SInä, joka olet käynyt New Yorkissa. Oliko sellainen kuin odotit? Pettymys vai elämys?
nimimerkillä matkaa suunnitteleva. Paljon varata aikaa. Viikko?
Kommentit (106)
Odotusten mukainen oli, mutta kaikkialla tuntuva haju yllätti, mutta toisaalta olen käynyt vain kerran kesän kuumimpina kuukausina. Littyyköhän haju jotenkin kuumuuteen, asfalttiin, kasvillisuuteen ja siihen ettei korkeiden talojen sisällä tuule samalla tavalla, kuin suomen matalissa kaupungeissa.
Minulle oli pettymys. Samanlainen tunne kuin Venetsiassa: aivan kuin olisi elokuvalavasteissa. Oli ihan mukavia kokemuksia siellä (ravintoloita, teatteria, nähtävyyksiä, Keskuspuisto), mutta en menisi toista kertaa.
Monessa paikassa minulle tulee haikean nostalginen ja toiveikas tunne ("Olisipa ihana asua täällä!"), mutta New Yorkissa sitä ei tullut. Oli helpotus päästä pois. Esimerkiksi Lontoota rakastan ja siellä ollessa on aina kotoisa ja rento olo. Samoin Kaliforniassa, etenkin Los Angelesin ulkopuolella sielussa saakka tuntui yhteys paikkaan ja sen ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä. Niagaran putoukset sijaitsevat Yhdysvaltojen ja Kanadan rajalla, hyvin näkee ihan Yhdysvaltain puolelta myös.
No nii. Ei me nähty. Mistä kohtaa näkyy .
Ootko trolli?
https://www.niagarafallsstatepark.com/
On jokiristeilyä ja näköalatornia ja visitor centeriä.
Ehta turistirysäke.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli huono ennakkoasenne, mutta kaupunki vei mukanaan. Minulla on sikäläinen poikakaveri ja sain ykkösluokan esittelyä koko kaupungista. En kyllä ymmärrä väitettä, että NY olisi kallis, ruokahan on siellä valtavasti halvempaa kuin Suomessa. Hotellit toki kalliita, jos ei osaa valikoida järkevästi. Palvelu joka paikassa loistavaa ja toimivaa. Nähtävää on sitten ihan jokaiselle sormelle ja valtavilla haarukoilla. Ei pääse pitkästymään.
Suomalaisilla reissunaisilla on poikaystävä joka maassa.
Odotin enemmän, mutta en rakastunut New Yorkiin. Oli hieno käydä siellä ja nähdä tunnettuja paikkoja, mutta se ihmismäärä ja meteli ja kaaos oli itselle liikaa. Samoin todella trooppinen ilmasto jo alkukesästä. Mulle jäänee kerran elämässä-kokemukseksi.
Hieno kaupunki, halpoja hotelleja jos osaa etsiä. Suomalainen hissuttelu ja töykeys ei käy siellä. Juomarahaa annetaan sen verran kuin haluaa. Paljon nähtävää viikossa näkee jo paljon. Turvallisempaa kuin suomessa.