Veitsen ostaminen
Haluan ostaa ohuen keiittioveitsen.
Minulla ol/on mummoni veitsi joka on itse asiassa 1800 luvulta. Se on ollut arkikäytossä kutakuinkin 150 vuotta.
Haluaisin ostaa jotain joka olisi edes jokseenkin lähellä tuota laatua.
Eli ohut ja terävä.
Tämä veitsi ei ole rosteria vaan taottua hiiliteästä, Ruostuu jos ei huolleta oikein.
Haluaisin ostaa samantapaisen, mutta ensimmäinen ongelma on että nyky veitsen ovat 4 kertaa paksumpia.
Tietäisiko kukaan mistä saa ohuen 1mm paksun keittioveitsen. Mieluusti viellä taottua hiiliterästä.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Korkki kiinni.
???
Keraamiset testattu ylivoimaisiksi.
Selvästi paras minulla ikinä
Liikaa 100% akvaviittiäkö oot ottanut?
Vierailija kirjoitti:
Keraamiset testattu ylivoimaisiksi.
Selvästi paras minulla ikinä
Paksu kun Johanna.
Vois sitä silti koittaa.
Ei ole edes kallis
Japanilaiset veitset ovat ohuempia kuin mitä muut. Kannattaa tutustua.
Vierailija kirjoitti:
NSlicing KnifeytSlicing Knifenko mSlicing Knife sulle aquaductin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uddestaan
Näytänko mäsulle aquaductin
(ctrl+v pitikin siällään hakusanan veitsi ongelmaan)
Veitsi ja paistin pannu ovat sellaisia johon kannattaa satsata. Niitä ei tarvitse montaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😅sä oot hauska nyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ol/on mummoni veitsi joka on itse asiassa 1800 luvulta. Se on ollut arkikäytossä kutakuinkin 150 vuotta.Haluaisin ostaa jotain joka olisi edes jokseenkin lähellä tuota laatua.
Eli ohut ja terävä.Tämä veitsi ei ole rosteria vaan taottua hiiliteästä, Ruostuu jos ei huolleta oikein.
Haluaisin ostaa samantapaisen, mutta ensimmäinen ongelma on että nyky veitsen ovat 4 kertaa paksumpia.
Tietäisiko kukaan mistä saa ohuen 1mm paksun keittioveitsen. Mieluusti viellä taottua hiiliterästä.
Stockalta tai jostain keittiötarvikeliikkeestä.Tsekkaa japanilaiset veitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ol/on mummoni veitsi joka on itse asiassa 1800 luvulta. Se on ollut arkikäytossä kutakuinkin 150 vuotta.Haluaisin ostaa jotain joka olisi edes jokseenkin lähellä tuota laatua.
Eli ohut ja terävä.Tämä veitsi ei ole rosteria vaan taottua hiiliteästä, Ruostuu jos ei huolleta oikein.
Stockalta tai jostain keittiötarvikeliikkeestä.Tsekkaa japanilaiset veitset.
Jos kerran Helsingissä on liikkeellä niin kannattaa mieluummin käydä Tokyokanissa, Annankadulla.
Vierailija kirjoitti:
Veitsi ja paistin pannu ovat sellaisia johon kannattaa satsata. Niitä ei tarvitse montaa.
Paistinpannuun olen loytanyt ratkaisun.
Hiiliteras pannu
tai
Swiss Diamond. Aionkin ostaa vanhemmille ja siskolle moisen joululahjaksi.
Veitsi on ollut ongelma jo tovin.
Lempi veitseni ovat tuo isoisoisomummoni veitsi ja aidiltani saama 50 luvun puukko.
Fiskarsseja olen rikkonut monta. Yksi meni poikki leikatessani jaista lasagnea. Melko sontaa etta etta kasin saa 2-3mm paksun veitsen poikki loymalla hamaraan kadella.
Victorianix:kaan ei ole juuri ollut parempi.
Tuo ikivanha leikkuu veitsi ei todellakaan ole rosteria ja jos sita katsoo tarkkaan huomaa sen olevan taottua ja taitettua rautaa.
Eli olisi kiva kun loytyisi jokin muu kuin valuteras versio
Korkki kiinni.