Onko sinulla pitkät vai lyhyet hiukset?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu siltä, että Suomessa tytön ja naisen eron näkee hiusten pituudesta. Jossain vaiheessa tyttö leikkaa pitkät hiuksensa lyhyeksi ja näin hänestä tulee nainen. Onneksi tämäkin tapa on eurooppalaistumassa ja käymässä harvinaisemmaksi.
Kunpa olisikin tuo vanhahtava käsitys pelkkää vitsiä. Omasta kokemuksesta sanon, ettei ole. Kymmenen vuotta sitten vielä parikin vanhempaa sukulaisnaista kysyi jossain juhlissa, että eikös nyt olisi jo aika leikata tuo pitkä tukka pois, kun olet jo reippaasti yli 30. Sellaiseksi kätevämmäksi lyhyeksi tukaksi, kun alkaa tuota ikää jo olla... Sanoin pöllämystymiseni jälkeen vain, että ei tule kuuloonkaan.
Ihme muoti ja piintynyt tapa oli pitkän aikaa, että kaikki esim. äitini ikäiset yhtäkkiä vain leikkasivat sen TiinaLillak-takatukan vähintään, ellei yleensä lyhyempää, "koska alkaa ikää olla ja kaikilla pitää olla mummotukka". Kun taas kauempana historiassa naisilla oli pitkiä tukkia hautaan asti.
t. eräs näistä nyt yli nelikymppisistä, joilla edelleen tällaisenaan kätevät, kivat ja nätit pitkät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät tietenkin, 22.
Hmph mitä alapeukuttelet
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu siltä, että Suomessa tytön ja naisen eron näkee hiusten pituudesta. Jossain vaiheessa tyttö leikkaa pitkät hiuksensa lyhyeksi ja näin hänestä tulee nainen. Onneksi tämäkin tapa on eurooppalaistumassa ja käymässä harvinaisemmaksi.
Mitä se sinua liikuttaa vieraiden ihmisten hiukset?
22v ja melko pitkät hiukset. Puoleen väliin selkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa olisikin tuo vanhahtava käsitys pelkkää vitsiä. Omasta kokemuksesta sanon, ettei ole. Kymmenen vuotta sitten vielä parikin vanhempaa sukulaisnaista kysyi jossain juhlissa, että eikös nyt olisi jo aika leikata tuo pitkä tukka pois, kun olet jo reippaasti yli 30. Sellaiseksi kätevämmäksi lyhyeksi tukaksi, kun alkaa tuota ikää jo olla... Sanoin pöllämystymiseni jälkeen vain, että ei tule kuuloonkaan.
Ihme muoti ja piintynyt tapa oli pitkän aikaa, että kaikki esim. äitini ikäiset yhtäkkiä vain leikkasivat sen TiinaLillak-takatukan vähintään, ellei yleensä lyhyempää, "koska alkaa ikää olla ja kaikilla pitää olla mummotukka". Kun taas kauempana historiassa naisilla oli pitkiä tukkia hautaan asti.
t. eräs näistä nyt yli nelikymppisistä, joilla edelleen tällaisenaan kätevät, kivat ja nätit pitkät hiukset.
Järkyttävää tuollainen ajatusmaailma.. itsekään en ikinä leikkaisi lyhyttä! Ja miksi aina luullaan että lyhyet hiukset olisivat jotenkin helpommat? Ei pitkissä hiuksissa mitään vaikeutta ole, päinvastoin.
Minulla on aina ollut hyvin helposti rasvoittuvat hiukset. Hiuksia on paljon, mutta ne ovat ohuenohuet ja lasimaiset. Pesun jälkeen hiusten kuivuminen kestää tuntikausia, hiukset eivät ole kuivat edes neljän tunnin jälkeen ellen harjaa ja pöyhi hiuksia pää alaspäin. Pyyhekuivat hiukset kuivuvat ilman kuivaamista päivän aikana, mutta sitten ne ovat jo valmiiksi rasvaiset.
Minulla ei ole ikinä ollut pitkiä hiuksia, hiuslaatu kun on mitä on. Korvan alapuolelle oleva, osin kerrostettu polkka on paras. Ikää minulla on 50+.
Puoleen selkään ja vähän ehkä yli pisimmillään. On nyt kerrostetusti leikattu ja etummaiset hiukset ylettyy vähän olkapäitä alemmas.
Hiukset ovat paksut ja helppohoitoiset niin on kiva pitää pitkää.
Tätä pidemmät ei olleet hyvät. Roikkui vaan.
Nyt on taas kiva laittaa hiuksia, suoristaa, kihartaa tai laittaa vaan ponnarille.
Pitkiäkin hiuksia pitää muistaa leikata ja hoitaa. Itse myös raidoitan(kampaaja) niin näyttää huolitelluilta.
Ikää 36-vuotta.
Vierailija kirjoitti:
50, puolipitkät, lapset alaluokilla.
Miten sun lapset liittyy tähän? 😀
Pyrin pitämään kaljua, mutta useimmiten se on lyhyt sänki, kun en jaksa höyläillä kuin noin kerran viikossa. Oikeastaan parran kasvu määrittää ajotiheyttä enemmän kuin hiusten kasvu, mutta ajan sitten kaiken kerralla. Hiukset ei enää kasva joka kohdassa, niin tähän ratkaisuun olen päätynyt. Hieman päälle 40-vuotias olen.
Pixiecut ja ikää 35. Nuorennuin 10 vuotta ku leikkasin puolipitkän veks. Ollu ennen ki pixie
Pitkähköt, yli olkapäiden. En ole suunnitellut koskaan leikkaavani lyhyeksi, ellen sitten esim. joudu syöpähoitoihin tai muuten sairastu.
N43
Lyhentäminen johtuu usein hiusten ohentumisesta, niin miehillä kuin naisilla. Hentohiuksisuus on pohjoisessa yleisempää kuin etelässä.