Apua WhatsAppin kanssa
Kaipaisin apua lapsen Whatsappin käytön kanssa. Lapsella siis käytössään Whatsapp ja siellä muutamia ryhmiä esim. harrastuskavereiden kanssa. Nyt on käynyt niin, että jossain ryhmässä kaikki ryhmän jäsenet ovat saman nimisiä kuin ryhmän nimi. Jossain vaiheessa jäsenten nimet muuttuivat takaisin oikeiksi, muta nyt ovat taas ryhmän nimen mukaisia. Siis esim. jos ryhmän nimi on "Jalkapallo" ja siellä on käyttäjä, jonka nimi on Matti, ei Matti olekaan enää Matti vaan Jalkapallo. Ja sama muiden ryhmäläisten kanssa. Eli lapsi ei tiedä, kuka on kirjoittanut mitäkin, kun kaikilla sama nimi.
Sekava selostus, mutta toivottavasti joku ymmärtää, mistä on kyse ja osaa neuvoa. Itse kun olen ihan surkea näiden puhelinten kanssa...
Kommentit (4)
Jos otetaan esim. tuo Matti, niin hänet löytää lapsen puhelimesta yhteystiedoista ihan oikealla nimellään ja kuvallaan. Eli lapsi voi lähettää pelkälle Matille WhatsApp-viestiä ihan normaalisti, mutta ryhmässä Matti onkin sitten Jalkapallo. Ei kai yhdellä ihmisellä ja puhelinnumerolla voi olla kahta eri WhatsApp-profiilia?
Ja ryhmän tiedoissa näkyy luettelo ryhmäläisistä näin: Jalkapallo, Jalkapallo, Jalkapallo...
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan neuvoa?
Mystinen juttu.
Pitäisi saada kuva näytöstä, että voisi auttaa.
Onkos siellä ryhmässä olevilla "jalkapalloilla" kuva profiilissaan?
WhatsApp asetuksissa saa muutettua nimensä ja toki myös tuon profiilikuvan otettua pois - itseltään siis.
MUTTA minulla näkyy keskusteluissa kyllä kaikkien keskustelijoiden kohdalla se nimi, joka minulla on puhelimessa talletettuna käyttäjän puhelinnumeron taakse - ei siis kirjoittajan.
Näkyykö ryhmän tiedoissa luettelo ryhmäläisistä? Sieltä pitäisi päästä katsomaan ainakin kunkin "jalkapallon" puhelinnumero.