Suosittele kirjoja?
Kaikki, jotka lukee paljon, mitä kirjoja olette viime aikoina lukeneet ja mitä suosittelette?
Itse luin viimeksi the seven husbands of evelyn hugon, ja suosittelen sitä kevyenä hömppälukemisena muillekin.
Kommentit (8)
Miksi tuhlata aikaa hömppälukemiseen, kun maailma on täynnä hyviä non-fiction kirjoja. Keksikääpä tuolle hyvä suomenkielinen vastine. Historiaa, tiedettä, kaikkea aivoja kutittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuhlata aikaa hömppälukemiseen, kun maailma on täynnä hyviä non-fiction kirjoja. Keksikääpä tuolle hyvä suomenkielinen vastine. Historiaa, tiedettä, kaikkea aivoja kutittavaa.
En lue vapaa-aikana mitään non-fictionia, olen vtm ja rentoudun lukemalla, olen lukenut jo lukioaikana suurimman esim. filosofian klassikoista, kaipaan kirjoilta nykyään hömppää, viihdettä ja rentoutumista.
Oliko sinulla suosituksia kirjoihin?
Vierailija kirjoitti:
Mainio teos ja myös yllättäen erittäin humoristinen..
Muhun ei jostakin syystä iske venäläisten klassikoiden huumori, en oikein tiedä miksi, olen yrittänyt monta kertaa, mutta aina se on jotenkin meh.
Pidän vain anna kareninasta, ja sodasta ja rauhasta.
Suosittelen: Nainen ikkunassa-kirjaa (trilleri), Elly Griffiths: Ruth Galloway-sarjaa kirjat mm. Risteyskohdat, Januksen kivi ja jyrkänteen reunalla.
Suomalaisista Minna Ryytisalon lempi, Katja Ketun Yöperhonen, Anna-Liisa Ahokumpu :Viktor Stanislauksen 13 sinfoniaa-romaani ja Tommi Kinnusen tuotantoa; viimeisenä tullut kirja Pintti.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen: Nainen ikkunassa-kirjaa (trilleri), Elly Griffiths: Ruth Galloway-sarjaa kirjat mm. Risteyskohdat, Januksen kivi ja jyrkänteen reunalla.
Suomalaisista Minna Ryytisalon lempi, Katja Ketun Yöperhonen, Anna-Liisa Ahokumpu :Viktor Stanislauksen 13 sinfoniaa-romaani ja Tommi Kinnusen tuotantoa; viimeisenä tullut kirja Pintti.
Tuo nainen ikkunassa vaikuttaa todella hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lue vapaa-aikana mitään non-fictionia, olen vtm ja rentoudun lukemalla, olen lukenut jo lukioaikana suurimman esim. filosofian klassikoista, kaipaan kirjoilta nykyään hömppää, viihdettä ja rentoutumista.
Oliko sinulla suosituksia kirjoihin?
Coram, Robert (2002). Boyd
Kafka: Oikeusjuttu. Mikäli haluaa haastaa aivojansa, niin siinä oivallinen kirja. Kafkaa pitää vain pureskella kauemmin , jotta se alkaa avautumaan. Suosittelen lämpimästi. Tässä kirjassa on niin monia tasoja, ettei sitä oikein edes käsitäkään. Koko teoksen laajempi "ymmärtäminen" tosin vaatii suurimmalta osalta ihmisistä monta lukukertaa. Ja vinkki: teos ei todellakaan pelkästään kerro byrokratian musertavasta voimasta , jolla se jauhaa yksilön palasiksi - tietysti tämä on osa teosta, muttei todellakaan riitä "selittämään" sitä, ei läheskään.
Dostojevskin Kirjoituksia kellarista on mainio pikku teos tuolta kirjallisuuden jättiläiseltä. Päähenkilö/kertoja on erinomainen kuvaus piilomasentuneesta, ahdistuneesta ja katkerasta ihmisestä virkamiehestä ,joka hyökkää yksinäisyydestään muita ihmisiä ja yhteiskuntaa vastaa,.hän on siis kellariloukun ihminen. Mainio teos ja myös yllättäen erittäin humoristinen.
Nietzsche: Epäjumalten hämärä - eli kuinka vasaralla filosofoidaan. Tässä kirjassa on mainiosti kerrottu, kuinka ihmiset harjoittavat erehdyksen psykologiaa ja laajaa itsepetosta. Mahtava teos, mutta vaatii paljon ajattelua lukiessa. Nietzscheä ei suinkaan ole helppo lukea, mutta siinä piilee myös sen viehätys.