Pömppömahasta eroon?
Olen koko ikäni ollut hoikka, ja lasten syntymien jälkeenkin vatsani pysyi litteänä.
Nyt huomaan, että maha pömpöttää, jo aamusta alkaen.
En ole ehtinyt viime vuosina salille/jumppaamaan, mutta teen fyysistä työtä ja olen ajatellut, että se pitää koko kropan kuosissa.
Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole, vai miksi maha pömpöttää hoikalla, yli 50-vuotiaalla naisella? Auttaisiko vatsalihasjumppa, perinteinen istumaannousu n toistolla?
Kommentit (34)
Täällä myös mahakas 46v. Kolmen raskauden jälkeen vatsa palasi tosi litteäksi ja timmiksi, tosin turvotusongelmia oli jo silloin. 40 täytettyäni alkoi jenkkakahvat ja röllykkämaha vaivata. Kauhean kurinalainen pitäisi olla, ikinä ei saisi alkoholin tippaakaan ottaa eikä mitään herkkuja koskaan syödä, jos hoikkana meinaisin pysyä. Olen laittanut itselleni painorajan 65kg ja sen alapuolella yritän pysytellä. Mutta tuo maha ei taida tuosta enää minnekään hävitä.
Aloin käyttää luontaista progesteronivoidetta niin ei turvota eikä ketuta.
En mäkään kauraa jättänyt, pelkän leivän. Syön illalla kaurapuuroa ja kauratuotteita muutenkin. Se oli vaan se LEIPÄ.
Ja joogahan auttaa sen takia että vähentää stressiä. Stressi lisää vyötärölihavuutta lisäämällä kortisolin eritystä. Kyseessä ei ole siis lihasten kasvua tai core harjoituksiin ja pilatekseen liittyvää korsetin kunnostusta
Kasvissyöjän on jokseenkin mahdotonta jättää hiilihydraatit pois ravinnosta.
Aerobista treenausta rauhalliseen tahtiin neuvoi mulle personal trainer. Kävelyä, pyöräilyä, cross traineria, hiihtoa niin että pystyt koko ajan puhua jonkun kanssa (ei tarvi siis puhua, mutta sellanen tahti). Pois sokeri ja liika rasva, terveellistä ruokaa tasaiseen tahtiin.
Pömppis on sulanut, puoli vuotta siihen meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta, se vain kiinteyttää ehkä vähän lihaksia, mutta ei poista rasvaa niiden päältä. Jätä pois sokeri ja valkoinen vehnä, virvoitusjuomat ja alkoholi. Oletko jo läpikäynyt menopaussin? Sen jälkeista ns. hormonimahamakkaraa on lähes mahdotonta saada pois. Koita hyväksyä.
😀 mitenkäs ne sokeri ja valkoinen vehnä tietävät mennä juuri siihen mahamakkaraan pömpsöttämään? Juu juu, eiväthän ne terveellisiä ole, mutta ei tietty kalorilähde kerry johonkin tiettyyn paikkaan. Eli mutuosastoa tämä kommentti.
No ei ihan mutua, googlettamallakin löytyy tetoa että tämä pitää paikkaansa. Herkuttelulla saa aikaan turvonneen sokerimahan, jonka itsekin olen omistanut. Olen hoikka, mutta ajoittain kun karkinsyönti ryöstäytyy, kertyy kiloja pääasiassa vatsaan ja näytän siltä kuin olisin raskaana. Liikunta ei auta, mutta jo muutaman viikon karkki/pulla/jätskilakko saa vatsan taas litteäksi. Ihan nollalinjalla ei kuitenkaan ole pakko olla, vaan voi silloin tällöin herkutellakin kohtuudella.
Minulla on hyvät vatsalihakset ja varmasti niistä on hyötyäkin mutta tähän tilanteeseen ne ei auta vaan pehmeän pallomahan sijasta minulla on kova pallomaha ja vatsalihakset visusti piilossa pullotuksen alla.
Vierailija kirjoitti:
Aerobista treenausta rauhalliseen tahtiin neuvoi mulle personal trainer. Kävelyä, pyöräilyä, cross traineria, hiihtoa niin että pystyt koko ajan puhua jonkun kanssa (ei tarvi siis puhua, mutta sellanen tahti). Pois sokeri ja liika rasva, terveellistä ruokaa tasaiseen tahtiin.
Olisi mennyt huomattavasti vähemmän aikaa, kun olisit vetänyt intervallitreenejä. Ihme ohjeita.
CarnIvore diet vois auttaa kun ei tule kuitua niin maha ei turpoa eikä yhtään pieruja.
Kasveissa on kaikissa myrkkyjä toisinkuin eläinperäisessä ruoassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mennyt huomattavasti vähemmän aikaa, kun olisit vetänyt intervallitreenejä. Ihme ohjeita.
Molempi parempi...
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjän on jokseenkin mahdotonta jättää hiilihydraatit pois ravinnosta.
Eihän kukaan muukaan näin tee.
Vierailija kirjoitti:
Aloin käyttää luontaista progesteronivoidetta niin ei turvota eikä ketuta.
Jos ei turvota, vaan on ikääntyneen homoonimaha, niin auttaneeko voide röllykkään.
Aviomiehen kanssa ahkerasti naimalla.
Pömppömaha lähtee juurikin vhh:lla. Tosin se homma täytyy osata. Sä et luultavasti ole osannut, koska sanot sitä kalliiksi. Se on halvempaa kuin ns. normi syöminen.