Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AV Vihervaaran Annan maailmassa

Vierailija
18.09.2018 |

Meillä oli vieraita lauantaiteellä.
Pöytä notkui herkkuja: paistettua kalkkunaa, kylmää kieltä, keltaista hyytelöä, omenakakkua, mantelileivoksia, hillottuja luumua ja paksua kermaa. Kun kannoin kakun loppua ruokakomeroon, se luiskahti käsistäni lattialle. Keräsin sirpaleet, lakaisin lattian. Sitten vein kakun jäännökset sialle

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin uuden virkkausmallin. Sen osaa vain kaksi muuta tyttöä lisäksi. Gertie ja Josie ovat vihreinä kateudesta.

Vierailija
2/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut sitä uutta hiusväriä mitä kulkukauppias myy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on ollut ennätyksellisen kuuma ja kuiva. Maamiehet ovat huolissaan viljasadosta. Saamme kuitenkin hyvän luumu- ja omenasadon.

Vierailija
4/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui, hiusten värjääminen on synti.ä!

Vierailija
5/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lempipuunne? Minun mielestäni hoikat valkeat koivut ovat niin yleviä. Mutta toisaalta kuuset humisevat kauneimmin.

Vierailija
6/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin kerran eräästä, joka värjäsi hiuksensa ja niistä tuli mustan sijaan viheriät!

Vierailija
7/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lastenne kivitaulut kovin naarmuuntuneita? Meidän lasten taulut ovat. Auttaisiko sianihra?

Vierailija
8/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin kerran eräästä, joka värjäsi hiuksensa ja niistä tuli mustan sijaan viheriät!

Tunnen tuon tytön samalla kylällä asuvien pikkuserkkujeni kautta, ja tiedän, ettei väri lähtenyt millään vaan hänen piti leikata hiuksensa kokonaan. Sopiva rangaistus turhamaisuudesta. Olen myös kuullut eräästä toisesta saaren tytöstä, joka leikkasi itselleen ilman lupaa otsatukan - ja leikkasi sen tyveä myöten pois.

Vierailija
9/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään, kun meidän poika ei opi lukemaan. Opettaja valmistelee vain yläkoululaisia jatko-opistoa varten. Meidän kylän opettaja on alkanut kirjoitella naapurin jatko-opistoon pyrkivälle neidille runoja. Taitaa meidän poika jäädä lukutaidottomaksi tällä menolla.

Vierailija
10/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sentään, kun meidän poika ei opi lukemaan. Opettaja valmistelee vain yläkoululaisia jatko-opistoa varten. Meidän kylän opettaja on alkanut kirjoitella naapurin jatko-opistoon pyrkivälle neidille runoja. Taitaa meidän poika jäädä lukutaidottomaksi tällä menolla.

Poikasi taitaa olla vähälahjainen. Jos hän olisi sukulaissielu, hän oppisi lukemaan opettamattakin.

Vierailija
11/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kuullut eräästä toisesta saaren tytöstä, joka leikkasi itselleen ilman lupaa otsatukan - ja leikkasi sen tyveä myöten pois.

Hänestä olen kuullut, todella omituinen tyttö. Mutta on tainnut löytää yhtä omituista seuraa erään tohtori B:n ihan mahdottomasta tyttärestä.

12/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vaatia, että adoptiolapsen tulee olla poika? Ei millään haluttaisi tyttöä, kun eivät kuitenkaan jaksa maatilan töitä tehdä.

Vierailija
13/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatte omenamunkkinne onnistumaan? Minun tulee aina vähän likilaskuisia. Niin, niin, tiedän kyllä talon, jossa niitä paistetaan syksyisin, mutta hehän pitävät reseptit omana tietonaan!

Vierailija
14/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä hyviä lattian hiekoitusmalleja?

Vierailija
15/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kuullut eräästä toisesta saaren tytöstä, joka leikkasi itselleen ilman lupaa otsatukan - ja leikkasi sen tyveä myöten pois.

Hänestä olen kuullut, todella omituinen tyttö. Mutta on tainnut löytää yhtä omituista seuraa erään tohtori B:n ihan mahdottomasta tyttärestä.

Nuo tytöthän ovat kolmansia serkkuja tai jotain. Todella outo tyyppi tuo tohtori B, tulee hyvästä presbyteerisuvusta, mutta silti on jumalankieltäjä. Näin anonyyminä voin kertoa, että minäkin olen heidän kaukainen sukulaisensa, Mary Shipleyn kautta.

Muuten onko linjoilla ketään Charlottetownista? Olisipa hassua törmätä täällä sukulaisiin.

Vierailija
16/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä hyviä lattian hiekoitusmalleja?

Kalanruoto on aina klassikko, meillä on käytetty sitä isoäidin äidin ajoista alkaen. Mutta, nyt kun säilöntäkausi on kiivaimmillaan: millaisia kuvioita te teette kurkkupurkkeihinne?

Vierailija
17/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli aika kylmä aamu. Joko olette alkaneet keittää sianperunoita?

Vierailija
18/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli aika kylmä aamu. Joko olette alkaneet keittää sianperunoita?

Piti juuri mainita sianperunat! Keitimme niitä eilenillalla renkipojan ja parhaan ystäväni Allan Tierneyn kanssa. Lausuimme samalla skotlantilaisia runoja. Menimme sisälle vasta iltapimeällä. Saimme iltateetä ja Nancy tädin leipomaa kirsikkapiirakkaa kerman kera. Allan käveli kotiin tähtien valossa Unelmoivien Haapaneitojen metsän halki.

Vierailija
19/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastunut vakavasti.

Itkin koko viime yön, enkä tiedä kenelle puhua. Onneksi on AV.

Löysin alushameestani veritahroja. Säikähdin niin että sydämeni hyppäsi kurkkuun.

Minua ei koske lainkaan, eikä ole kuumetta.

Livahdin salaa peseytymään ja pesin alushameenikin.

Olenko syönyt jotakin myrkyllistä?

Kumpa olisi joku jolta kysyä. Mutta isäni on kauhean ankara, samoin tätini, joka muutti meille miehensä menehdyttyä keuhkokuumeeseen talvella.

Onko minun kutsuttava lääkäri?

Vierailija
20/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te aivan tosissanne tässä mukana, näin pitkä keskustelu eikä sanaakaan puvuista!

Minä niin toivoisin uutta talvipukua, mieluiten iltahämyn väristä. Tiedättehän sen purppuraan vivahtavan sinisen sävyn, kun aurinko on juuri laskenut mailleen. Siinä voisi olla hopeanväristä pitsiä kauluksessa - kuin jääkukkia ikkunassa - ja tietysti isot puhvihihat.

Mutta todennäköisesti joudun käyttämään viimevuotista pukuani, josta avataan laskoksia helmasta ja miehustasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme