Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Pettävätkö kaikki lopulta suhteessa, kuten kuulee väitettävän?

Vierailija
17.09.2018 |

Jotkut ovat sitä mieltä, että kaikki kyllä pettävät, ainakin kun tarpeeksi aikaa menee. Näinkö on? Itse olen ollut 14 vuotta naimisissa eikä ole koskaan ollut mitään mielenkiintoa pettää. Olenko siis ihmeellinen poikkeus? Kysytäänpä.

Gallup: Pettävätkö kaikki lopulta suhteessa, kuten kuulee väitettävän?

Vaihtoehdot

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup. En välttämättä kovin helposti harrastaisi seksiä kenenkään uuden kanssa edes vaikka tulisi ero. Mietin kyllä usein millaista se olisi jonkun toisen kanssa, mutta käytännössä en halua enää kokeilla kenenkään uuden kanssa. En halua että joku uusi ihminen arvioi minua, alastonta kroppaani ja käyttäytymistäni sängyssä ja henkisestikkin seksi on itselleni sen verran monimutkaista, etten jaksa alkaa kokeilemaan uuden ihmisen kanssa mitä siitä tulisi. Saatan esimerkiksi muuttaa mieltä kesken kaiken. Yhtäkkiä tuntuukin vain ikävältä, enkä halua jatkaa. Oma mieheni tietää millainen olen ja on kai tottunut sen mitä tähän nyt voi, mutta jonkun uuden ihmisen kanssa tuo saattaisi johtaa vaikka väkivaltaan. Jos meille tulisi ero, olisin luultavasti vain yksin. Kaikkien muiden kuin nykyisen mieheni kanssa, seksi on joka tapauksessa ollut aivan mitäänsanomatonta. 

Vierailija
2/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule väitettävän, koska ei ole totta. Puolet on pettänyt jossain suhteessa joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut tuollaista väitettä. Kyllähän kaikki tietävät, etteivät kaikki petä.

Vierailija
4/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikissa parisuhteissani minua on petetty ja kun nyt mietin melko laajaa ystävä- ja tuttavapiiriäni, niin ei heistä löydy kuin muutama joiden suhteissa ei ole tietääkseni petetty. Todella monet ovat myös käyneet maksullisissa. Kyseessä siis alle 40v korkeakoulutetut Helsinkiläiset pariskunnat.

Varmasti myös sellaisia ihmisiä on, jotka eivät petä, mutta ainakin omien kokemusteni mukaan he ovat selkeätä vähemmistöä :/

Vierailija
5/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään myös helposti erotaan, kun katse alkaa harhailla. Ja parempihan se onkin.

Vierailija
6/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petin huonossa suhteessa. Muissa suhteissa en ole pettänyt.

Vierailija
7/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pettänyt. Vuosia sitten alttarilla lupasin rakastaa lopun ikääni vain yhtä ihmistä kaikki muut sivuuttaen, joten tähän pyrin. Ei tietenkään aina ole niin ihanaa ja mutkatonta ollut, mutta eihän se rakkaus olekaan mikään tunne, vaan tahdon asia (ainakin omasta mielestäni.) M36

Vierailija
8/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettänyt, ja tulen pettämään, minulla on suhde. 20 vuotta oltiin yhdessä ennen kuin petin ensimmäisen kerran.

Vierailija
9/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyistä en ole pettänyt enkä tällä järjellä suunnittele pettäväni. Eksää petin, tapahtuneesta on 26 vuotta.

Vierailija
10/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, onko mennyt väärän ihmisen kanssa yhteen. Etenkin jos olet mennyt tyytymään johonkin ihmiseen sen sijaan, että ihan oikeasti olet saanut juuri sellaisen jota haluat, pettämisen riski on suuri. Minä olen kerran pettänyt tämän takia. Viimeisintä naistani en olisi pettänyt ikinä, mutta suhde kaatui muista syistä.

Vierailija
11/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja toistellaan usein, vaikka joku pettäisikin niin kunnioitus voi silti jäädä, joku merkitys muutoin toisen hyvyydellä on, sanon omasta kokemuksesta.

Vierailija
12/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna yritti joku varattu "puuma" iskeä, oli sanojensa perusteella erittäin kyrpiintynyt mieheensä. Enpä lähtenyt messiin, tietoisesti pettämiseen osallistuminen on mielestäni yhtä perseestä kuin itse pettäminen.

Vierailija
13/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole pettänyt. Vuosia sitten alttarilla lupasin rakastaa lopun ikääni vain yhtä ihmistä kaikki muut sivuuttaen, joten tähän pyrin. Ei tietenkään aina ole niin ihanaa ja mutkatonta ollut, mutta eihän se rakkaus olekaan mikään tunne, vaan tahdon asia (ainakin omasta mielestäni.) M36

Eihän alttarilla luvata mitään! Kysytään, että "tahdotko". Tahdon on aivan eriasia kuin lupaan.

Olen juossut vieraissa, jos se on pettämistä. Koska kotona ei ole seksiä saanut ja seksistä tykkään.

Mieheni ei halua muuta kuin syödä ja juoda. Katsotaan vähän aikaa.

Vierailija
14/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi ihmistä jotka ovat pettäneet, enkä usko että ne joista en tiedä ovat pettäneet, edes ne jotka ovat eronneet. Suurin osa ihmisistä ei petä, eroavat jos suhde on huono tai rakkaus muuten vaan loppunut ja etsivät sitten uuden, ihan kuin normaali järkevä ihminen asiansa hoitaa.

Mulla ei koskaan ole käynyt mielessäkään pettää, enkä usko että miehellänikään, ei ole mitään syytä eikä mitään intressiä.

Vierailija
15/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pettänyt, mutta minua on petetty.

Lisäksi tielle on osunut kaksi puolisoaan pettävää, yksi omien sanojensa mukaan vapaassa suhteessa 

elävä sekä yksi pettämiseen valmis. 

Toinen näistä puolisoaan pettävistä onkin hiukan sotkuisempi tapaus, pitkä suhde, joka on alkanut valheesta

ja nyt vuosia myöhemmin valehdellaan taas. Muutama henkilö tietää tästä kuviosta.

Pettäjä itse on sitä mieltä, että puolisolle ei missään nimessä saa kertoa.

Vierailija
16/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä monikaan tunnusta näin julkisesti, mutta en tunne ketään, jonka takuuhenkilöksi ryhtyisin. Olen koko elämäni ajan ollut itsellinen, joten ei ole ketään, jota itse pettäisin. Lähes kaikki partnerini ovat kuitenkin olleet samanaikaisesti suhteessa toisaalla.

Vierailija
17/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin: MUU

Eivät kaikki sitä tee. Mutta alan kallistua siihen, että useimmissa parisuhteissa niin tapahtuu.

MUU tulee siitä, että itse en ole pettänyt enkä pettäisi, mutta minua on petetty. Puhuessani siitä muiden 35+ ihmisten kanssa, sain lohtua - mutta myös kommentteja että se vain tulee kohdalle kun on sen aika.

Tutkimusten mukaan pettäminen on yleistä, lähes puolet miehistä ja naisista. Kynnys etenkin naisille on madaltunut vuosien saatossa, kun ei tarvitse olla yleisesti leimattuna "huono nainen" (notkua yksin baarissa, olla tyrkyllä) saadakseen yhteyden mieheen, vaan heruttaa voi omalta kotisohvalta. Ja sitä tapahtuu.

Se alkaa oi niin viattomasti vain kuulumisten kysymisellä tai syntymäpäivätoivotuksella tai pienellä kuvan tykkäämisellä. Flirt flirt. Jos on otollinen aika hormonaalisesti, siihen tarttuu. Libido libido. Jos kotona ei halut kohtaa juuri silloin, on helppo selitellä itselleen että on oikeutettu ottamaan huomiota sieltä  mistä saa. Lopulta sitä muutakin, jos kuilu puolisoon kasvaa.

Vierailija
18/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan harrastanut seksiä muuten kuin vakituisessa parisuhteessa (joita minulla on ollut 4 kpl). Kiusauksia on ollut, mutta olen aina laittanut jarrut ja peruutusvaihteen päälle, ihan yksinkertaisesti siksi että pettäminen on minusta väärin. Sinkkunakaan en ole yhdenillanjuttuihin uskaltanut, olen niihin turhan varovainen ja oma kiva on riittänyt.

Tuttavapiirissä on muutama joiden tiedän pettäneen (ovat itse sen minulle kertoneet) ja parin asenne on tosiaan "mut kaikkihan pettää..." Juu ei petä.

Vierailija
19/19 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin "muu", sillä kaikki pidempiaikaiset suhteeni ovat olleet avoimia suhteita, joten en edes ole voinut pettää. Eipä silti, en ole sita avoimuutta hyödyntänyt muiden kanssa vehtaamalla. Ei ole ollut halua, tai ei vain ole ollut lähiympäristössä ketään tarpeeksi kiinnostavaa. 

Oman kokemukseni perusteella uskon, että uskollisuus on ihan mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi