen kanava voi olla CV:n pitäminen verkkopalvelussa ja työpaikkailmoituksen perusteella lähetettävät työhakemukset.

Vierailija
32/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu selittämään puhelimessa tai sähköpostissa, miten olet noudattanut suunnitelmaa. Tärkeintä on antaa kyselyihin vakuuttava vastaus määräaikaan mennessä.

"Eri työhakukanavia" tarkoittaa vähintään kahta eri kanavaa. Toinen kanava voi olla CV:n pitäminen verkkopalvelussa ja työpaikkailmoituksen perusteella lähetettävät työhakemukset.

Siis siellä kysytään että miten olet noudattanut työhakusuunnitelmaa? Pelkkä raksiminen ei riitä?

Vierailija
33/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis siellä kysytään että miten olet noudattanut työhakusuunnitelmaa? Pelkkä raksiminen ei riitä?

Raksiminen riittää, tällä erää, mutta _varaudu_ että saat selvityspyynnön, niitä välill tulla tupsahtelee, silloin sun pitää tarkemmin kertoa, miten olet hakenut töitä.

Vierailija
34/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

StadinTyötön kirjoitti:

Mä oon kanssa työtön. Pitää muistaa että TE -keskus tulee pitää tyytyväisenä, niin mikään ei katkaise anaiosidonnaisia. Yleensä aika naurettavan helppoja tehtäviä annetaan.

Mullekin annettiin juuri samanlainen työllistymissuunnitelma sanasta sanaan kuin alkuperäiselle.Tää on helppo toteuttaa, vain idiootti laiminlöis tämän ja ottais karenssit.

Omalla kohdalla ansiosidonnaiset päivät loppuu just nyt syyskuussa ja meenkin keikalle. Mulla onkin pohjilla 15 työssäolehto -viikkoa. Aion tehdä nyt 36 viikkoa duunia lähes putkeen. Ensin 11 viikkoa ni saan 26 viikon työssäoloehdon täyteen ja uudet 400 päivää. Ja sitten teen 25 päälle.Kun ekat 400 päivää loppuu, teen vain sen yhden puuttuvan viikon jossain.

Mulla tulee siis olemaan vapaata aina syksyyn 2022 asti, kun nyt rehkin 36 viikkoa pohjille.

Mun ansiosidonnainen päiväraha lapsikorotuksineen on 90€/ päivä....paljonko teillä muilla on ?

Eli ei tarvitse tehdä mitään jos tekee jo osa-aikaista työtä? Ei tarvitse mennä mihinkään rekrytilaisuuksiin tms?

Mä teen siis välillä hyvin rahakasta keikkaa, vaikea määritellä onko osa-aikaista vai ei.Palkkaa saan joskus yli 3000€ nettoa kuukaudessa. Välillä olen kauan poissa töistä, yli vuodenkin, oleskelen kotona,kerään voimia ja matkustan paljin ulkomailla.

Ikinä ei työkkäri kyseenalaista mitään. Osaan kirjoittaa pitkästi ja asenteella, niin työllistymissuunnitelmista kuin tulevaisuudesta. Minulle ei tule kutsuja mihinkään rekrytilaisuuksiin tai koulutuksiin, en halua niitä, mutta käskettäessä menisin tietenkin heti ja hoitaisin kaikki velvoitteet => NÄIN neuvon teitä muitakin tottelemaan, pääsette helpommalla.

Etin töitä kilpailukykyisellä palkalla, ja jos sitä ei tarjota, niin saan vapaasti nauttia vapaudesta.

Toki mun asemaan päästäkseen pitää mielellään olla korkeakoulututkinto ja kyky kirjoittaa essee tyylisesti työvoimatoimistolle, MITÄ HE HALUAVAT kuulla.

Olen siis ylioppilas ja sen lisäksi omaan korkeakoulututkinnon. Suoraan rehellisesti sanoen nuo työkkärin antamat tehtävät ovat huuhaata ja liirumlaarumia. Juuri samanlaista skeidaa mitä lukiossa ja humanistisilla aloilla opetetaan kirjoittamaan. Vain tyhmät eivät saa tenttejä läpi.

Mun tyyppiselle Runebergille ne hoituu alle 10 minuutissa.

Lukiossakaan ei tarvinnut kuin vilkaista tunnin verran koealuetta, niin liirumlaarumia asian vierestä kirjoittamalla sai helposti kasin todistukseen. Ainoa mitä lukiotutkinnossa arvostan,on laaja matematiikka, en lainkaan arvosta ylioppilastutkintoa jos ylioppilaalla ei ollut laajaa matematiikkaa.

Niin,todella ihmettelen saamattomia työttömiä joilla tulee ongelmia työkkärin kaa. Jos ei viitti annettuja helppoja tehtäviä tehdä => sietääkin menettää kaikki tuet ja paljon karenssia päälle! Liekö niin moni päihdeongelmainen tai huumekoukussa jotta ei osaa sitä vähääkään kirjoittaa??

Toisaalta,luojan kiitos, en omaa lähihoitajan papereita. Silloin olisin jatkuvasti pesemässä mummojen perseitä.

Kuka tahansa oppii lähäriksi, mutta minä en siihen varmasti rupea, mulle on varattu jotain parempaa...tai sitten vapautta.

Vierailija
35/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laaditte sen suunnitelman, niin niillä suunnitelmassa olevilla tehtävillä on määräaika, johon mennessä ne pitää käydä kuittaamassa.  Eli käydä siellä Oma palvelussa laittamassa  sitä raksia ruutuun. Muuten tulee se selvityspyyntö postilaatikkoon. 

Vierailija
36/44 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt mitään. Raksi ruutuun vain ja se on aina riittänyt.

Vierailija
37/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on, mikä päivämäärän valitsee? En ymmärtänyt sen tarkoitusta, joten laiton ensimmäisen tarjotun. Olisiko kannattanut laittaa monen kuukauden päähän?

Vierailija
38/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no teen kotiviiniä kerran kuukaudessa  ,ja sitä ryyppään känniin asti n 15 kertaa  ja polttelen sätkiä.

Vierailija
39/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no teen kotiviiniä kerran kuukaudessa  ,ja sitä ryyppään känniin asti n 15 kertaa  ja polttelen sätkiä.

Vaihda nuuskaan.

Säästyy lisää.

Vierailija
40/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hain töitä ja kävin aktiivimallin koulutuksissa. Yhtä työpaikkaa TE-palveluista vaadittiin hakemaan. Kyseinen työpaikka oli ollut uutisissa kaikenlaisten ongelmien takia pari vuotta aiemmin, joten hakeminen sinne mietitytti. Nyt olen siellä itse eivätkä uutisjutut olleet perättömiä. Toivottavasti joskus vielä pääsen muualle töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä