Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa eivät vie lapsia ulos sateella, mitä ihmettä?

Vierailija
17.09.2018 |

Hain lapsen päiväkodista ja olivat sisällä. Hoitaja selitti, että eivät viitsineet sateella lähteä lasten kanssa ulos. Vaikka sinne on viety kaikki kumisaappaat ja sadevarusteet sitä varten.

Ei edes satanut mitenkään erityisen rankasti.

Olen itse totuttanut lapsen siihen, että ulkoillaan säällä kuin säällä. Hän tykkää leikkiä ulkona sadesäällä. Nyt vilkas lapsi on ollut koko päivän sisällä ja kiipeilee seinille, kun pitäisi alkaa syödä päivällistä.

Tätäkö on Suomen laadukas varhaiskasvatus?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta, varsinkin jos niin käy useammin. Olen iloinen että omassa päiväkodissani oltiin ulkona sateellakin, se oli oikeasti kivaa ja rutiinit pysyivät.

Vierailija
2/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötät lapsesi ja viet hänet sen jälkeen ulos leikkimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen melko alkeellinen tietyn älykkyystason arvion on, että osaa mennä suojaan sateelta.

Vierailija
4/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihmeellistä. Mä luulin, että se

on vain kaltaisteni mukavuudenhaluisten kotimammojen etuoikeus jäädä välillä sade-/kurasäällä sisälle piirtelemään. Luulin, että päiväkodissa mennän pihalle hirveimmässäkin loskapa*ka kelissä.

Vierailija
5/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin noin käy, yksittäisiä kertoja en lähtisi kritisoimaan, kun et virallista syytä tiedä tuohon.

Normaalia kyllä on, että sadesäällä ulkoiluun lähdetään vähän myöhemmin kuin tavallisina päivinä, ja ihan ymmärrettävää, ei se haittaa.

Vierailija
6/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhansien vuosien ajan ihmiskunta on pyrkinyt tilanteeseen, jossa ihmisen ei tarvitse menä ulos sateella ja nyt valitetaan, kun ei mennä ulos sateella.

Vierailija
7/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllähän me vielä tänään ulos mennäänkin. Mutta lapseni tarvitsee sen 3-4 tuntia päivässä liikuntaa. Sitä ei millään ehdi saada täyteen illalla. Jos nyt ollaan ulkona tunti ja sitten hän on tunnin liikuntaleikkikoulussa, niin sitten on jo iltatoimien aika.

Tällaista ei ollut viime vuonna vaan ulkoilivat säällä kuin säällä. Nyt toinen sadepäivä tänä syksynä ja taas olivat sisällä. Kesällä vaihtui ryhmän lto, en tiedä, johtuuko siitä...

Vierailija
8/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten päiväkodissa sateella saavat ulkoilla ne, jotka haluavat.

Suurin osa haluaa.

Vierailija
9/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään kaikilla lapsilla ei ole mukana asiallisia sadevaatteita. Pitäisikö heidät laittaa ulos kastumaan vain että sinun lapsesi pääsisi sateella ulos?

Vierailija
10/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain lapsen päiväkodista ja olivat sisällä. Hoitaja selitti, että eivät viitsineet sateella lähteä lasten kanssa ulos. Vaikka sinne on viety kaikki kumisaappaat ja sadevarusteet sitä varten.

Ei edes satanut mitenkään erityisen rankasti.

Olen itse totuttanut lapsen siihen, että ulkoillaan säällä kuin säällä. Hän tykkää leikkiä ulkona sadesäällä. Nyt vilkas lapsi on ollut koko päivän sisällä ja kiipeilee seinille, kun pitäisi alkaa syödä päivällistä.

Tätäkö on Suomen laadukas varhaiskasvatus?

Me ulkoilisimme mielellämme säällä kuin säällä, koska lasten kanssa on hirveää olla koko päivä päiväkodin sisällä. Mutta on paljon niitä vanhempia jotka eivät halua ulkoiltavan sateella. On hankalaa miellyttää kaikkia ja eihän meillä ole lupaa kertoa mitä kukakin vanhempi haluaa.

Vierailija
11/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella täytyy olla sadevarusteet ja kumpparit ja ei mitään estettä eikö voisi viedä ulos lapsia sateella. Kaatosade jos yllättää niin päiväkodeissa köytyy suojaa ulkoakin.

Vierailija
12/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltako haet lapsen päiväkodista?

Vierailija
13/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten tule olla ulkona sateella. Aivan sama onko sadevarustukset vai ei. Vai istuisitko itse tunnin kuralätäkössä vesisateessa. Olisin vihainen jos minun lapseni olisi raahattu silloin ulos. 

Vierailija
14/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi aikuinen hilluu huvikseen pihalla sateessa. Miksi lasten pitäisi niin tehdä? Kaikki eivät innostu lätäkköleikeistä.

Vierailija
15/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin lapseni päiväkotiin, jossa on todella iso piha ja iso osa siitä pihasta on katoksen alla. Ulkoilevat aina sateella, mutta siinä katetussa osassa, joten eivät kastu. Se on hyvä tapa mielestäni.

Vierailija
16/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset tykkää lätäkköleikeistä mutta täytyy olla asianmukaisesti pukeutunut. Ei se haittaa jos naamataulua myöten on kurassa, lapsen tulee saada leikkiä myös kuraleikkejä. 

Vierailija
17/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kehitykselle ei ole millään muotoa välttämätöntä päästä ulos sateella. Ei ole varhaiskasvatuksen vika, jos sinä sellaista lapsen kanssa harrastat. Ei siellä päiväkodissa jääkiekkoakaan pelata, vaikka lapseni sitä harrastaa. 

Vierailija
18/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapset tykkää lätäkköleikeistä mutta täytyy olla asianmukaisesti pukeutunut. Ei se haittaa jos naamataulua myöten on kurassa, lapsen tulee saada leikkiä myös kuraleikkejä. 

Lapsia on monenlaisia. Kaikki eivät todellakaan innostu kuraleikeistä. 

Vierailija
19/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ulkoillaan aina vaikka sataisi.Lapsethan rakastaa sadetta ja vesileikkejä.Tänään vettä tuli,kuin aisaa,joten kumpparit ja sadevaatteet päälle ja käytiin kävelyllä ja retkeilemässä.

Vähän lyhyempi ulkoilu kylläkin oli, kuin kauniilla säällä.

T.lastenhoitaja päiväkodista.

Vierailija
20/46 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jeesus mitä marinaa! Ensin vapaaehtoisesti pullauttaa lapsia maailmaan, sitten vapaaehtoisesti hoidattaa lapset vierailla ihmisillä, koska vapaaehtoisesti maksaa kallista asuntolainaa ja pitää autoa, ehkä koiraa ja kissaa ja sitten kehtaa vielä valittaa, kun joku muu ei yhtenä päivänä ulkoiluttanut lasta niin montaa tuntia, että hänen energiansa olisi tullut purettua, eikä tarvitsisi illalla enää lähteä ulos. Jättäkää se liikuntaleinkkikoulu vaikka väliin tällä viikolla ja olkaa sekin aika ulkona, mikä menee sinne kuskailuun ja hakemiseen.

Please, yksi päivä ei elämää kaada vaikka jäisi ulkoilu kokonaan välistä. Jos on hankkinut lapsia, pitää lasten kanssa myös kestää olla, vaikka ”hyppisivät seinillä”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi