Hirveä vessa hätä en voi kunnolla edes liikkua ja vatsa kovana ettei mitään tule ulos
Olen nyt 24h kärsinyt erittäin kovasta ummetuksesta joka on pikkuhiljaa koventunut yöllä en saanut unta kuin 5h kun heräsin vessa hätään monia kertoja mutta silti mitään ei tule ulos olen istunut nyt vaikka kuinka kauan yhteensä pöntöllä eikä mitään tule ulos alkaa vain välillä tulemaan oksettava olo pöntöllä mutta sekin lähtee välillä ainut asento missä pystyn olemaan pöntöllä istumisen lisäksi on mahallaan makaaminen olisiko mitään apua siihen miten saisin vähän mahaa löysenemään tämä on hirveää... Kiitos!
Kommentit (23)
En ole kylläkään syönyt 2pv sisään kuin rax ruokaa coca-kolaa jäätelöä sipsiä ja färssiä ja perunamuussia nyt en ole syönyt 10h sisään mitään... koska tämä olo
Mikrolaxia saa apteekista ilman reseptiä. Auttaa miten pahassa tilanteessa tahansa.
No kokeilen sitä kunhan pääsen vessasta pois
Kiitos avusta.
Kärsijä kirjoitti:
En ole kylläkään syönyt 2pv sisään kuin rax ruokaa coca-kolaa jäätelöä sipsiä ja färssiä ja perunamuussia nyt en ole syönyt 10h sisään mitään... koska tämä olo
Ei ihmekään, ettei vatsa toimi. Onko sulla joku ruoka/juoma, josta vatsa menee aina sekaisin? Kokeile sitä.
No koitan hankkia jos toimisi. Kiitos
Ei ole oikein. Mutta kiitos avusta
Kun saat tuon pökäleen joskus ulos, juo jatkossa riittävästi vettä ja ala käyttää Biolatten Havitallia joka päivä.
Jospa sitten älyäisit että itse olet aiheuttanut oman helvettisi. Terveellinen ruoka , säännölliset elämäntavat ja liikuntaa riittävästi niin ei tartte tänne valitella ummetuksistaan.
No totta helvetissä eihän tästä jaksaisi kärsiä kukaan aivan täyttä helvettiä. Mutta kiitos avusta
Luumut, sun muut ovat aika hitaita konsteja, koska niiden pitää käydä koko ruoansulatuskanava ensin läpi. Tuohon voi mennä pari vuorokauttakin.
Akuuttiin tilanteeseen suosittelen ehdottomasti Microxia ja jatkossa sitten ruokailu parempaan kuosiin.
Okei kiitos pyydän sukulaisiani tuomaan sitä kyseistä microlaxia. Kiitos avusta
Vierailija kirjoitti:
Luumut, sun muut ovat aika hitaita konsteja, koska niiden pitää käydä koko ruoansulatuskanava ensin läpi. Tuohon voi mennä pari vuorokauttakin.
Akuuttiin tilanteeseen suosittelen ehdottomasti Microxia ja jatkossa sitten ruokailu parempaan kuosiin.
Microlax piti olla. Ei pitäisi näpytellä aamukiireessä, sorry.
Pidättele sitä mikrolaxia niin kauan kuin pystyt, siellä sisällä, niin että se vaikuttaa kunnolla. Sittenhän on nämä liemet joita otetaan tähystystä varten, niillä tyhjenee.
Ei haittaa olen tosi kiitollinen avusta
Microlax auttaa tosiaan akuuttiin vaivaan, sitten Levolacia tippoina juomaan. Jos vaiva on jatkuvaa, aamuisin Pegorionia, se on jauhe joka liukenee vesilasilliseen.
Ja juo vettä, käy usein vessassa, liiku, ja vältä ruokia jotka ummettaa.
Juo kahvia ja käy tupakilla. Ei terveellisin vaihtoehto, mutta toimii yleensä.
Paljon vettä. Kaurapuuro pellavarouheella tai kahvi/tee voi myös auttaa. Tai sitten laksatiiveja. Jos ei ole kotona, niin pyydä jotain läheistä tuomaan.