Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeän tupakointiani...

Vierailija
19.09.2018 |

Minulla on yksi lapsi ja olin raskauden/imetyksen ajan polttamatta, mutta repsahdin imetyksen loputtua. Tupakointi hävettää kovasti ja monesti yritän käydä silloin, kun naapurit eivät näe. Tuntuu, että tämä tekee minusta huonomman äidin, vaikka lapseni ei koskaan altistu savulle, mutta kyllähän minä haisen pirun pahalta tupakoinnin jälkeen, vaikka kuinka pesisi kädet ja hampaat. Mitkä nikotiinivalmisteet olette kokeneet parhaina? Olen joskus kokeillut sellaista purkkaa, mutta se aiheutti huonon olon vain. Nyt kaipaisin neuvoja lopettamiseen! Raskaaksi tullessa lopetin samantien ilman mitään nikotiinivalmisteita, mutta silloin oli todella tärkeä syy lopettaa ja nyt täytyisi myös löytää kunnon motivaatio jostain...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin Stumppaa tähän -kirjan avulla ilman nikotiinivalmisteita.

Eikö se ole riittävä motivaatio, että lapsesi saisi pitää äitinsä mahdollisimman pitkään?

Vierailija
2/12 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsesi altistuu tupakan myrkyille sinun kauttasi, vaikkei suoranaisesti savua hengittelisikään: hengitysilman, ihon, vaatteiden kautta... Luulisi siinä olevan motivaatiota tarpeeksi? Jos lopetat, lapsen ei ehkä myöskään tarvitse joskus tulevaisuudessa kokea sinun kitumistasi ja ennenaikaista kuolemaasi tupakan aiheuttamiin sairauksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin Stumppaa tähän -kirjan avulla ilman nikotiinivalmisteita.

Eikö se ole riittävä motivaatio, että lapsesi saisi pitää äitinsä mahdollisimman pitkään?

Voisin tuon kirjan lukea. Kiitos vinkistä!

Ap

Vierailija
4/12 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pyörinyt samoissa ongelmissa ja nyt sain lopetettua vähän aikaa sitten. Aluksi käytin nicorette imeskelytabletteja jotka olivat mielestäni ainoita siedettäviä, nimittäin kaikki nikotiinituotteet ovat ihan kamalia (hedelmän ja mintun makuista,sinisessä kovassa rasiassa josta avataan luukku ja kaadetaan yksi käteen.) Auttoi hyvin fyysisiin vieroitusoireisiin mm. päänsärky, hikoilu, kiukkuisuus.. mutta se varsinainen mieliteko pitää itse selättää. Laitan myös joka päivä tupakan hinnan säästöpossuun ja kyllä sitä rahaa sinne aika nopeasti ja paljon kertyy!

Vierailija
5/12 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollot polttaa tupakkaa kunnes riippuvuuden saa sitten ei voi lopettaa, tollot polttaa tupakkaa toi ei ollu potaskaa

Vierailija
6/12 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollot polttaa tupakkaa kunnes riippuvuuden saa sitten ei voi lopettaa, tollot polttaa tupakkaa toi ei ollu potaskaa

Ja ajattelitko että toi jotenkin auttaa tupakointiaan häpeävää lopettamaan tupakoinnin?

"Ai hitsi oonko mä ollut kokoajan tollo? No nyt kyllä loppuu!"

Ts. jos ei ole mitään hyvää tai rakentavaa sanottavaa, on parempi olla hiljaa.

Vierailija
7/12 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin häpeän polttamistani ja monesti yritän pysyä poissa naapurien silmistä, kun sauhuttelen. Tavallaan haluaisin todellakin lopettaa, mutta motivaatio puuttuu. Tulee juurikin usein mieleen, pidetäänkö minua huonona äitinä, kun poltan. :D Mutta on noita pahempiakin paheita.

Vierailija
8/12 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnilla toimit lapsellesi esimerkkinä. Vaikka et silmien alla polttaisi, hajusta sen tietää. Savu jää ihoon ja vaatteisiin joten lapsi altistuu sitä kautta tupakalle.

Tässä motivaationlähteitä, lopeta nyt niin:

-todennäköisempää että lapsesi saa pitää äitinsä pidempään

-todennäköisempää ettet sairastu tupakan aiheuttamiin sairauksiin kuten syöpään, keuhkoahtaumatautiin, sydän- ja verisuonitauteihin jne.

-et näytä lapsellesi huonoa esimerkkiä tupakoinnista

-lapsesi ei altistu sinun toimestasi savulle, eikä sen hajuihin

-säästät rahaa satoja euroja vuodessa

-et pilaa sillä ulkonäköäsi ja hampaita

-ei tarvitse enää hävetä omaa elämäntapaa

-et ole kävelevä hajupommi

-säästät luontoa

Vierailija
9/12 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette nössöjä. Miks te ette muuten käytä nuuskaa jos haluatte lopettaa?

Vierailija
10/12 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän itsekkin lopettaa mutta se vaatii tietynlaista havaitsemista yhteisöstä että milloin ei ole tiukkaa jotta voi olla kireällä päällä omissa jutuissa ja käydä läpi riippuvuuden hetket sitten helpottaa ja pitää olla vain ilman kunnes ei retkahda enää.

Vierailija
11/12 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää ruotsalaista nuuskaa mieluummin.

Vierailija
12/12 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hävetä. Suomalaiset ovat maailman innokkaimpia saastuttajia lentomatkailullaan. Saastuttavat itseään, lapsiaan, muita aikuisia, eläimiä ja luontoa koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä