Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pömppömahasta eroon?

Vierailija
18.09.2018 |

Olen koko ikäni ollut hoikka, ja lasten syntymien jälkeenkin vatsani pysyi litteänä.
Nyt huomaan, että maha pömpöttää, jo aamusta alkaen.
En ole ehtinyt viime vuosina salille/jumppaamaan, mutta teen fyysistä työtä ja olen ajatellut, että se pitää koko kropan kuosissa.
Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole, vai miksi maha pömpöttää hoikalla, yli 50-vuotiaalla naisella? Auttaisiko vatsalihasjumppa, perinteinen istumaannousu n toistolla?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei istumaannousuja vaan lankutusta.

Vierailija
2/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika, varsinkin heti syönnin jälkeen maha turpoaa kunnolla. En oo muuten lihava, niin näyttää kuin raskaana olisin, 50v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta, se vain kiinteyttää ehkä vähän lihaksia, mutta ei poista rasvaa niiden päältä. Jätä pois sokeri ja valkoinen vehnä, virvoitusjuomat ja alkoholi. Oletko jo läpikäynyt menopaussin? Sen jälkeista ns. hormonimahamakkaraa on lähes mahdotonta saada pois. Koita hyväksyä.

Vierailija
4/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioerolla pääsin pömppömahasta eroon.

Vierailija
5/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta, se vain kiinteyttää ehkä vähän lihaksia, mutta ei poista rasvaa niiden päältä. Jätä pois sokeri ja valkoinen vehnä, virvoitusjuomat ja alkoholi. Oletko jo läpikäynyt menopaussin? Sen jälkeista ns. hormonimahamakkaraa on lähes mahdotonta saada pois. Koita hyväksyä.

😀 mitenkäs ne sokeri ja valkoinen vehnä tietävät mennä juuri siihen mahamakkaraan pömpsöttämään? Juu juu, eiväthän ne terveellisiä ole, mutta ei tietty kalorilähde kerry johonkin tiettyyn paikkaan. Eli mutuosastoa tämä kommentti.

Vierailija
6/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten sä kyselet?

Tiedät kyllä jo itsekin, miten sen saa pois, jos HALUAA!

Vierailija
7/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😀 mitenkäs ne sokeri ja valkoinen vehnä tietävät mennä juuri siihen mahamakkaraan pömpsöttämään? Juu juu, eiväthän ne terveellisiä ole, mutta ei tietty kalorilähde kerry johonkin tiettyyn paikkaan. Eli mutuosastoa tämä kommentti.

Hiilarit sitovat vettä kehoon eli turvottavat.

Ovat ylipäätään turhia, hyvin pärjää ilmankin.

Kokeile edes kuukausi, voit ajatella sitä vaikka karkkilakkona.

Vierailija
8/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on nimenomaan mahan pömpötys, ei mikään läskimakkara. Kun vedän vatsan sisään, se menee kuopalle. Vatsalihakset minulla siis on, mutta normaalitilassa ne eivät estä mahan pullistumista ulos. En käytä alkoa, limsoja, valkoista viljaa. Mielestäni syön melko terveellisesti. Kasvissyöjänä ruoan määrä on kyllä melkoinen eli voisiko pelkästään se syödyn ja sulavan ruoan massa pullistaa mahan?

Vierailija
9/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja eikä ole pömppisongelmaa, mutta ymmärtääkseni hän tarkoittaa sellaista vatsan ihon alaista röllyä, joka jää helposti hoikallekin raskauksien jälkeen. Se on ihan eri asia kuin turvotus, joka kertyy vatsaontelon sisälle. Ja röllyyn nimenomaan auttaa kuntoilu kyllä.

Vierailija
10/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhti, ryhti, ryhti. Ja se ryhti lähtee vatsalihaksien jännityksestä. Kuulostaa rankalta, mutta lopulta kun istuessaankin on oppinut pitämään ryhtiä kunnossa niin se on vähän sama kuin hengittäminen. Anorektikonkin maha pömpöttää jos ryhti puuttuu.

Vierailija
11/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja eikä ole pömppisongelmaa, mutta ymmärtääkseni hän tarkoittaa sellaista vatsan ihon alaista röllyä, joka jää helposti hoikallekin raskauksien jälkeen. Se on ihan eri asia kuin turvotus, joka kertyy vatsaontelon sisälle. Ja röllyyn nimenomaan auttaa kuntoilu kyllä.

Tässä ap, kiitos pulustuspuheesta, mutta en usko röllyynkään. 😄 Kun raskauksien jälkeen vatsa on palautunut nopeasti timmiksi. Siihen aikaan harrastin ratsastusta, mikä onkin tehokas syvien lihasten jumppaaja.

Itse luulisin, että tässä iässä tarvii alkaa tehdä täsmäliikkeitä, että kroppa ei veltostuisi. Lankkua olenkin harjoittanutvuosia sitten, mutta pääsi unohtumaankoko teholiike!Kiitos sen vinkkaajalle. Nuo istumaannousut ovat tylsistä tylsimpiä, ja toivoinkin, että joku -mieluummin 'nopea' eli vähän aika vievä- vaihtoehto löytyisi.

Ja lankkuhan se on! 👍

Vierailija
12/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen 50  vee pömpöllä.

Suosittelen että keskityt ns core treenin ns poikkitaisvatsalihaksiin unohda istumaannousu pelkästään. Googlaa niin löydät sikana erilaisia instagram sivuja/videoita. Mitä enemmän ikää tulee sitä tärkeämmäksi core tulee. Valitettavasti kun hormoonit tekee tehtävänsä: ja kaikki ihanuus näkyy vyötäröllä suck ;(

Vetäsin juuri core treenin Trx:llä ja huhhu kun teki kutaa.

Tsemppiä !

Vierailija
13/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Eka lankkuharjoitus tehty. Ensin puoli minuuttia, joka oli hyvän asennon hakua ja kokeilua. Sitten tasan 60 s ihan lankussa. Ja kyllä se vatsa roikkui, ihan reilusti, vaikka core-lihakset jännittyneinä.

Vierailija
14/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pömppömaha kirjoitti:

Täällä toinen samanlainen 50  vee pömpöllä.

Suosittelen että keskityt ns core treenin ns poikkitaisvatsalihaksiin unohda istumaannousu pelkästään. Googlaa niin löydät sikana erilaisia instagram sivuja/videoita. Mitä enemmän ikää tulee sitä tärkeämmäksi core tulee. Valitettavasti kun hormoonit tekee tehtävänsä: ja kaikki ihanuus näkyy vyötäröllä suck ;(

Vetäsin juuri core treenin Trx:llä ja huhhu kun teki kutaa.

Tsemppiä !

Ok, kiitos tästä. Ikä tekee sitten tehtävänsä, no can do. Paitsi että voi! 😁

Olen päässyt kropan suhteen elämässäni helpolla, nyt alan sitten satsaamaan syvien, kantavien lihasten kuntoiluun. Jep.

Vierailija
15/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni ollut hoikka, ja lasten syntymien jälkeenkin vatsani pysyi litteänä.

Nyt huomaan, että maha pömpöttää, jo aamusta alkaen.

En ole ehtinyt viime vuosina salille/jumppaamaan, mutta teen fyysistä työtä ja olen ajatellut, että se pitää koko kropan kuosissa.

Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole, vai miksi maha pömpöttää hoikalla, yli 50-vuotiaalla naisella? Auttaisiko vatsalihasjumppa, perinteinen istumaannousu n toistolla?

Pömppövatsa on kaunis viiskymppisellä.

Et sinä enää teini ole, hyväksy itsesi sellaisena kuin olet.

M

Vierailija
16/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeni olen yrittäny, mut mikään ei tepsi pömppömahaan ! Ei jumppa, lankutus, venyttely, kuntosalilla käynnit, ruokavalio, ei mikään tepsi.Se elää omaa elämäänsä, ja eikun pömpöttää.

Ikuisesti "viidennellä kuukaudella raskaana" .........

Joskus kokeilin myös vähähiilihydraattista ruokavaliota toista kuukautta. Niin turhaa sekin. Ja kalliiksi tuli.

Muuta ei oo kuin komea maha !

Vierailija
17/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella turvottaa maha, mullakin. Joskus enempi joskus vähempi. Ei kannata stressata, itse luovuton jo. Lankkua kokeillu ja se vaikuttaa ihan hyvää tekevän. Mut muuten antaa olla. :)

Vierailija
18/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeni olen yrittäny, mut mikään ei tepsi pömppömahaan ! Ei jumppa, lankutus, venyttely, kuntosalilla käynnit, ruokavalio, ei mikään tepsi.Se elää omaa elämäänsä, ja eikun pömpöttää.

Ikuisesti "viidennellä kuukaudella raskaana" .........

Joskus kokeilin myös vähähiilihydraattista ruokavaliota toista kuukautta. Niin turhaa sekin. Ja kalliiksi tuli.

Muuta ei oo kuin komea maha !

LOL 😂 sorry että mua naurattaa, ei millään pahalla

Olen ottanut tämänkin mahdollisuuden huomioon - että lopulta pömppö on ja pysyy!

Terv. ap, ystävällisesti pömppöönsä suhtautuva (vaikka en siitä odottanut loppuelämän kumppania...)

Vierailija
19/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kun jätin leivän pois. Toinen on jooga, mikä auttaa. YouTubessa on hyviä videoita kotona tehtäväksi

Vierailija
20/34 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi kun jätin leivän pois. Toinen on jooga, mikä auttaa. YouTubessa on hyviä videoita kotona tehtäväksi

Jooga, pilates, core-harjoitukset... luulen, että nämä auttavat jos nyt yleensä mikään. Vrt. eräs kommentoiaj tuossa ylempänä.

"Leipää" en kyllä jätä, kun kaura(seos)puuro on ruokavalioni perusta. Vatsa ainakin on sisäisesti hyvässä kunnossa, mitä nyt pömpöttää.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme