Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löytää sieniä?

Vierailija
16.09.2018 |

Kävin tänään metsässä ja löysin muutaman kantarellin, lampaankääpiä, suppiksia ja pari punikkitattia. Nyt illalla törmäsin pihalla naapuriini (thaimaasta alunperin), jolla oli kolme suurta laatikkoa täynnä kantarelleja ja herkkutatteja. Olen huomannut, että muutkin thaimaalaiset naiset myyvät fb-kirppiksellä sieniä. Missä ihmeessä ne oikein käy, kun niitä sieniä löytyy niin paljon?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytävät myös marjoja vai ovatko vaan niin ahkeria, että aamusta iltaan metsässä?

Vierailija
2/12 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin keräsin tänään hetkessä kaksi ämpärillistä sieniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään löydä niitä, vaikna olisin viikon putkeen metsässä.

Vierailija
4/12 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.. Metsätyyppejä on Suomessa aika monia ja niissä kaikissa omat lajit/määrät.. Ite oon syöny erilaisia sieniä tänä vuonna enemmän kuin koskaan, ja säilötty on..

Vierailija
5/12 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin kerätty perheen kanssa pari ämpätillistä kanttarelleja eli kyllä niitä helposti löytää.

Vierailija
6/12 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniä löytää metsästä. Tämä on oikea vastaus esittämääsi älyttömään kysymykseen.

Vierailija
7/12 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilta?

Vierailija
8/12 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittu anteeksi!!!

Vierailija
9/12 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapohjista

Vierailija
10/12 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä. Kuivattuja.

Vierailija
11/12 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny monesti, että mistä ihmiset löytää niin paljon sieniä. Itsekin syksyisin kuljen aktiivisesti metsissä, mutta mitään megasaaliita en oo ikinä löytäny. Tänään ensimmäiset mustatorvisienet ikinä. Kanttarelleja parhaimmillaan ehkä parisen kiloa. "Tattienkat" tänä syksynä tehty, vajaat 15 kg yhdellä reissulla. Muuten pieniä saaliita ja pitkiä matkoja kuitenkin kävelty. Pitäs vaan löytää hyvät paikat. Ja se että ne löytää vaatinee monia retkiä... tai tosi hyvää tuuria.

Vierailija
12/12 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne merkkaa ne sienipaikat google mapsilla muistiin. Helppoa ja nopeaa se sitten on seuraavalla mennä ne läpi etsimättä mitään.